Gå til innhold

Hva er årslønnen din før skatt?


AnonymBruker

Årslønn  

214 stemmer

  1. 1. Hva er årslønnen din (før skatt)?

    • Under 300.000
      19
    • 300.000 - 350.000
      8
    • 350.00 - 400.000
      5
    • 400.000 - 450.000
      30
    • 450.000 - 500.000
      36
    • 500.000 - 600.000
      58
    • 600.000 - 750.000
      28
    • Over 750.000
      30
  2. 2. Hvor gammel er du?

    • 18 - 25
      25
    • 26 - 34
      116
    • 35 - 66
      73
    • Over 66
      0
  3. 3. Hvilken utdanning har du?

    • Grunnskole
      4
    • Videregående
      38
    • Fagskole
      13
    • Bachelorgrad
      94
    • Mastergrad
      61
    • Phd
      4


Anbefalte innlegg

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er vel det som er jobben til en sykepleier? Ville jobben vært annerledes om lønna var høyere? 

Anonymkode: 10b5d...f32

Det er en hel del jeg gjør som ikke er jobben til en sykepleier, men jobben til en lege. Jeg for min del trives i jobben min, og valgte ikke jobben pga lønna. Det at man har mulighet til å tjene mye penger ved å ikke ha noen fritid og bli utmattet betyr ikke at lønnen bør være lavere. Det hadde ikke vært noen som hadde giddet å gå ekstra helger på sommeren om man ikke tjente en del på det. Det virker også som om at vedkommende som mener man bør tjene mindre som sykepleier ikke har forståelse for hvor stor sykepleiermangel vi allerede har (og større skal den bli) og hvor viktig det er å ha sykepleiere som har spesialisert kompetanse på en så avdeling der man kan få særdeles syke pasienter som krever mye mer enn grunnleggende sykepleie. 

Anonymkode: b5807...538

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en hel del jeg gjør som ikke er jobben til en sykepleier, men jobben til en lege. Jeg for min del trives i jobben min, og valgte ikke jobben pga lønna. Det at man har mulighet til å tjene mye penger ved å ikke ha noen fritid og bli utmattet betyr ikke at lønnen bør være lavere. Det hadde ikke vært noen som hadde giddet å gå ekstra helger på sommeren om man ikke tjente en del på det. Det virker også som om at vedkommende som mener man bør tjene mindre som sykepleier ikke har forståelse for hvor stor sykepleiermangel vi allerede har (og større skal den bli) og hvor viktig det er å ha sykepleiere som har spesialisert kompetanse på en så avdeling der man kan få særdeles syke pasienter som krever mye mer enn grunnleggende sykepleie. 

Anonymkode: b5807...538

Dette har jeg ikke skrevet. Jeg mener lønnen dere har nå, er god i forhold til utdanningen deres. Jeg er dog enig at det er mangel på sykepleiere, men det betyr ikke at dere skal ha høyere lønn for det.

Anonymkode: a8226...853

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har kveldstillegg, helgetillegg, overtid. Om du jobber på natt på lørdag og søndag så tjener dere betydelig mer.  Det er akkurat det jeg sier, du velger selv at du vil ha lavere lønn ved å ikke jobbe (kveld, natt, helg). Da har dere ingenting å klage over. Jeg mener fremdeles at dere har god lønn i forhold til utdanningen.

Anonymkode: a8226...853

I tredelt turnus har man tillegg ja, og nå viser all forskning at det er ganske helseskadelig, så du burde være evig takknemlig for at det er noen av oss som utsetter oss selv for det for å holde hjulene i gang. Hvis du synes lønna er så høy så må du gjerne bli sykepleier selv og bruke alle frihelgene dine i løpet av en sommer på jobb og gå glipp av alle barnedåper og konfirmasjoner fordi de som regel havner på din jobbhelg og ikke få feiret jul eller påske med familien. 

Anonymkode: b5807...538

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

I tredelt turnus har man tillegg ja, og nå viser all forskning at det er ganske helseskadelig, så du burde være evig takknemlig for at det er noen av oss som utsetter oss selv for det for å holde hjulene i gang. Hvis du synes lønna er så høy så må du gjerne bli sykepleier selv og bruke alle frihelgene dine i løpet av en sommer på jobb og gå glipp av alle barnedåper og konfirmasjoner fordi de som regel havner på din jobbhelg og ikke få feiret jul eller påske med familien. 

Anonymkode: b5807...538

Det hadde jeg gjort uten null problem.

Anonymkode: a8226...853

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg ikke skrevet. Jeg mener lønnen dere har nå, er god i forhold til utdanningen deres. Jeg er dog enig at det er mangel på sykepleiere, men det betyr ikke at dere skal ha høyere lønn for det.

Anonymkode: a8226...853

Jo, du har skrevet at du mener sykepleiere tjener for mye. Du har altså ingen forståelse for at det er så stor mangel på sykepleiere som det er og det presset det medfører på oss som er sykepleiere. Hvorfor mener du at jeg skulle ha orket å jobbe overtid om jeg ikke tjente særlig på det? Tror du at det er en flust av sykepleiere med min kompetanse å velge i som gledelig jobber for halve lønna de ekstra dagene og helgene jeg tar? 

Anonymkode: b5807...538

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hadde jeg gjort uten null problem.

Anonymkode: a8226...853

Ok, da er det bare å bli sykepleier siden det er null problem for deg :)

Anonymkode: b5807...538

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Godhelg2019 skrev:

Jeg er helt enig. Jeg har mastergrad i statsvitenskap og har ikke muligheten til å jobbe overtid. Lønnen min er også 470.000 i staten. Sykepleiere tjener meget god til å ha bachelorgrad!

Det er helt feil å vurdere om en yrkesgruppe tjener bra eller dårlig basert på årslønn inkludert overtid. Sykepleieren sier hun tjener400 00 i grunnlønn (uten tillegg og overtid) Det er dette tallet du må sammenlikne med andre yrkesgrupper med 3 årig høyskole/universitetsutdannelse

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en fordel å kunne jobbe overtid, kveld, helg og helligdager. Det er fordi de har muligheten til å få nærmest dobbelt såmye på disse dagene. Det er derfor grunnlønnen er lav. Synes du det går utover sosialt og helsen? Da bytter du yrke!

Det er endel av sykepleieryrket at du jobber på alle tider i døgnet. Du kan ikke klage på dette. Igjen står jeg ved at sykepleierne har for godt betalt i forhold til utdanningen!

Anonymkode: a8226...853

Hihi 🤭 Hvis dette med lønn i forhold til utdanning irriterer deg så grønnjævlig skulle du bare visst hva jeg har i lønn etter to-årig flygelederutdanning 😂

Synes forøvrig at sykepleiere fortjener sin lønn og mer til. Takk for at dere finnes ❤

Anonymkode: 8676a...5ee

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hihi 🤭 Hvis dette med lønn i forhold til utdanning irriterer deg så grønnjævlig skulle du bare visst hva jeg har i lønn etter to-årig flygelederutdanning 😂

Synes forøvrig at sykepleiere fortjener sin lønn og mer til. Takk for at dere finnes ❤

Anonymkode: 8676a...5ee

 375.000? Du hvertfall muligheten til å tjene 1 million i løpet av få år. 

https://pilot.easycruit.com/vacancy/2303079/169339?iso=no

Anonymkode: a8226...853

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da er det bare å bli sykepleier siden det er null problem for deg :)

Anonymkode: b5807...538

Takk. Skal omprioritere sykepleier og vernepleier. Slik at sykepleier kommer først. Det er fremdeles godt å vite at sykepleiere tjener godt for i forhold til utdanning :)

Anonymkode: a8226...853

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 375.000? Du hvertfall muligheten til å tjene 1 million i løpet av få år. 

https://pilot.easycruit.com/vacancy/2303079/169339?iso=no

Anonymkode: a8226...853

Har du kanskje misforstått hva en flygeleder er? Linken du postet har i hvert fall ingenting med det å gjøre 🤔🙄

Anonymkode: 8676a...5ee

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Skal omprioritere sykepleier og vernepleier. Slik at sykepleier kommer først. Det er fremdeles godt å vite at sykepleiere tjener godt for i forhold til utdanning :)

Anonymkode: a8226...853

Ja, for det er jo helt voldsomt mye å ha 400.000 i grunnlønn med bachelorutdannelse :ironi:

Anonymkode: b5807...538

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, for det er jo helt voldsomt mye å ha 400.000 i grunnlønn med bachelorutdannelse :ironi:

Anonymkode: b5807...538

600.000 med alle tillegg så er det verdt utdanningen. Dette med 0 års erfaring!

Anonymkode: a8226...853

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

600.000 med alle tillegg så er det verdt utdanningen. Dette med 0 års erfaring!

Anonymkode: a8226...853

Det er ikke med alle tillegg. Med alle tillegg i tredelt turnus i 100% stilling tjener du ikke 500.000 engang, så om du tror du tjener 600.000 uten videre så får du ha lykke til sier jeg bare. Og bare vent til du får barn og må jobbe dagjobb for å få det til å gå rundt. Da er ikke 400.000 særlig mye å skryte av og du kommer ihvertfall ikke til å tenke at du bør tjene mindre. 

Anonymkode: b5807...538

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godhelg2019
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke med alle tillegg. Med alle tillegg i tredelt turnus i 100% stilling tjener du ikke 500.000 engang, så om du tror du tjener 600.000 uten videre så får du ha lykke til sier jeg bare. Og bare vent til du får barn og må jobbe dagjobb for å få det til å gå rundt. Da er ikke 400.000 særlig mye å skryte av og du kommer ihvertfall ikke til å tenke at du bør tjene mindre. 

Anonymkode: b5807...538

En sykepleier tjener 530.000 kroner i året, mens en spesialsykepleier tjener 600.000.

Nå vet ikke jeg hva som må til for å bli spesialsykepleier, men 600.000 er overkommelig. Jeg ville ikke kalt det for en dårlig lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Godhelg2019 skrev:

En sykepleier tjener 530.000 kroner i året, mens en spesialsykepleier tjener 600.000.

Nå vet ikke jeg hva som må til for å bli spesialsykepleier, men 600.000 er overkommelig. Jeg ville ikke kalt det for en dårlig lønn.

Jeg kjenner ingen sykepleiere som tjener 530.000 i året i grunnlønn. 

Anonymkode: b5807...538

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner ingen sykepleiere som tjener 530.000 i året i grunnlønn. 

Anonymkode: b5807...538

Dette er offentlig statistikk, da kjenner du for få.

Anonymkode: de729...260

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er offentlig statistikk, da kjenner du for få.

Anonymkode: de729...260

Jeg kan ikke se noe sted at det står at sykepleiere i snitt tjener 530.000 i grunnlønn, så jeg tror nok du tar feil og jeg må si jeg kjenner ganske mange sykepleiere. Det er grunnlønn man skal sammenligne med når man ser på hva en sykepleier tjener i forhold til andre med bachelorgrad. 

Anonymkode: b5807...538

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er en hel del jeg gjør som ikke er jobben til en sykepleier, men jobben til en lege. Jeg for min del trives i jobben min, og valgte ikke jobben pga lønna. Det at man har mulighet til å tjene mye penger ved å ikke ha noen fritid og bli utmattet betyr ikke at lønnen bør være lavere. Det hadde ikke vært noen som hadde giddet å gå ekstra helger på sommeren om man ikke tjente en del på det. Det virker også som om at vedkommende som mener man bør tjene mindre som sykepleier ikke har forståelse for hvor stor sykepleiermangel vi allerede har (og større skal den bli) og hvor viktig det er å ha sykepleiere som har spesialisert kompetanse på en så avdeling der man kan få særdeles syke pasienter som krever mye mer enn grunnleggende sykepleie. 

Anonymkode: b5807...538

Hvilke legeoppgaver gjør du? 

Anonymkode: 10b5d...f32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avstemningen er jo ikke interessant hvis man ikke kan se hvem som svarer på A og B og C. Sammenhengen mellom svarene er jo der verdien ligger! Statsviter som jobber mye med statistikk og analyse, tjener 530.000. 

Selvfølgelig må sykepleiere få lov til å klage på lav grunnlønn, selv om muligheten til å tjene mer ligger der! Det er jo kompensasjon for ugunstige arbeidstider, og krevende vaktordning som ligger i de ekstra pengene. Det er ikke lett å kombinere disse vaktene med flere barn, partnere som også jobber turnus, ulike helseutfordringer etc. Man skal kunne leve gode liv på grunnlønna si! 

Anonymkode: 73931...65b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...