Gå til innhold

Ultralyd uke 5


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått veldig tidlig ul. Jeg er litt usikker på akkurat hvor langt jeg er men ca 4-5 uker. Skal på ul på tirsdag allerede. Legen ville ha meg på sjekk siden jeg går på blodfortynnende. 

Er det sjans for å se noe i det hele tatt? Redd jeg bare blir skuffa hvis jeg ikke ser noe eller hjertelyd. 

Anonymkode: ab220...5b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kommer nok mest sannsynlig ikke til å se hjertelyd i uke 4-5 nei. Hjertet skal begynne å slå 5+1, men det kan jo hende du er kortere på vei, så ikke forbered deg på å se hjertet slå og bli skuffet!

https://www.babyverden.no/gravid/uke-for-uke/5-uker-2/

Det er ikke mye å se de første ukene. Jeg var på ultralyd i uke 6-7 og da så jeg bare en liten klump og et hjerte som slo. På ultralyd etter uke 10-12 er det mye mer å se, armer, bein, nese osv :)

Anonymkode: e9939...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Du kommer nok mest sannsynlig ikke til å se hjertelyd i uke 4-5 nei. Hjertet skal begynne å slå 5+1, men det kan jo hende du er kortere på vei, så ikke forbered deg på å se hjertet slå og bli skuffet!

https://www.babyverden.no/gravid/uke-for-uke/5-uker-2/

Det er ikke mye å se de første ukene. Jeg var på ultralyd i uke 6-7 og da så jeg bare en liten klump og et hjerte som slo. På ultralyd etter uke 10-12 er det mye mer å se, armer, bein, nese osv :)

Anonymkode: e9939...f17

Legge til for at du ikke misforstr - Legen vil jo kunne se det legen trenger å se for å bekrefte graviditet og ta mål! Men for folk som ikke har den kompetansen er det ikke så mye å lese ut av ultralyd så tidlig. 

Anonymkode: e9939...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legge til for at du ikke misforstr - Legen vil jo kunne se det legen trenger å se for å bekrefte graviditet og ta mål! Men for folk som ikke har den kompetansen er det ikke så mye å lese ut av ultralyd så tidlig. 

Anonymkode: e9939...f17

Ja men hjelper hvertfall at jeg får det bekreftet:) så får jeg høre om jeg kan komme på ny ul nærmere uke 12. Spennende blir det hvertfall!

Anonymkode: ab220...5b9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men hjelper hvertfall at jeg får det bekreftet:) så får jeg høre om jeg kan komme på ny ul nærmere uke 12. Spennende blir det hvertfall!

Anonymkode: ab220...5b9

Lykke til, håper alt er som det skal :)

Anonymkode: e9939...f17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De vil vel se plommesekken, venninne var 5+2 fordi hun hadde så magesmerter. De så bare sekken da, 2 uker etterpå var det blitt en liiiiten bebis :) 

Anonymkode: 269ed...1ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...