Gå til innhold

Hva er årslønnen din før skatt?


AnonymBruker

Årslønn  

214 stemmer

  1. 1. Hva er årslønnen din (før skatt)?

    • Under 300.000
      19
    • 300.000 - 350.000
      8
    • 350.00 - 400.000
      5
    • 400.000 - 450.000
      30
    • 450.000 - 500.000
      36
    • 500.000 - 600.000
      58
    • 600.000 - 750.000
      28
    • Over 750.000
      30
  2. 2. Hvor gammel er du?

    • 18 - 25
      25
    • 26 - 34
      116
    • 35 - 66
      73
    • Over 66
      0
  3. 3. Hvilken utdanning har du?

    • Grunnskole
      4
    • Videregående
      38
    • Fagskole
      13
    • Bachelorgrad
      94
    • Mastergrad
      61
    • Phd
      4


Anbefalte innlegg

Gjest Fjeud
24 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Vås, ja "demokrati" men langt ifra den standarden vi setter på det. Så du tar helt hakkende feil her. Nord Korea kaller seg også for det. Men det er jo satt veldig på spissen. Et land med så mye korrupsjon, et kastesystem fra helvete kan aldri kalle seg for noe som vi regner for demokrati. De har bare ikke den føringen vi trenger i vårt land som  er utrolig mye mer regulert og organisert en det landet der. Kaste systemet er offisielt avskaffet, men lever i beste velgående uansett. Så kutt tullpratet nå da! Dette vet du, men du vil bare ha billig billig billig! 

Langt i fra den standarden vi setter på det? Modi, som nylig ble gjenvalgt er ikke fra brahminkasten, ikke er foreldrene hans det heller. Alle land har korrupsjon, av land som fremdeles er under utvikling har india kommet svært langt, og de legger ned enormt mye ressurser for at absolutt alle skal få stemme.

ergo lever ikke kastesystemet i beste velgående, og india er sannsynligvis langt mer organisert og regulert enn Norge. Problemet er at det er et enormt land med få ressurser i forhold til det enorme folketallet.

Skjønner ikke at det er mulig for et voksent menneske å være så respektløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykepleier, 828 000 i 2018. ( jobbet mye, to kommuner, 16 års ans, jobber natt) Tviler på at jeg klarer holde dette tempoet, blir nok lavere årslønn i år. 

Anonymkode: 431fb...8a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det 16 år som er full ansiennitet?

Anonymkode: a8226...853

Ja 

Anonymkode: e708e...36c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

En fordel? Har du jobbet i turnus selv? Og kjent på hvordan det er å måtte jobbe jul, nyttår, påsken og 17. Mai? Ja, jeg har byttet yrke, noe som faktisk 50% av sykepleier gjør etter 10 år. Dette er et kjempeproblem og det er dette som skaper sykepleiermangelen, at man ikke orker å stå i yrket. Det blir for lett å si at man bare skal bytte jobb, det blir et samfunnsproblem dersom det til slutt ikke er nok sykepleiere. 

Anonymkode: 89d49...641

Jeg jobber turnus selv, og vi jobber annenhver jul, annenhver nyttårsaften (jobber enten jul eller nyttår et bestemt år), annenhver påske og 17.mai kommer an på hvordan turnusen faller. Vi jobber også annenhver helg. Antall nattevakter kommer an på turnusen, selv jobber jeg ca. 45% natt. På tidligvakter begynner jeg normalt mellom 04:00 og 07:00. 

Yrket mitt har ekstremt liten gjennomtrekk og ekstremt lavt sykefravær (rundt 3%). Så turnus i seg selv skaper hverken gjennomtrekk eller sykefravær. Det er nok andre ting som skaper frafallet for sykepleiernes del.

Anonymkode: c8567...097

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber turnus selv, og vi jobber annenhver jul, annenhver nyttårsaften (jobber enten jul eller nyttår et bestemt år), annenhver påske og 17.mai kommer an på hvordan turnusen faller. Vi jobber også annenhver helg. Antall nattevakter kommer an på turnusen, selv jobber jeg ca. 45% natt. På tidligvakter begynner jeg normalt mellom 04:00 og 07:00. 

Yrket mitt har ekstremt liten gjennomtrekk og ekstremt lavt sykefravær (rundt 3%). Så turnus i seg selv skaper hverken gjennomtrekk eller sykefravær. Det er nok andre ting som skaper frafallet for sykepleiernes del.

Anonymkode: c8567...097

Takk. Endelig en sykepleier selv som er enig i dette.

Anonymkode: de729...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, Ingeniør1989 said:

Jeg er 30 år og jobber i Management Consulting. Per nå tjener jeg omtrent 800 000 kr året, ikke inkludert bonus. Jeg har master i ind.øk fra NTNU. 

Er det imidlertid noen jeg unner å tjene mer så er det sykepleierne. Innsatsen de gjør på sykehusene er uvurderlig. Jeg blir alltid imponert over hvor dyktige og samvittighetsfulle de er. 

Man lønnes ikke etter hvor stor innsats man gjør, man lønnes etter hvor mye arbeidsgiver er villig til å betale for kompetansen man har (kun bachelorgrad = ikke spesielt enestående). Siden de fleste sykepleiere jobber i det offentlige vil de tjene det samme som andre offentlige ansatte.

Staten deler ikke ut penger til folk for å være samvittighetsfulle. De betaler dem for å gjøre en jobb, ferdig snakka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Godhelg2019

 

44 minutter siden, Knirke skrev:

Man lønnes ikke etter hvor stor innsats man gjør, man lønnes etter hvor mye arbeidsgiver er villig til å betale for kompetansen man har (kun bachelorgrad = ikke spesielt enestående). Siden de fleste sykepleiere jobber i det offentlige vil de tjene det samme som andre offentlige ansatte.

Staten deler ikke ut penger til folk for å være samvittighetsfulle. De betaler dem for å gjøre en jobb, ferdig snakka.

Det verste du kan gjøre mot et gjennomsnittsmenneske er å fortelle det at det er gjennomsnittlig. Det er nettopp det du gjør Knike.

 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Endelig en sykepleier selv som er enig i dette.

Anonymkode: de729...260

Nå er jeg ikke sykepleier da, jobber innen et helt annet yrke. 

Anonymkode: c8567...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Knirke skrev:

Man lønnes ikke etter hvor stor innsats man gjør, man lønnes etter hvor mye arbeidsgiver er villig til å betale for kompetansen man har (kun bachelorgrad = ikke spesielt enestående). Siden de fleste sykepleiere jobber i det offentlige vil de tjene det samme som andre offentlige ansatte.

Staten deler ikke ut penger til folk for å være samvittighetsfulle. De betaler dem for å gjøre en jobb, ferdig snakka.

Klart de blir betalt for å gjøre en jobb. Og det er mulig lønnsnivået er for lavt. Nettopp fordi de fleste sykepleiere jobber i det offentlige fungerer ikke markedsmekanismene på samme måte som i det private. 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

470. Har master. Underbetalt

Anonymkode: 8c66e...146

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

470. Har master. Underbetalt

Anonymkode: 8c66e...146

Erfaring og alder?

Anonymkode: a8226...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...