Gå til innhold

Frustrert mann


TheDarkSide

Anbefalte innlegg

Hei,

Har ei kone som ikke har spesielt mye sex lyst. Når vi først har sex, er det 1/2 hjertet fra henne, hvis dere skjønner. Bli ferdig liksom 😞 Veldig  sårende faktisk. Har ingen god følelse etter på.  Snakket om det, men hun sier all god.... Hatt forhold før der sexen var super bra. Er en renslig mann i sin beste alder. Tok tak i livet mitt, og gikk ned de 15kg jeg hadde lagt på meg mens vi var sammen. Trener ca 4 ganger i uken, og er i god form. Gjort det de siste 4 årene. Viser de hensyn en mann, bør vise sin kone. Har myndige barn som klarer seg sjøl. Stolt av de 😀 Vi har begge jobber med god inntekt 900.000+ Vaskehjelp ol. Ligger ikke på latsiden, når det kommer til huslige gjøremål. Kona trener ikke, og har lite energi. D hun klager på, og at ungene sliter henne ut. Gått opp noen str siden vi møttes for 12 år siden.  D gjør jo ikke noe.... Kjenner nå en boost i livet mitt. Skulle ønske kona, hadde blitt med på trening ol. Men blir bare TV og digg som er standarden hver kvelden. Da med trash TV som Paradise hotell, ungkaren,,,, ja den greia. Ikke min greie det hopprennet der. 

 

Føler j har prøvd alt for p vekke kona mi....... Gaver, weekend turer, blomster, spontanitet, snakket med henne om hva j føler+++ Y name it, så har j sikkert gjort det 😞👍Trålet hele internettet etter svar, og ideer.....

 

Det j lurer på er,,,,,,,,,,, vanskelig å skrive,,,,,,,,,,, Hvordan vet man at man ikke er elsket😢 At man bare er sammen pga komforten og den stødige mannen j er..... Det j føler vi er nå. Lei av å føle meg dårlig, ligge våken om natten å tenke..... Ja hele greia.

mvh 

ulykkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun må sjekke stoffskiftet sitt! 

Anonymkode: 589c7...bfd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, dette var litt trist. Du har gjort mye bra for å få hun opp. Ikke gi opp. Hun sier jo at ungene sliter hun ut. Da må det være der det ligger. Hele energien blir brukt der og da har hun kanskje ikke overskudd til å pleie forholdet. Du må ta en alvorsprat med henne og fortelle henne hvordan du har det.      Hvis det er helsa så må hun til legen. Lykke til. Der det er vilje er det håp. 

Anonymkode: f2f86...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke deprimert da? Depresjon er en kjemisk ubelanse i hjernen, så noe slikt er ikke bare bare å komme ut av. 

Anonymkode: 09484...3fe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, TheDarkSide skrev:

Hei,

Har ei kone som ikke har spesielt mye sex lyst. Når vi først har sex, er det 1/2 hjertet fra henne, hvis dere skjønner. Bli ferdig liksom 😞 Veldig  sårende faktisk. Har ingen god følelse etter på.  Snakket om det, men hun sier all god.... Hatt forhold før der sexen var super bra. Er en renslig mann i sin beste alder. Tok tak i livet mitt, og gikk ned de 15kg jeg hadde lagt på meg mens vi var sammen. Trener ca 4 ganger i uken, og er i god form. Gjort det de siste 4 årene. Viser de hensyn en mann, bør vise sin kone. Har myndige barn som klarer seg sjøl. Stolt av de 😀 Vi har begge jobber med god inntekt 900.000+ Vaskehjelp ol. Ligger ikke på latsiden, når det kommer til huslige gjøremål. Kona trener ikke, og har lite energi. D hun klager på, og at ungene sliter henne ut. Gått opp noen str siden vi møttes for 12 år siden.  D gjør jo ikke noe.... Kjenner nå en boost i livet mitt. Skulle ønske kona, hadde blitt med på trening ol. Men blir bare TV og digg som er standarden hver kvelden. Da med trash TV som Paradise hotell, ungkaren,,,, ja den greia. Ikke min greie det hopprennet der. 

 

Føler j har prøvd alt for p vekke kona mi....... Gaver, weekend turer, blomster, spontanitet, snakket med henne om hva j føler+++ Y name it, så har j sikkert gjort det 😞👍Trålet hele internettet etter svar, og ideer.....

 

Det j lurer på er,,,,,,,,,,, vanskelig å skrive,,,,,,,,,,, Hvordan vet man at man ikke er elsket😢 At man bare er sammen pga komforten og den stødige mannen j er..... Det j føler vi er nå. Lei av å føle meg dårlig, ligge våken om natten å tenke..... Ja hele greia.

mvh 

ulykkelig

Dere har vært gift i mange år og nå er barna myndige? Du kan ikke sammenligne sexlivet deres da med tidligere forhold? Hva er de tidligere forholdene? Ungdomsromanser uten ansvar for annet enn å rekke en kino?

Uansett; det er vel ikke uvanlig dette her. Når ungene flytter ut og mor og far står igjen og finner ut hvem de egentlig har delt liv med de siste 20 årene. Det er jo mange forhold som knirker litt i kantene da. Ellers er man sliten etter mange år med oppfølging av barn og det og ikke ha en egen identitet annet enn å være mor/far. Dere er tydeligvis på to forskjellige kanter nå. Hadde jeg vært deg, hadde jeg sluttet å gjøre tilnærmelser og sett om det var en reaksjon. Du blir jo uansett bare lei deg av hennes manglende interesse.  At hun har liten sexlyst er ikke et tegn på at hun ikke elsker deg; du må heller se etter de små tingene i hverdagen som at hun viser omsorg, bekymring, ønsker deg godt (eller er hun ironisk og spydig), berører deg kjærlig etc.

Kanskje dere har vokst fra hverandre? Det er også veldig vanlig at sexlysten mellom etablerte par er på to helt forskjellige steder. Det jeg lurer litt på: har hun alltid vist liten interesse i senga? Du sammeligner kun med tidligere forhold, ikke med henne tidligere i forholdet. Har det aldri vært perioder hvor hun har vist forhøyet seksuell interesse?

At en høytlønnet kvinne sitter og ser på Paradise Hotel skjønner jeg veldig godt at du reagerer på.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun må sjekke stoffskiftet sitt! 

Anonymkode: 589c7...bfd

Er så lei at dette blir presentert som løsningen på alt.

4 timer siden, TheDarkSide skrev:

D hun klager på, og at ungene sliter henne ut

Hvordan sliter ungene henne ut dersom de er myndige...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør snakke med henne igjen. Sannsynligvis synes hun dette er vanskelig også. Virker som du er glad i kona di og har gjort en innsats for å bedre forholdet. Du må få frem hvor alvorlig dette er for deg. Kunne du prøve å si at du vil dere skal kontakte familievernkontoret for parterapi?

Anonymkode: bbfcd...a5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun bør ta en tur til sexolog for å finne ut av problemet med lysten. Er hun ikke interessert i å prøve så må du nesten bare ta ett valg om du kan leve med det eller ikke;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser du med henne uten sexmas da? 

For meg er iallefall sexmas verdens største turn-of. 

Kil henne på ryggen, gi hun klemmer og nærhet uten å forvent deg noe mer en stund så skal du se at det løsner for henne.

 

Anonymkode: 6b76c...ce2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, TheDarkSide skrev:

Hei,

Har ei kone som ikke har spesielt mye sex lyst. Når vi først har sex, er det 1/2 hjertet fra henne, hvis dere skjønner. Bli ferdig liksom 😞 Veldig  sårende faktisk. Har ingen god følelse etter på.  Snakket om det, men hun sier all god.... Hatt forhold før der sexen var super bra. Er en renslig mann i sin beste alder. Tok tak i livet mitt, og gikk ned de 15kg jeg hadde lagt på meg mens vi var sammen. Trener ca 4 ganger i uken, og er i god form. Gjort det de siste 4 årene. Viser de hensyn en mann, bør vise sin kone. Har myndige barn som klarer seg sjøl. Stolt av de 😀 Vi har begge jobber med god inntekt 900.000+ Vaskehjelp ol. Ligger ikke på latsiden, når det kommer til huslige gjøremål. Kona trener ikke, og har lite energi. D hun klager på, og at ungene sliter henne ut. Gått opp noen str siden vi møttes for 12 år siden.  D gjør jo ikke noe.... Kjenner nå en boost i livet mitt. Skulle ønske kona, hadde blitt med på trening ol. Men blir bare TV og digg som er standarden hver kvelden. Da med trash TV som Paradise hotell, ungkaren,,,, ja den greia. Ikke min greie det hopprennet der. 

 

Føler j har prøvd alt for p vekke kona mi....... Gaver, weekend turer, blomster, spontanitet, snakket med henne om hva j føler+++ Y name it, så har j sikkert gjort det 😞👍Trålet hele internettet etter svar, og ideer.....

 

Det j lurer på er,,,,,,,,,,, vanskelig å skrive,,,,,,,,,,, Hvordan vet man at man ikke er elsket😢 At man bare er sammen pga komforten og den stødige mannen j er..... Det j føler vi er nå. Lei av å føle meg dårlig, ligge våken om natten å tenke..... Ja hele greia.

mvh 

ulykkelig

 

Men hva? Er dere nygift? Eller har det vært sånn som dette fra dere ble sammen? 

Nei, ser nå at dere har vært sammen i 12 år! Og siden du sier du har myndige barn, er ikke dette moren til barna dine åpenbart. Men da har dere jo vært voksne kjærester sammen i 12 år, og sexlivet har utviklet seg til å bli noe rutinepregede kjedelige greier? Eller har det vært sånn hele tiden?

Enten har gnisten/kjærligheten/intimiteten mellom dere forsvunnet, og da må begge ha vilje og innsats for å finne tilbake (hvis det er mulig, det er ikke det for alle). Eller så er det sexen som ikke er tilfredsstillende for henne. Får hun orgasme sammen med deg? Kan hun ha falt for en annen? Er hun rundt 50 kan det være overgangsalder... Men i stedet for å lete etter svaret eller problemet hos henne: Det er hos dere sammen problemet ligger. 

Men uansett årsak: Dere må snakke om dette. Du må si at du ikke trives i et forhold uten intimitet og sex. Kanskje dere skal gå i parterapi for å få hjelp? Å bare fortsette i et dårlig spor, vil ikke gi noe resultat. 

Har du lyst til å fortsette med henne? Eller er det at sexen er dårlig ditt kort for å kunne begynne å se rundt deg etter en ny? (det siste gjorde nemlig min eksmann.... og var tilslutt årsaken til at han forlot meg for en annen)

 

 

 

 

Anonymkode: fa529...4e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS, 

Jeg vil på det sterkeste anbefale boken Mating in captivity, av Esther Perel. Og så tror jeg kanskje ikke det er i de faste, vante mønstrene løsningen ligger, men heller å komme ut av dem og oppdage hverandre på nytt. Gjøre noe som krever noe av dere sammen, men hvor dere også ser hverandre «utenfra». 

Min opplevelse, som kvinne 40+, var at jeg ble kvalt av omsorg og oppmerksomhet. Etter mange år med sløvhet og unnfallenhet fra mannens side så oppdaget han at han var i ferd med å miste meg, så han prøvde å bøte på det med å bli super-duper-perfekt. Det føltes som å bli kvalt av varme ulltepper. Nå var det for sent for oss, og jeg vet ikke helt hva han kunne ha gjort i den situasjonen. Men håper at det ordner seg for dere. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TheDarkSide skrev:

Hei,

Har ei kone som ikke har spesielt mye sex lyst. Når vi først har sex, er det 1/2 hjertet fra henne, hvis dere skjønner. Bli ferdig liksom 😞 Veldig  sårende faktisk. Har ingen god følelse etter på.  Snakket om det, men hun sier all god.... Hatt forhold før der sexen var super bra. Er en renslig mann i sin beste alder. Tok tak i livet mitt, og gikk ned de 15kg jeg hadde lagt på meg mens vi var sammen. Trener ca 4 ganger i uken, og er i god form. Gjort det de siste 4 årene. Viser de hensyn en mann, bør vise sin kone. Har myndige barn som klarer seg sjøl. Stolt av de 😀 Vi har begge jobber med god inntekt 900.000+ Vaskehjelp ol. Ligger ikke på latsiden, når det kommer til huslige gjøremål. Kona trener ikke, og har lite energi. D hun klager på, og at ungene sliter henne ut. Gått opp noen str siden vi møttes for 12 år siden.  D gjør jo ikke noe.... Kjenner nå en boost i livet mitt. Skulle ønske kona, hadde blitt med på trening ol. Men blir bare TV og digg som er standarden hver kvelden. Da med trash TV som Paradise hotell, ungkaren,,,, ja den greia. Ikke min greie det hopprennet der. 

 

Føler j har prøvd alt for p vekke kona mi....... Gaver, weekend turer, blomster, spontanitet, snakket med henne om hva j føler+++ Y name it, så har j sikkert gjort det 😞👍Trålet hele internettet etter svar, og ideer.....

 

Det j lurer på er,,,,,,,,,,, vanskelig å skrive,,,,,,,,,,, Hvordan vet man at man ikke er elsket😢 At man bare er sammen pga komforten og den stødige mannen j er..... Det j føler vi er nå. Lei av å føle meg dårlig, ligge våken om natten å tenke..... Ja hele greia.

mvh 

ulykkelig

Det var som å lese min egen historie for to - tre år siden dette. Etter og ha presentert 100 løsninger for å få tilbake lysten og gnisten i samlivet, uten noe initiativ fra hennes side, da hennes mening er at man skal sitte på rumpa og vente på at lysten kommer tilbake så ga jeg opp. Min løsning, for å beholde husfreden og samlivet var å gå på dette internettet og finne meg 1-2-3 damer og ha meg med... 

Har nå et fast opplegg med to damer som jeg treffer annenhver uke hvor jeg får utløp for seksuell frustrasjon. 

Jeg skulle ønske situasjonen ikke var slik, for det er kun teknisk sex det er snakk om, ikke den gode sexen, med masse intimitet og begjær, de gode samtalene før, under og etter sex.. Men det er slik det er, og jeg vet at jeg har gjort min del for at min samboer skal føle seg verdsatt og ivaretatt. Så jeg overbeviser meg selv hver gang jeg har vært utro at det er en naturlig konsekvens av hvordan forholdene er i hjemmet. 

Anonymkode: 1447c...a8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, TheDarkSide skrev:

Hei,

Har ei kone som ikke har spesielt mye sex lyst. Når vi først har sex, er det 1/2 hjertet fra henne, hvis dere skjønner. Bli ferdig liksom 😞 Veldig  sårende faktisk. Har ingen god følelse etter på.  Snakket om det, men hun sier all god.... Hatt forhold før der sexen var super bra. Er en renslig mann i sin beste alder. Tok tak i livet mitt, og gikk ned de 15kg jeg hadde lagt på meg mens vi var sammen. Trener ca 4 ganger i uken, og er i god form. Gjort det de siste 4 årene. Viser de hensyn en mann, bør vise sin kone. Har myndige barn som klarer seg sjøl. Stolt av de 😀 Vi har begge jobber med god inntekt 900.000+ Vaskehjelp ol. Ligger ikke på latsiden, når det kommer til huslige gjøremål. Kona trener ikke, og har lite energi. D hun klager på, og at ungene sliter henne ut. Gått opp noen str siden vi møttes for 12 år siden.  D gjør jo ikke noe.... Kjenner nå en boost i livet mitt. Skulle ønske kona, hadde blitt med på trening ol. Men blir bare TV og digg som er standarden hver kvelden. Da med trash TV som Paradise hotell, ungkaren,,,, ja den greia. Ikke min greie det hopprennet der. 

 

Føler j har prøvd alt for p vekke kona mi....... Gaver, weekend turer, blomster, spontanitet, snakket med henne om hva j føler+++ Y name it, så har j sikkert gjort det 😞👍Trålet hele internettet etter svar, og ideer.....

 

Det j lurer på er,,,,,,,,,,, vanskelig å skrive,,,,,,,,,,, Hvordan vet man at man ikke er elsket😢 At man bare er sammen pga komforten og den stødige mannen j er..... Det j føler vi er nå. Lei av å føle meg dårlig, ligge våken om natten å tenke..... Ja hele greia.

mvh 

ulykkelig

Jeg tipper det er enten stoffskiftet, hormonelle issues eller mangler på vitaminer og mineraler som gjør henne slik. Når noe er feil med kroppen så slår du ut på alle måter, noen merker det ikke, men parnteren vil merke det.

Anonymkode: dd4d7...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke deprimert da? Depresjon er en kjemisk ubelanse i hjernen, så noe slikt er ikke bare bare å komme ut av. 

Anonymkode: 09484...3fe

Kan jo være andre mangler i kroppen og ubalanser i kroppen skaper depresjon, men er man deprimert er man sånntsett ikke fungerende på de fleste områder da...

Anonymkode: dd4d7...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jo være andre mangler i kroppen og ubalanser i kroppen skaper depresjon, men er man deprimert er man sånntsett ikke fungerende på de fleste områder da...

Anonymkode: dd4d7...aee

Jo, man kan være høytfungetende som deprimert...

Anonymkode: 051e6...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som hun er gått i seksuell dvale. Vi kvinner kan gjøre det, enten i livsfaser der annet tar fokus og energi, dersom vi ikke har det bra med oss selv, eller dersom vi ikke har det bra med partneren. 

Du skriver at hun har gått opp noen størrelser, og at det ikke er et problem for deg, men hvordan er det for henne? Har hun et bra forhold til kroppen sin? Føler hun seg fin? Når dere kler dere opp og skal på ting, føler hun seg da ukomfortabel, grei nok eller flott? Hvordan reagerer hun når du sier at hun er sexy, eller viser at du synes det ved å stryke på henne på en sensuell måte? (Over rumpa for eksempel.) Fnyser hun avvisende/er ukomfortabel med det, eller liker hun det? 

Dersom hun ikke føler seg sexy og deilig er det nemlig ikke så lett å få lyst på sex. Da bør dere jobbe med selvfølelsen hennes. Viktig at du viser at du synes at hun er sexy, men det krever nok litt innsats fra henne også. 

Jeg har selv vært i den situasjonen at jeg ikke likte kroppen min lenger. Jeg hadde lagt på meg, og følte meg ukomfortabel i meg selv. Det hjalp absolutt ikke på at min mann var flott og sprek. Det som hjalp meg var at min mann satte seg ned med meg og sa rett ut at han var veldig lei seg for at vårt åpne fine sexliv var redusert til noe som foregikk under dynen, i mørkt rom, og sjeldnere. At han savnet meg og det vi hadde hatt. 

Jeg innrømmt da at jeg følte meg tykk, og litt skamfull over kroppen min. Han sa at han elsket meg og syntes jeg var deilig, men synes det var trist at jeg følte det slik i forhold til meg selv, og ville ikke at jeg skulle føle det slik. Så vi hadde en fin og åpen samtale om det. Jeg måtte forsøke å stole på at han tente på meg, og også jobbe med selvfølelsen min. 

Jeg begynte å trene og spise sunnere etter dette, for å få et bedre forhold til kroppen min, og han heiet, samtidig som det hele veien var klart at dette gjorde jeg for min del. Han var hele veien flink til å vise at han elsket meg og kroppen min, og han utfordret meg til å stole på det. Viste tydelig at han ville ha meg, og syntes at jeg var deilig. Som deg hadde han blitt litt usikker, og litt redd for å bli avvist, men da han gjennom den samtalen fikk klarhet i at problemet lå på min selvfølelse våget han igjen å bli mer seksuelt kjærlig. Stille seg inntil meg og stryke meg over bryst og rumpe, kysse meg i nakken og ikke legge skjul på at han tente på meg. Også når det ikke var praktisk mulig at vi der og da gikk videre. 

Vårt sexliv blomstret opp igjen, og har vært godt siden. Slank har jeg ikke blitt, men en god del kilo lettere, og ikke minst trygg på at han elsker meg og kroppen min. Det var aldri problemet. Problemet var at jeg ikke elsket kroppen min. Ikke følte meg sexy. Som nevnt, at han var sprek og attraktiv gjorde det ikke lettere for meg, for problemet var meg. Ikke hva jeg følte for ham, og absolutt ikke at jeg ikke kunne tenne på ham, men at jeg ikke likte meg. 

 

Anonymkode: 2daa5...4fe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Made4u

Noen ganger er det greiere å være singel enn i et forhold, når et forhold ikke gir enn mer enn frustrasjoner mer, da er det rette å gå ut av forholdet... Med ei annen kan du ha et spennende sexliv, så få fart på bena...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun bruker p-piller som har tatt knekken på sex lysten og vekta øker, viss hun bruker p-piller da?

Anonymkode: dd4d7...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, NBA skrev:

Er så lei at dette blir presentert som løsningen på alt.

Hvordan sliter ungene henne ut dersom de er myndige...?

Enig. Latskap, hang til trash-tv og overvekt er ikke "symptomer" på lavt stoffskifte.

Anonymkode: 61a16...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...