Gå til innhold

Imam vil ha sharialover i Norge: – Kvinner uten hijab skal brenne i helvete


bjelle bjelle

Anbefalte innlegg

En kvinnelig journalist tok på seg skoene og gjorde rett og slett jobben sin. Hun oppsøkte alle de lokale moskeene i Listerregionen.

På spørsmål om det er tvang å gå med hijab, svarte imanen i Flekkefjord.

 - Koranen sier hun må ha hijab. Det er forbudt å gå uten. Hvis man går uten, så følger man ikke islams regler.

Straffen vil være streng for de som ikke gjør det:

 - Gud vil nok brenne henne i fyren.

Homofile må bare passe seg:

 - Straffen for homofili er ifølge Koranen steining.

Homofile og lesbiske får videre skylden for det meste av verdens sykdommer.

 - Det er på grunn av lesbiske og homofile at vi har mange sykdommer i Europa.

Imamen hilser aldri på kvinner, og det er kun syv personer kvinner kan hilse på, får vi vite, «som foreldre, søsken eller søskebarn».

Blir han valgt inn på Stortinget til imamen jobbe for at Sharia skal innføres i Norge.

I Farsund mener Mohamad Almarei, styreleder og imam, og Farah Bekit, styremedlem, at hijab er påbudt og homofili er forbudt.

I Kvinesdal svarer imamen dette på spørsmål om hijab er frivillig.

– Nei, de må bruke hijab hvis de tror på Allah.

Fredens og modernitetens religion? Tror ikke det nei.

https://www.lister24.no/godhelg/i/QoJ01x/Moskeene-i-Lister

https://www.rights.no/2019/05/imam-vil-ha-sharialover-i-norge-kvinner-uten-hijab-skal-brenne-i-helvete/

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at de har så lite kunnskap når de sitter som imamer og har makt over så mange... Veldig trist, faktisk. Det forteller litt om at det egentlig burde kreves en formell utdannelse for å kalle seg imam.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Luna Llena skrev:

Og slike får bli i Norge, skremmende.

Det som er mer skremmende er den dagen de samles og danner eget politisk parti. Jeg kan bare ane konturene av hvilket signal det vil gi muslimer som da får veldig lyst til å komme til Norge...

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gamle Smukka skrev:

Det som er mer skremmende er den dagen de samles og danner eget politisk parti. Jeg kan bare ane konturene av hvilket signal det vil gi muslimer som da får veldig lyst til å komme til Norge...

Hvorfor skulle muslimer få veldig lyst til å komme til Norge bare fordi noen få muslimer her danner et politisk parti? Det der hang ikke helt sammen.

Og hvorfor skulle muslimer igrunn ha lyst til å danne et politisk parti i Norge, når det er flust av andre partier å stemme på, allerede?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tøytigern skrev:

Trist at de har så lite kunnskap når de sitter som imamer og har makt over så mange... Veldig trist, faktisk. Det forteller litt om at det egentlig burde kreves en formell utdannelse for å kalle seg imam.

De følger jo bare det religionen deres sier. Så ut fra kunnskap om islam har de rett. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hvorfor skulle muslimer få veldig lyst til å komme til Norge bare fordi noen få muslimer her danner et politisk parti? Det der hang ikke helt sammen.

Og hvorfor skulle muslimer igrunn ha lyst til å danne et politisk parti i Norge, når det er flust av andre partier å stemme på, allerede?

Om muslimene vil ha sine egne lover representert i landet, er det enklest å starte eget parti. Om vi får et muslimsk parti i Norge, vil dette sende signaler til alle verdens muslimer om at nå er det ting på gang i verdens beste land.

Om et slikt parti blir stiftet vil omtrent alt av muslimer automatisk stemme på dette. Det er da et eneste partiet som representerer fullt ut det de tror på og som da raskt kan få enorm oppslutning.

Om dette skjer, kan ting endres svært fort i landet. Det er ekstremt naivt å tro at ikke noe sånt kan skje når som helst. Det har blitt stiftet mye mindre sannsynlige parti enn dette.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mhmjadda skrev:

De følger jo bare det religionen deres sier. Så ut fra kunnskap om islam har de rett. 

Hvilken kunnskap om islam? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Gamle Smukka skrev:

Om muslimene vil ha sine egne lover representert i landet, er det enklest å starte eget parti. Om vi får et muslimsk parti i Norge, vil dette sende signaler til alle verdens muslimer om at nå er det ting på gang i verdens beste land.

Om et slikt parti blir stiftet vil omtrent alt av muslimer automatisk stemme på dette. Det er da et eneste partiet som representerer fullt ut det de tror på og som da raskt kan få enorm oppslutning.

Om dette skjer, kan ting endres svært fort i landet. Det er ekstremt naivt å tro at ikke noe sånt kan skje når som helst. Det har blitt stiftet mye mindre sannsynlige parti enn dette.

Her tror jeg du tar feil på mange punkter. Først måtte dette partiet bli størst på Stortinget, noe som ikke vil hende, og deretter måtte alle muslimer andre steder i verden skaffe seg arbeidstillatelse i Norge for å kunne komme hit.

Hvforfor skulle "alle muslimer" i Norge ville stemme på samme parti? De har da ikke samme meninger og interesser i alt.

Hvordan skulle de kunne få en enorm oppslutning sammenlignet med andre partier?

Jeg tror man må være kunnskapsløs for å tro at ting kan endres i Norge på svært kort tid, dersom noen imamer får et parti opp og stå.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor han og andre som deler hans meninger fortsatt er i Norge. Eller jo, jeg forstår at de vil gjøre Norge muslimsk og innføre sharia, men det betyr ikke at de bør få lov til det eller at de bør gis muligheten til å prøve.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bjelle bjelle skrev:

En kvinnelig journalist tok på seg skoene og gjorde rett og slett jobben sin. Hun oppsøkte alle de lokale moskeene i Listerregionen.

På spørsmål om det er tvang å gå med hijab, svarte imanen i Flekkefjord.

 - Koranen sier hun må ha hijab. Det er forbudt å gå uten. Hvis man går uten, så følger man ikke islams regler.

Straffen vil være streng for de som ikke gjør det:

 - Gud vil nok brenne henne i fyren.

 

Det kan hende denne imamen sier dette, men det kan desverre ikke han bestemme. Her vil nok ingen kvinner brenne på noen som helst slags måte om de tar hijaben av.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Drizzt skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor han og andre som deler hans meninger fortsatt er i Norge. Eller jo, jeg forstår at de vil gjøre Norge muslimsk og innføre sharia, men det betyr ikke at de bør få lov til det eller at de bør gis muligheten til å prøve.

Hva mener du egentlig med sharia, her. Vet du hva som utgjør sharia? 

Her kan du lese mere om de mest utbredte misforståelsene om hva sharia egentlig er og utgjør.

https://www.aftenposten.no/viten/i/zPpb/Fem-myter-om-sharia

Sharia (arabisk الشريعة, ash-sharī'a: veien (til sjø), banen, måten) er tradisjonell islamsk lov. Men sharia finnes ikke som et entydig nedskrevet lovverk.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tøytigern skrev:

Her tror jeg du tar feil på mange punkter. Først måtte dette partiet bli størst på Stortinget, noe som ikke vil hende, og deretter måtte alle muslimer andre steder i verden skaffe seg arbeidstillatelse i Norge for å kunne komme hit.

Hvforfor skulle "alle muslimer" i Norge ville stemme på samme parti? De har da ikke samme meninger og interesser i alt.

Hvordan skulle de kunne få en enorm oppslutning sammenlignet med andre partier?

Jeg tror man må være kunnskapsløs for å tro at ting kan endres i Norge på svært kort tid, dersom noen imamer får et parti opp og stå.

Jeg tror kunnskapsløsheten ligger i å ignorere at dette kan begynne allerede i morgen. Hva resultatet av noe slikt vil være, er skremmende å tenke på.

Vi er et land med en etnisk befolkning på størrelse med en liten europeisk by. Hvor lang tid tror du det tar å overkjøre oss fullstendig?

Det er skremmende å se hvor lett folk tar på dette.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Gamle Smukka skrev:

Jeg tror kunnskapsløsheten ligger i å ignorere at dette kan begynne allerede i morgen. Hva resultatet av noe slikt vil være, er skremmende å tenke på.

Vi er et land med en etnisk befolkning på størrelse med en liten europeisk by. Hvor lang tid tror du det tar å overkjøre oss fullstendig?

Det er skremmende å se hvor lett folk tar på dette.

Jeg forstår at du er redd for det du tror vil skje, men virkeligheten ser annerledes ut. Norge kommer aldri til å bli et muslimsk samfunn.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

Jeg forstår at du er rett for det du tror vil skje, men virkeligheten ser annerledes ut. Norge kommer aldri til å bli et muslimsk samfunn.

Jeg håper selvfølgelig du har rett. Men de begynner å bli en del av dem nå, og jeg er ikke i tvil om at et eventuelt politisk parti vil samle de aller fleste av dem. 

Om det blir dannet et slikt, er jeg redd vi er svært ute å kjøre...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gamle Smukka said:

Jeg tror kunnskapsløsheten ligger i å ignorere at dette kan begynne allerede i morgen. Hva resultatet av noe slikt vil være, er skremmende å tenke på.

Vi er et land med en etnisk befolkning på størrelse med en liten europeisk by. Hvor lang tid tror du det tar å overkjøre oss fullstendig?

Det er skremmende å se hvor lett folk tar på dette.

Viste ikke at en by med 4+ millioner innbyggere regnes som liten i europeisk målestokk

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Fiskegrateng skrev:

Viste ikke at en by med 4+ millioner innbyggere regnes som liten i europeisk målestokk

Ok, en europeisk by da. Mitt poeng burde være åpenbart.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Tøytigern said:

Jeg forstår at du er redd for det du tror vil skje, men virkeligheten ser annerledes ut. Norge kommer aldri til å bli et muslimsk samfunn.

Nei, men deler av Norge, dvs. Oslo øst, og andre byer som Drammen, blir mer og mer muslimsk. Les Torgrim Eggens bok "Hilal".  Den kom ut for 25 år siden, og spådde fremtiden svært godt.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Gamle Smukka skrev:

Jeg håper selvfølgelig du har rett. Men de begynner å bli en del av dem nå, og jeg er ikke i tvil om at et eventuelt politisk parti vil samle de aller fleste av dem. 

Om det blir dannet et slikt, er jeg redd vi er svært ute å kjøre...

Du glemmer å tenke på hvor stor makt i det norske demokratiet du med dine symaptisører har. Dere kommer aldri til å la noe sånt skje som at muslimer danner et politisk parti som tar over majoriteten i Stortinget.

Se på et parti som Krf, hvor marginale de er. Og de har holdt på her i landet svært, svært lenge. De er såvidt inne i regjering men det er ikke mye de greier å få gjort. Ikke engang å beholde den kristne formålsparagrafen i skolen har de greid, som er en av deres hjertebarn. Og hvor mange velgere der ute mener ikke at Krf er deres parti? Langt flere enn det finnes muslimer i Norge.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, bjelle bjelle skrev:

Nei, men deler av Norge, dvs. Oslo øst, og andre byer som Drammen, blir mer og mer muslimsk. Les Torgrim Eggens bok "Hilal".  Den kom ut for 25 år siden, og spådde fremtiden svært godt.

 

Ikke muslimsk. Men det bor en befolkning der om også omfatter muslimer. Selve samfunnet er norsk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...