Gå til innhold

Noen som har ammet nr 1 men ikke fått til med nr 2?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd uproblematisk ammetid med nr 1 og hatt problemer med å amme nr 2? Hva var evt grunnen (hvis dere fant noen grunn)?

Anonymkode: 1e3c8...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mer problemer med første barn, med andre barn så hadde jeg enda mer melk

Anonymkode: 487cd...85f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omvendt. Problem med første, ikke andre. 

Problemet her var låsninger i nakken. 

Anonymkode: e81da...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tungebånd. Helsesøster sa det så fint. Ned ne1 må både mor og barn lære og «danse», med nr. 2 vet mor hvordan det er, hvis det ikke går, ville jeg undersøkt baby nøye. 

Anonymkode: 39c59...81f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, tungebånd. Helsesøster sa det så fint. Ned ne1 må både mor og barn lære og «danse», med nr. 2 vet mor hvordan det er, hvis det ikke går, ville jeg undersøkt baby nøye. 

Anonymkode: 39c59...81f

takk. Jeg mistenker også tungebånd, men det ble ikke oppdaget på barsel og helsesøster mener det ikke er stramt («fordi hun gaper fint...»). Tror jeg må ta det videre med noen andre. Var ikke forberedt på ammetrøbbel siden vi fikk det så fint til helt fra start med nr 1.

ts

Anonymkode: 1e3c8...137

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde mye melk med første, og ammingen gikk bra. Med andre så mistet jeg melken etter en måned, prøvde mye, men fikk det ikke til. Tror det var grunnet sykdom hos meg, for ble veldig syk på slutten av svangerskapet, var bedre etter han var født, men det tok noen måneder før jeg ble helt frisk.

Anonymkode: 6bfa5...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mer trøblete start med nummer to. Men det gikk seg fint til. Ingen spesiell årsak 😊

Anonymkode: 9a926...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde totalt ukomplisert amming med nr 1, men nummer 2 tok ikke puppen før han var nesten fem uker. Han sugde på tunga i stedet. Måtte pumpe og gi flaske/kopp. Han tok brystet med skjold da han var nesten fem uker, kuttet ut skjoldene da han var 8 uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Null problem med amming med nr 1. Med nr 2 ble det fullpumping ettersom vedkommende var prematur og sugesvak. Måtte ha full kontroll på hva hun fikk i seg. Gikk over på mme etter 12 uker fullpumping. 

Anonymkode: 55940...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Null problem med amming med nr 1. Med nr 2 ble det fullpumping ettersom vedkommende var prematur og sugesvak. Måtte ha full kontroll på hva hun fikk i seg. Gikk over på mme etter 12 uker fullpumping. 

Anonymkode: 55940...f9f

Vedkommende? Ikke feil, men for en merkelig måte å omtale barnet sitt på 😅

Enig med hun som skrev at det var lurt å undersøke barnet da du allerede har en vellykket ammeperiode bak deg. Mitt barn hadde stramt tungebånd som gjorde det vanskelig for henne å die. Opplevde litt uenighet fra ulike leger om det virkelig var stramt, men vel fremme hos spesialist fikk jeg høre at det var blant de strammere tungebåndene. Det løste seg etter klipp.

Lykke til, ts:)

Anonymkode: 0533e...206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk. Jeg mistenker også tungebånd, men det ble ikke oppdaget på barsel og helsesøster mener det ikke er stramt («fordi hun gaper fint...»). Tror jeg må ta det videre med noen andre. Var ikke forberedt på ammetrøbbel siden vi fikk det så fint til helt fra start med nr 1.

ts

Anonymkode: 1e3c8...137

Hele ammepol på st Olavs så på jenta mi og mente det ikke var stramt. Barnelegen sa det ikke var stramt. Jeg har bare lest på nett og så jo at det var stramt. 

 

Dro til en ØNH-lege og han sa bare at her klipper vi, for det var stramt. Desverre så har han ikke kompetanse til å klippe dypt nok, for hun har stramt bakre tungebånd og ikke streng. 

 

Dro til osteopat med kunnskap om stramt tungebånd og hun sa vi kan ta en vurdering på om vi ville reise til Oslo eller Bergen å klippe dypere. Hun behandlet også låsningene. 

 

Vi ammet med skjold i ca 3 mnd og nå når hun er større og jeg er mer herdet så går det bedre. Kan fortsatt være sår innimellom men det går greit. Bestemte oss for å ikke klippe men å bare prøve å finne måter å komme oss igjennom det på. Mye smerter og frustrasjon men verdt det til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk. Jeg mistenker også tungebånd, men det ble ikke oppdaget på barsel og helsesøster mener det ikke er stramt («fordi hun gaper fint...»). Tror jeg må ta det videre med noen andre. Var ikke forberedt på ammetrøbbel siden vi fikk det så fint til helt fra start med nr 1.

ts

Anonymkode: 1e3c8...137

Meld deg inn i fb gruppen, mye tips der. Lykke til! 

Anonymkode: 39c59...81f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...