Gå til innhold

Hva er årslønnen din før skatt?


AnonymBruker

Årslønn  

214 stemmer

  1. 1. Hva er årslønnen din (før skatt)?

    • Under 300.000
      19
    • 300.000 - 350.000
      8
    • 350.00 - 400.000
      5
    • 400.000 - 450.000
      30
    • 450.000 - 500.000
      36
    • 500.000 - 600.000
      58
    • 600.000 - 750.000
      28
    • Over 750.000
      30
  2. 2. Hvor gammel er du?

    • 18 - 25
      25
    • 26 - 34
      116
    • 35 - 66
      73
    • Over 66
      0
  3. 3. Hvilken utdanning har du?

    • Grunnskole
      4
    • Videregående
      38
    • Fagskole
      13
    • Bachelorgrad
      94
    • Mastergrad
      61
    • Phd
      4


Anbefalte innlegg

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fordel å kunne jobbe overtid, kveld, helg og helligdager. Det er fordi de har muligheten til å få nærmest dobbelt såmye på disse dagene. Det er derfor grunnlønnen er lav. Synes du det går utover sosialt og helsen? Da bytter du yrke!

Det er endel av sykepleieryrket at du jobber på alle tider i døgnet. Du kan ikke klage på dette. Igjen står jeg ved at sykepleierne har for godt betalt i forhold til utdanningen!

Anonymkode: a8226...853

En fordel? Har du jobbet i turnus selv? Og kjent på hvordan det er å måtte jobbe jul, nyttår, påsken og 17. Mai? Ja, jeg har byttet yrke, noe som faktisk 50% av sykepleier gjør etter 10 år. Dette er et kjempeproblem og det er dette som skaper sykepleiermangelen, at man ikke orker å stå i yrket. Det blir for lett å si at man bare skal bytte jobb, det blir et samfunnsproblem dersom det til slutt ikke er nok sykepleiere. 

Anonymkode: 89d49...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke se noe sted at det står at sykepleiere i snitt tjener 530.000 i grunnlønn, så jeg tror nok du tar feil og jeg må si jeg kjenner ganske mange sykepleiere. Det er grunnlønn man skal sammenligne med når man ser på hva en sykepleier tjener i forhold til andre med bachelorgrad. 

Anonymkode: b5807...538

Lenken jeg henviser til er fra SSB og er utarbeidet av den norske staten, og den viser at månedslønnen for vanlig sykepleier er 43560 kroner. Du kjenner nødvendigvis ikke alle sykepleiere i Norge. Du kjenner bare noen få av dem, selvom du er sykepleier og jobber med sykepleiere til daglig.  

Om vi tar med overtid og slikt da er gjennomsnittet lik 570.000 for vanlig sykepleier.

Anonymkode: de729...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lenken jeg henviser til er fra SSB og er utarbeidet av den norske staten, og den viser at månedslønnen for vanlig sykepleier er 43560 kroner. Du kjenner nødvendigvis ikke alle sykepleiere i Norge. Du kjenner bare noen få av dem, selvom du er sykepleier og jobber med sykepleiere til daglig.  

Om vi tar med overtid og slikt da er gjennomsnittet lik 570.000 for vanlig sykepleier.

Anonymkode: de729...260

Høyeste grunnlønnen i staten er 500 000kr. Det er med full ansiennitet. 

Anonymkode: 89d49...641

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28 år og tjener 500,000, uten overtid. Har bachelorgrad i økonomi.

Har mulighet for å overtid i noen perioder, et par ganger i året. Utenom dette går ekstra arbeidstid bare til fleksitid. Overtid må godkjennes av leder, og det er kun noen få "scenarier" som godkjennes. 

Jeg er enig i at man må sammenlikne grunnlønn med grunnlønn, men mulighet for overtid og overtidsbetalt er utvilsomt et gode. Selvsagt er det perioder av livet (f.eks. med småbarn) jeg forstår at man ikke ønsker å jobbe overtid og det kun er et "teoretisk" privilegium, men i totalen er det utvilsomt et gode. Jeg tar all overtiden jeg kan, og hadde gjort det mye mer dersom jeg kunne. Når man er i startgropen av karrieren og ikke har barn er det klart at man gjerne vil dra inn ekstra. Det er svært få muligheter for frilans- og fleksibelt kveldsarbeid å ta ved siden av en vanlig jobb, og mulighetene som er retter seg som regel mot studenter.

Jeg er fornøyd med lønnen min sett i betraktning av at jeg jobber med mange mennesker med master, men strengt tatt trenger mange av dem ikke de mastergradene. En MBA er en ting, men mastergrader i statsvitenskap, markedsføring, sosialantropologi m.m. betaler seg ofte ikke.

Anonymkode: ad84e...72f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke legeoppgaver gjør du? 

Anonymkode: 10b5d...f32

Det er noen ting jeg har fått opplæring av lege på å gjøre og det er ting jeg kan der lege egentlig skal ordinere, men de fleste legene der har ikke kunnskap om de tingene så jeg regner ut og ordner selv blant annet, men selvsagt har jeg kommunisert hva jeg har tenkt å gjøre og hvorfor. Noe mer spesifikt enn det kan jeg ikke gå fordi det er så spesielt. 

Anonymkode: b5807...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Godhelg2019
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høyeste grunnlønnen i staten er 500 000kr. Det er med full ansiennitet. 

Anonymkode: 89d49...641

Det kan sikkert stemme. Det virker som du ikke forstår hvem som står bak SSB. Offentlige rapporter er til å stole på, når den viser at gjennomsnittslønnen for alle sykepleiere i Norge er 522720. Jeg vil si denne lønnen er god til å ha en bachelorgrad. Du kan selv sjekke det her.

image.thumb.png.e2bbb4b480eb8f16df6de5744fe16cd1.png

Endret av Godhelg2019
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lenken jeg henviser til er fra SSB og er utarbeidet av den norske staten, og den viser at månedslønnen for vanlig sykepleier er 43560 kroner. Du kjenner nødvendigvis ikke alle sykepleiere i Norge. Du kjenner bare noen få av dem, selvom du er sykepleier og jobber med sykepleiere til daglig.  

Om vi tar med overtid og slikt da er gjennomsnittet lik 570.000 for vanlig sykepleier.

Anonymkode: de729...260

Hmm, jeg kan fortsatt ikke se at det står noe om at dette er gjennomsnittlig grunnlønn? Kan du ta skjermbilde av hvor det står at dette er grunnlønn? For i følge NSF som forhandler lønnen til sykepleiere stemmer ikke det. Satsene til Spekter er:

Sykepleier
0 år   - 400 000
4 år   - 410 000
8 år   - 433 000
10 år - 490 000

Anonymkode: b5807...538

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Godhelg2019 skrev:

Det kan sikkert stemme. Det virker som du ikke forstår hvem som står bak SSB. Offentlige rapporter er til å stole på, når den viser at gjennomsnittslønnen for alle sykepleiere i Norge er 522720. Jeg vil si denne lønnen er god til å ha en bachelorgrad. Du kan selv sjekke det her.

image.thumb.png.e2bbb4b480eb8f16df6de5744fe16cd1.png

Jeg kan ikke se at dette er statistikk for grunnlønnen til sykepleiere. Hva er greia med å ikke forstå at man må se på grunnlønn mot grunnlønn og ikke hva folk tjener etter tillegg og overtid? 

Anonymkode: b5807...538

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fordel å kunne jobbe overtid, kveld, helg og helligdager. Det er fordi de har muligheten til å få nærmest dobbelt såmye på disse dagene. Det er derfor grunnlønnen er lav. Synes du det går utover sosialt og helsen? Da bytter du yrke!

Smeller det fra en som ikke har peiling på hva han snakker om! Det er ikke noe fordel å jobbe overtid, helg og helligdager og enda mindre nattarbeid. Dette er ulemper som bare pokker, og det tærer på helsen til de som gjør det nesten uansett. Turnusarbeid er ikke sunt for noen, det er vitenskapelig bevist. Så er det yrker der dette bare må gjøres, fordi det har helt kritiske funksjoner i samfunnet. Si at "godta det eller finn noe annet" ? Ja det er pokker ta meg smart når det er en ekstrem mangel på sykepleiere idag, og vil bli enda verre i fremtiden. Legg forholdene til rette for de, hev fastlønnen og fordele ulempene på flest mulig for å minimere totalbelastningen på den enkelte. Det er absurd å si at grunnlønnen skal være lav, fordi de får gode skifttillegg som er der bare fordi det faktisk er en enorm ulempe å jobbe akkurat det.  Hev grunnlønnen! Og så kan de som i perioder har muligheten til å ta ekstrabelastning få betalt for at de bruker sine "ressurser" som helsen er. Og kanskje da måtte spare opp penger for å gå tidligere av med pensjon i slike yrker som er blytunge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Smeller det fra en som ikke har peiling på hva han snakker om! Det er ikke noe fordel å jobbe overtid, helg og helligdager og enda mindre nattarbeid. Dette er ulemper som bare pokker, og det tærer på helsen til de som gjør det nesten uansett. Turnusarbeid er ikke sunt for noen, det er vitenskapelig bevist. Så er det yrker der dette bare må gjøres, fordi det har helt kritiske funksjoner i samfunnet. Si at "godta det eller finn noe annet" ? Ja det er pokker ta meg smart når det er en ekstrem mangel på sykepleiere idag, og vil bli enda verre i fremtiden. Legg forholdene til rette for de, hev fastlønnen og fordele ulempene på flest mulig for å minimere totalbelastningen på den enkelte. Det er absurd å si at grunnlønnen skal være lav, fordi de får gode skifttillegg som er der bare fordi det faktisk er en enorm ulempe å jobbe akkurat det.  Hev grunnlønnen! Og så kan de som i perioder har muligheten til å ta ekstrabelastning få betalt for at de bruker sine "ressurser" som helsen er. Og kanskje da måtte spare opp penger for å gå tidligere av med pensjon i slike yrker som er blytunge.

Jeg er enig at det er mangel på sykepleiere. Man får vel bare begynne importere fra utlandet, slik at lønnen synker enda. Slik man gjorde i byggebransjen. Vi har polakker i byggebransjen, indere i IT-bransjen etc... Så nå er vel tur for sykepleiere...

Anonymkode: de729...260

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sykepleier, full ansiennitet, tjener 483.000. Jobber dag, har ingen tillegg. 

Anonymkode: e708e...36c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er sykepleier, full ansiennitet, tjener 483.000. Jobber dag, har ingen tillegg. 

Anonymkode: e708e...36c

Er det 16 år som er full ansiennitet?

Anonymkode: a8226...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sykepleiere tjener ikke godt hvis startlønn er 400.000 i året. 

Jeg er under lønnet utdanning og tjener 325.000 i året nå. Etter endt utdanning tjener jeg over 500.000 kr. Og det er helt uten bachelor og studielån.. 

Anonymkode: 0375f...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år og jobber i Management Consulting. Per nå tjener jeg omtrent 800 000 kr året, ikke inkludert bonus. Jeg har master i ind.øk fra NTNU. 

Er det imidlertid noen jeg unner å tjene mer så er det sykepleierne. Innsatsen de gjør på sykehusene er uvurderlig. Jeg blir alltid imponert over hvor dyktige og samvittighetsfulle de er. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig at det er mangel på sykepleiere. Man får vel bare begynne importere fra utlandet, slik at lønnen synker enda. Slik man gjorde i byggebransjen. Vi har polakker i byggebransjen, indere i IT-bransjen etc... Så nå er vel tur for sykepleiere...

Slik snakker en idiot av Erna Solberg og Siv Jensen format. Importere fra utlandet ja, så skal de utnyttes og utbyttes? Fordi du skal få billig arbeidskraft? Kvaliteten driter du i? For den er mildt sagt dårlig innenfor byggebransjen, og ikke minst innenfor IT bransjen i India som tar sikkerhet som noe som bare er omtrentlig, og ikke har peiling på hva krav vi setter i et demokrati og velfungerende samfunn til akkurat dette. Pøse på med slik ovenfor mor og far i eldreomsorgen og sykehusene! Si meg en ting eier du ikke skam i livet? :)  Beklager utblåsningen. Vi kan begynne med din jobb da! Kutt som pokker der, ansett en pakistaner i Afganistan som gjør jobben du gjør. Drit i kvaliteten! Så kan du vandre den grønne milen til NAV! God tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, Ingeniør1989 skrev:

Jeg er 30 år og jobber i Management Consulting. Per nå tjener jeg omtrent 800 000 kr året, ikke inkludert bonus. Jeg har master i ind.øk fra NTNU. 

Er det imidlertid noen jeg unner å tjene mer så er det sykepleierne. Innsatsen de gjør på sykehusene er uvurderlig. Jeg blir alltid imponert over hvor dyktige og samvittighetsfulle de er. 

Samme her! Har godt betalt jobb! Er det noen jeg unner god betaling og status er det sykepleiere som tar vare på de vi er mest glad i, og som vi fort kan bli avhengige av selv om helsen svikter. Gud forby at det skjer, men om det skjer? Mange omtaler de som engler som yter maksimalt og bare vil andre sitt beste. Så vis at vi setter pris på det, og ikke svare med å ansette noen fra utlandet som skal være slaver på sykehusene fordi vi skal spare penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjeud
35 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Slik snakker en idiot av Erna Solberg og Siv Jensen format. Importere fra utlandet ja, så skal de utnyttes og utbyttes? Fordi du skal få billig arbeidskraft? Kvaliteten driter du i? For den er mildt sagt dårlig innenfor byggebransjen, og ikke minst innenfor IT bransjen i India som tar sikkerhet som noe som bare er omtrentlig, og ikke har peiling på hva krav vi setter i et demokrati og velfungerende samfunn til akkurat dette. Pøse på med slik ovenfor mor og far i eldreomsorgen og sykehusene! Si meg en ting eier du ikke skam i livet? :)  Beklager utblåsningen. Vi kan begynne med din jobb da! Kutt som pokker der, ansett en pakistaner i Afganistan som gjør jobben du gjør. Drit i kvaliteten! Så kan du vandre den grønne milen til NAV! God tur!

Det var da en svært nedlatende holdning. India er også et demokrati, verdens største regnet etter folketall, i tillegg har india utallige fler it-folk med bedre kompetanse enn mange norske. Om det er noen som mangler skam, så er det du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Fjeud skrev:

Det var da en svært nedlatende holdning. India er også et demokrati, verdens største regnet etter folketall, i tillegg har india utallige fler it-folk med bedre kompetanse enn mange norske. Om det er noen som mangler skam, så er det du.

Vås, ja "demokrati" men langt ifra den standarden vi setter på det. Så du tar helt hakkende feil her. Nord Korea kaller seg også for det. Men det er jo satt veldig på spissen. Et land med så mye korrupsjon, et kastesystem fra helvete kan aldri kalle seg for noe som vi regner for demokrati. De har bare ikke den føringen vi trenger i vårt land som  er utrolig mye mer regulert og organisert en det landet der. Kaste systemet er offisielt avskaffet, men lever i beste velgående uansett. Så kutt tullpratet nå da! Dette vet du, men du vil bare ha billig billig billig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Fjeud skrev:

Det var da en svært nedlatende holdning. India er også et demokrati, verdens største regnet etter folketall, i tillegg har india utallige fler it-folk med bedre kompetanse enn mange norske. Om det er noen som mangler skam, så er det du.

Helt enig med deg.

Anonymkode: a8226...853

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...