Gå til innhold

Tenk dere godt om før dere blir gravide.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser rundt meg i nabolaget mitt. En ny generasjon mini-mobbere i nesten alle familien. Blant foreldrene var en eller begge foreldre mobbere selv når de gikk på skolen. History repeats itself og eplet faller sjelden langt fra stammen. Men barn skal dem ha. 

Anonymkode: 889b4...bde

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bli født er en forbannelse, og ikke en gave. De fleste tenker ikke over det. Det å tvinge noen til å skulle leve et helt liv er det svært få som reflekterer over.

Men menn har selvfølgelig et like stort ansvar her. For hver gravide kvinne står det en mann bak, ikke glem det.

Anonymkode: 72b36...6a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du om det, solstrålen. Selv er jeg veldig takknemlig for og fornøyd med at min mor valgte å få meg. Fy søren så mye bra jeg hadde gått glipp av hvis jeg ikke hadde fått livet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da hadde kanskje andre arter fått sjansen til å overleve, og planeten hadde vært et sunt sted i millionvis av år fremover. :) 

Anonymkode: 889b4...bde

Det kommer den tid da sola brenner opp uansett, så vi mennesker og dyr får formere oss og leve så lenge vi kan. Planeten varer ikke evig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bli født er en forbannelse, og ikke en gave. De fleste tenker ikke over det. Det å tvinge noen til å skulle leve et helt liv er det svært få som reflekterer over.

Men menn har selvfølgelig et like stort ansvar her. For hver gravide kvinne står det en mann bak, ikke glem det.

Anonymkode: 72b36...6a5

Rart at noen i det hele tatt var så uheldige å føde deg da.

Anonymkode: 119bf...4c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hovedinnlegget var nok kanskje litt satt på spissen. Med uttrykk som slaver osv.. men litt sannhet er det faktisk. Den dagen man velger få barn, er det barnets behov som går foran dine egne behov. Du er ansvarlig for å oppdra dette mennesket til å bli en lovlydig og flink borger av Norge AS. Babytiden varer kun noen mnd før hverdagene kommer med arbeid, barn og alt som hører til. Er en stor jobb sette et menneske til verden.

Anonymkode: f9e00...472

Sant, og mange driter seg ut og mange burde kanskje ha tenkt seg litt bedre om. Men det er ganske mange som klarer seg helt fint også, som oppdrar trygge og selvstendige barn og de burde ikke bli dratt under samme kammen her. 

Anonymkode: c872a...8d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og shit, nå ombestemte jeg meg. Må visst gå å ta abort.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Fugleskremsel skrev:

Og shit, nå ombestemte jeg meg. Må visst gå å ta abort.... 

Om du har mulighet, så bør du gjøre det.

Anonymkode: 65e3b...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altfor mange tenker ikke før de får barn, tror det er så enkelt. At samfunnet skal oppdra barna dine.

Husk, når et barn fødes. Så fødes en ny slave, som skal kjempe seg gjennom livet. Være kuet av systemet, bare fordi DU din egoistiske kvinne valgte å sette dette barnet til verden. Det er DU som er ansvarlig for dette mennesket all tid det skal leve.

Tenk deg godt om kjære kvinne, det finnes ikke noe uansvarlig enn å føde barn.

Anonymkode: 65e3b...85f

Det er slik jeg tenkte da jeg var deprimert og suicidal og ikke hadde det bra.

Nå når jeg er lykkelig og trives med livet tenker jeg mer på hva som er fint og bra i livet og tenker mest positivt. 

Anonymkode: 785bd...6d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 hours ago, AnonymBruker said:

TS, du må ikke komme med slike brannfakler ovenfor gravide og mødre. Det er mange som trenger å føle at de mestrer noe her i livet, ja nær sagt de fleste av oss. Men dessverre er det de færreste som mestrer så veldig mye mer enn naboen og egentlig er vi alle noen idioter som surrer rundt i vår egen navle. Men vi liker å tro at vi mestrer morsrollen og det å få barn. At vi har prestert noe stort og bidratt til noe unikt gjennom å gå gravide, føde og oppdra våre drittunger som helst sikkert, ja garantert, kommer til å bli bedre mennesker enn naboens drittunger. Men nei. Vi bidrar ikke med noe som helst annet enn elendighet ved å få barn. Å få barn er ikke noe unikt. Vi er bare slaver av instinktene våre, og våre gener er ikke så fantastiske. Vi hadde gjort planeten en tjeneste ved å ikke få barn. Dette gjelder alle på dette forumet også, og drittungene deres. Men hysj. Ikke si det til noen. Da blir de sure og fornærma.

Anonymkode: 889b4...bde

Dette var utrolig spot on. Godt skrevet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er slik jeg tenkte da jeg var deprimert og suicidal og ikke hadde det bra.

Nå når jeg er lykkelig og trives med livet tenker jeg mer på hva som er fint og bra i livet og tenker mest positivt. 

Anonymkode: 785bd...6d8

Hørtes ikke bra ut.

Utsagnet har jo ingenting med depresjon å gjøre.

Det handler om å se livet, hvordan ting egentlig fungerer. Å bli satt til verden er jo ikke selvvalgt, du tar et valg for et annet menneske som ikke kan si nei eller ja til å gå gjennom livet.

Anonymkode: 65e3b...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om du har mulighet, så bør du gjøre det.

Anonymkode: 65e3b...85f

Man har som regel mulighet til å avstå fra å skrive absolutt alle tanker som kommer over en. Her burde du grepet den muligheten, alvorlig talt. 

Anonymkode: 81a7e...208

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Altfor mange tenker ikke før de får barn, tror det er så enkelt. At samfunnet skal oppdra barna dine.

Husk, når et barn fødes. Så fødes en ny slave, som skal kjempe seg gjennom livet. Være kuet av systemet, bare fordi DU din egoistiske kvinne valgte å sette dette barnet til verden. Det er DU som er ansvarlig for dette mennesket all tid det skal leve.

Tenk deg godt om kjære kvinne, det finnes ikke noe uansvarlig enn å føde barn.

Anonymkode: 65e3b...85f

Amen

Anonymkode: 520df...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.5.2019 den 13.30, AnonymBruker skrev:

Takk, TS. Nå fikk du meg virkelig til å tenke. Hadde tenkt til å få fire-fem barn på rappen, fordi jeg hadde ikke tenkt på konsekvensene av å sette en barn til verden før en ukjent forklarte meg det på KG.

Hvem tror du at du er egentlig? 

Anonymkode: 4c277...f04

Hun bare sier hvordan ting er da...se deg litt rundt, ikke sitt i den lille boblen din, stikk hull på den og se på verden. Mulig innlegget til TS er litt krasst, men det er mye sannhet i det. Noen ser ikke konsekvensene av det å få et barn. Folk fatter ikke hvor mye ansvar et barn kan være. Mange burde ikke ha barn og mange er ivertfall ikke klare men får barn fordi omgangskretsen for eksempel mener det er på tide og det er press fra alle kanter. 

Anonymkode: 520df...282

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun bare sier hvordan ting er da...se deg litt rundt, ikke sitt i den lille boblen din, stikk hull på den og se på verden. Mulig innlegget til TS er litt krasst, men det er mye sannhet i det. Noen ser ikke konsekvensene av det å få et barn. Folk fatter ikke hvor mye ansvar et barn kan være. Mange burde ikke ha barn og mange er ivertfall ikke klare men får barn fordi omgangskretsen for eksempel mener det er på tide og det er press fra alle kanter. 

Anonymkode: 520df...282

Helt enig!

De fleste i dag tålet ikke sannheten. Lever etter omgivelsene sine, stopper ikke opp å tenker selv.

Anonymkode: 65e3b...85f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 13.28, AnonymBruker skrev:

Hovedinnlegget var nok kanskje litt satt på spissen. Med uttrykk som slaver osv.. men litt sannhet er det faktisk. Den dagen man velger få barn, er det barnets behov som går foran dine egne behov. Du er ansvarlig for å oppdra dette mennesket til å bli en lovlydig og flink borger av Norge AS. Babytiden varer kun noen mnd før hverdagene kommer med arbeid, barn og alt som hører til. Er en stor jobb sette et menneske til verden.

Anonymkode: f9e00...472

De aller, aller fleste er fullt klar over hvor mye jobb det er med barn. Jeg har ikke møtt noen som tror at det er enkelt og at man får masse fritid.

Anonymkode: 9dcd4...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 25.5.2019 den 12.59, AnonymBruker skrev:

Altfor mange tenker ikke før de får barn, tror det er så enkelt. At samfunnet skal oppdra barna dine.

Husk, når et barn fødes. Så fødes en ny slave, som skal kjempe seg gjennom livet. Være kuet av systemet, bare fordi DU din egoistiske kvinne valgte å sette dette barnet til verden. Det er DU som er ansvarlig for dette mennesket all tid det skal leve.

Tenk deg godt om kjære kvinne, det finnes ikke noe uansvarlig enn å føde barn.

Anonymkode: 65e3b...85f

Jeg skal innrømme at skrekken er å få et barn som ender opp med å bli internettroll.

Anonymkode: 0c786...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal innrømme at skrekken er å få et barn som ender opp med å bli internettroll.

Anonymkode: 0c786...1a5

Tja, ikke alle som tåler sannheten. Som ikke klarer å se hva de holder på med når de velger å få barn.

Anonymkode: 65e3b...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 14.33, AnonymBruker skrev:

Det er det mest riktige, stoppe alt. Utviklingen også , fokusere på å leve.

Anonymkode: 65e3b...85f

Det er det mest riktige, med tanke på at verden blir bare verre og verre. 

Anonymkode: 23f82...5d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Om du var en slave da du var liten så har jo foreldrene dine gjort noe grusomt mot deg. Du burde anmelde dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...