Gå til innhold

Sammen i 8 år - Hvordan vet man at han er den rette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man har vært sammen i 8 år, bodd sammen nesten like lenge - Hvilke følelser bør være der om dette er den rette personen? Hvilke følelser er der om det er feil? Hvordan er dynamikken ved rett/feil?

Hva tenker du?

Anonymkode: c7d93...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det tror jeg ikke man noensinne er 100% sikker på.

Anonymkode: 69a0a...080

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet er ikke en Hollywood film 🙂 Ingenting er perfekt, handler etter min mening om man føler man blir lykkeligere av å være med vedkommende. Hvis man blir ulykkelig er det feil

Anonymkode: 57569...5b5

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer du forestille det livet uten han? Og i så fall, hvilke følelser dukker opp hos deg da? 

Anonymkode: 51222...aaf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er du sammen med han da? 

Anonymkode: 876bc...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror aldri man blir 100% sikker, for livet kommer ikke med garantier. Men kan du se for deg et liv uten han? Om du ser ti år fram i tid, ser du han da ved din side? Eller når du er gammel? Da jeg var sammen med eksen, kom jeg til et punkt etter 7-8 år, hvor jeg bare kjente i hele meg at vi ikke kom til å være sammen når jeg fylte 40. Det ble slutt før jeg fylte 30, for jeg klarte ikke å se en framtid med han lenger. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jadzia skrev:

Jeg tror aldri man blir 100% sikker, for livet kommer ikke med garantier. 

Det å være sikker handler ikke om at «livet har garantier», men om man er i stand til å ta en avgjørelse - selv uten garantier - og gå for den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Jadzia skrev:

Jeg tror aldri man blir 100% sikker, for livet kommer ikke med garantier. Men kan du se for deg et liv uten han? Om du ser ti år fram i tid, ser du han da ved din side? Eller når du er gammel? Da jeg var sammen med eksen, kom jeg til et punkt etter 7-8 år, hvor jeg bare kjente i hele meg at vi ikke kom til å være sammen når jeg fylte 40. Det ble slutt før jeg fylte 30, for jeg klarte ikke å se en framtid med han lenger. 

Selv om du ser for deg en framtid med en mann, så betyr ikke det at det vil bli slik. For man kan ikke garantere hva den andre parten føler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tøytigern skrev:

Selv om du ser for deg en framtid med en mann, så betyr ikke det at det vil bli slik. For man kan ikke garantere hva den andre parten føler.

Nei, men her var det jo snakk om egne følelser rundt dette, ikke hva andre tenker. Derfor jeg sa at livet ikke kommer med garanti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, FrodeF skrev:

Det finnes alltid noen bedre. 

Nei, ikke i mitt tilfelle ihvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, Tøytigern skrev:

Det burde du vite på det nåværende tidspunkt.

Uenig.

Jeg har vært sammen med samme person i 18 år (og vært forelsket i ham 2 år før vi ble kjærester), og min erfaring er at man jevnlig må velge hverandre. 

Med mindre man er aseksuell eller lever som en eremitt så vil det dukke opp potensielle folk som man kanskje kunne endt med i en eller annen slags kortere eller lengre relasjon. 

Men man ser/ønsker en fremtid med den man er med, og velger å fortsette i den relasjonen. Noen ganger er grunnene voldsomt sikre og sterke følelser, neste runde kan det være barna - så kan det være at man har det godt sammen, så kan det være at man plutselig fikk et fantastisk sexliv og gnist igjen - så kan det være trygghet og så videre. 

Anonymkode: 54ef6...c20

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det tror jeg ikke man noensinne er 100% sikker på.

Anonymkode: 69a0a...080

 

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Uenig.

Jeg har vært sammen med samme person i 18 år (og vært forelsket i ham 2 år før vi ble kjærester), og min erfaring er at man jevnlig må velge hverandre. 

Med mindre man er aseksuell eller lever som en eremitt så vil det dukke opp potensielle folk som man kanskje kunne endt med i en eller annen slags kortere eller lengre relasjon. 

Men man ser/ønsker en fremtid med den man er med, og velger å fortsette i den relasjonen. Noen ganger er grunnene voldsomt sikre og sterke følelser, neste runde kan det være barna - så kan det være at man har det godt sammen, så kan det være at man plutselig fikk et fantastisk sexliv og gnist igjen - så kan det være trygghet og så videre. 

Anonymkode: 54ef6...c20

 

Skriver under disse to.

Anonymkode: 98cda...d4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 6.12, Tøytigern skrev:

Det burde du vite på det nåværende tidspunkt.

Jeg er ikke synsk.

Inn med teskje: Jeg spør "deg" (brukere på kvinneguiden) fordi jeg vil vite hvordan folk tenker. Er meningene for hva som er rett/feil det samme? 

Jeg spør ikke om meg. 

Anonymkode: c7d93...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje jeg burde formulert meg bedre i hovedinnlegget. Jeg søker ikke råd for en reell situasjon, jeg er oppriktig nysgjerrig på hva folk mener kjennetegner et bra/dårlig forhold som har vart noen år.

Jeg skal ikke frem til noe "rett" svar. Men hva du personlig mener.

Anonymkode: c7d93...1ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...