Gå til innhold

Fremmed mann KLIKKET på meg på offentlig gate da jeg filmet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest WhisperingWind
22 timer siden, Fjaselina skrev:

Det er vel ikkje grunn til å klikke i vinkel uansett! Eg forstår verkeleg ikkje at det er så ille å bli sett på ei offentleg gate, med mindre denne premiegjøken var redd fordi han hadde gjort noko ulovlig der. 

Det er ikkje lov å skremme vettet av tilfeldige personar på gata heller!

Jepp. Her var det han som gjorde noe ulovlig. Han var aggressiv og oppførte seg truende. Jeg tenker at han kanskje er en rømling eller noe. Hadde faktisk sendt videoen til politiet og spurt om det var en kjenning pga den voldsomme reaksjonen.

Et normalt menneske ville går bort og sagt at de synes det var svært ubehagelig å bli filmet og om vedkommende kunne slettet delen som inneholdt den personen. 

Endret av WhisperingWind
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
22 timer siden, lowIQmoderneGaming skrev:

lol i dtedet for sorry meg ass. er jo bare å gi han telefonen å la han slette. er ikke verre vet du frøken

Eller bare brøle "FUCK OFF" tilbake til dusten som stod der og skreik til meg.

Hadde aldri gitt i fra meg telefonen til en sånn fyr (eller noen andre), det må du også forstå, lille venn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Om du skjønner den reaksjonen der er du psykopat! Det går for pokker an å si fra på en fin måte da! Si at du helst ikke vil bli filmet og om hun vennligst kan slette snappen! Opptre som en rabiat idiot burde utløse arrestasjon faktisk, inn og få vedkommende undersøkt på mentalsykehus :)  Han kan kan faktisk ikke forlange det heller å få det slettet. Så lenge det ikke filmes direkte av han, og bare det.

Da må de fleste turister i Norge slette alt de har på mobilen, om alle skal være så hårsår som det der.

Såså, rolig:) Jeg mente ikke at oppførselen hans var grei, men at jeg forsto at han reagerte. Hvordan han reagerte var jo selvfølgelig milevis fra hvordan jeg hadde håndtert det selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

Ok lille venn, da må du regne med at den må tas med tvang. Enten må du vise tydelig at du sletter klippet, eller så må du la han slette det.

Om jeg står i Oslo og filmer en random gate, hadde jeg ikke latt meg pille på nesa. Så det klippet hadde blitt sendt som snap til morra mi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Jeg tror i grunn ikke man må noe, om han virkelig ikke hadde gitt seg har han fremdeles ikke lov å røre meg eller ta fra meg telefonen. Da måtte han vel heller ringt politiet på meg!?

Han kan heller ikke holde meg igjen eller noe.

Beklager meg, men om han hadde sagt rolig: du, om jeg ble med på den filmen hadde jeg satt pris på om du slettet det, så hadde jeg gjort det med en gang.

Mens han her skremte meg sånn at jeg ikke turte gjøre noe.

Anonymkode: 1e0dc...bea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
11 minutter siden, lowIQmoderneGaming skrev:

 Er jo bare å ta den fra deg, så får du sutre så mye du vil over det.

Lykke til! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke ulovlig å filme i offentligheten. Når man er utenfor sitt eget hjem, må man regne med at man kan bli sett - og filmet - av andre.

Det er heller ikke ulovlig å publisere det du har filmet. Du kan poste det hvor du vil.

Tenk på alle klipp du har sett på NRK, Tv2 osv som er filma på gata - nyhetsklipp, humorklipp osv. Du har like mye lov til å filme og publisere som en TV-kanal har.

Anonymkode: 8be01...a33

Her mener jeg at du tar feil, så helt enkelt er det vel ikke. Endel rett men også litt feil fremstillelse av det som er tilfelle. Det er forskjell på å være ute offentlig, og det å delta på offentlig arrangement! Er lov å filme på offentlig arrangement, men ikke lov å bevisst filme random mennesker ute og legge ut. Det er ikke lovlig å bevbist ta snikbilder av andre, ei heller filme. Dette gjelder i offentligheten, enten det er på strand eller by. Og nei, der er ikke lov å publisere bilder og filming av andre offentlig, uten vedkommendes tillatelse. Det betyr ikke at det er lovlig fordi mange lar være å få tillatelse før de publiserer ting. Det er feil at privatpersoner har samme rettigheter som en tv kanal. Dessuten sladder produksjonen bort folk som ikke ønsker å komme på tv. Det er også viktig å huske på at selv om enkelte handlinger er ulovlige, er det ikke alltid man blir straffet for de samme gjerningene. Slik som her med ts, han mannen hadde ikke kommer noen vei med det, kanskje muligens bli bitt i egen bak, og fått sanksjon selv pga truende adferd mot ts. Når det filmingen ts, så er det vel lov å ta både bilder og filme som privatperson til eget bruk. Men ikke til å legge ut offentlig. Vanlig høflighet gjelder også her. Mange ønsker ikke å filmes av andre privatpersoner, slik som han du traff på. Da te ker jeg der er viktig å respektere, så langt det går. Han virket langt over snittet aggressiv, og han burde lært seg at det kommer man heller ikke lengst med. Kjedelig og skummel situasjon å komme opp i, ts, godt han ikke fulgte etter deg. Nettvett og vanlig hensyn bør man huske på, og det var en ugrei måte å få en slik oppvekker på, ts. Forstår du ble sjokka! Jeg er heller ikke glad i å komme i bakgrunn til de som tar selfies eller filmer, og unngår det hvis jeg ser situasjonen komme. Er derav ekstra nøye selv, med å unngå å få med andre på mine forevigelser. Av og til er det ikke til å unngå å få med andre, sånn er det bare. Så lenge hovedfokuset ikke er på de fremmede, er det greit. Kommer det andre med tydelig på bilde/film, er det da ikke greit å legge ut, eller sende rundt via sosiale medier, selv det kun skulle være i priva chat. Håper du har fått ristet av deg den ubehagelige opplevelsen nå, ts! ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper denne fyren er kriminell og derfor ekstra paranoid. 

Anonymkode: 3b9e0...b2e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lykkehjerte skrev:

Her mener jeg at du tar feil, så helt enkelt er det vel ikke. Endel rett men også litt feil fremstillelse av det som er tilfelle. Det er forskjell på å være ute offentlig, og det å delta på offentlig arrangement! Er lov å filme på offentlig arrangement, men ikke lov å bevisst filme random mennesker ute og legge ut. Det er ikke lovlig å bevbist ta snikbilder av andre, ei heller filme. Dette gjelder i offentligheten, enten det er på strand eller by. Og nei, der er ikke lov å publisere bilder og filming av andre offentlig, uten vedkommendes tillatelse. Det betyr ikke at det er lovlig fordi mange lar være å få tillatelse før de publiserer ting. Det er feil at privatpersoner har samme rettigheter som en tv kanal. Dessuten sladder produksjonen bort folk som ikke ønsker å komme på tv. Det er også viktig å huske på at selv om enkelte handlinger er ulovlige, er det ikke alltid man blir straffet for de samme gjerningene. Slik som her med ts, han mannen hadde ikke kommer noen vei med det, kanskje muligens bli bitt i egen bak, og fått sanksjon selv pga truende adferd mot ts. Når det filmingen ts, så er det vel lov å ta både bilder og filme som privatperson til eget bruk. Men ikke til å legge ut offentlig. Vanlig høflighet gjelder også her. Mange ønsker ikke å filmes av andre privatpersoner, slik som han du traff på. Da te ker jeg der er viktig å respektere, så langt det går. Han virket langt over snittet aggressiv, og han burde lært seg at det kommer man heller ikke lengst med. Kjedelig og skummel situasjon å komme opp i, ts, godt han ikke fulgte etter deg. Nettvett og vanlig hensyn bør man huske på, og det var en ugrei måte å få en slik oppvekker på, ts. Forstår du ble sjokka! Jeg er heller ikke glad i å komme i bakgrunn til de som tar selfies eller filmer, og unngår det hvis jeg ser situasjonen komme. Er derav ekstra nøye selv, med å unngå å få med andre på mine forevigelser. Av og til er det ikke til å unngå å få med andre, sånn er det bare. Så lenge hovedfokuset ikke er på de fremmede, er det greit. Kommer det andre med tydelig på bilde/film, er det da ikke greit å legge ut, eller sende rundt via sosiale medier, selv det kun skulle være i priva chat. Håper du har fått ristet av deg den ubehagelige opplevelsen nå, ts! ❤

Tusen takk❤️ Jada det går fint nå, men det var virkelig en ubehagelig opplevelse!

Anonymkode: 1e0dc...bea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.5.2019 den 20.53, Lykkehjerte skrev:

Det er feil at privatpersoner har samme rettigheter som en tv kanal

 

Og hjemmel for dette er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 21.10, AnonymBruker skrev:

TS her.

Jeg legger meg langflat i form av at det ikke er greit å filme folk som ikke ønsker det.

Som sagt så kom han kun med biiiittelitt i starten, man ville aldri tenkt over det. Det var flere mennesker det også, ikke bare han.

Årsaken til at jeg ikke ville gi han tlf min er fordi man jo ikke aner hva han hadde gjort. Kanskje han hadde kastet den langt avgårde eller knust den osv osv. Spesielt med tanke på hvor aggressiv han var. Jeg beklaget gang på gang, og holdt meg helt rolig.

Anonymkode: 1e0dc...bea

Du trenger ikke legge deg langflat !!  Du har ikke gjort noe ulovelig og du skal ALDRI  gi fra deg tlf din . Han eller noen andre , har ingen rett til å få din mobiltelefon for å slette noe som helst , til og med ikke om de tilfeldigvis kom med på et bilde eller litt film. 
 

Endret av Fjelltopp
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 20.27, lowIQmoderneGaming skrev:

lol i dtedet for sorry meg ass. er jo bare å gi han telefonen å la han slette. er ikke verre vet du frøken

Hvordan vet du at personen som poster her er frøken? Kan jo være at hun er gift, og da er riktig tittel fru. :)

 

Anonymkode: 8def8...e25

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.5.2019 den 20.27, lowIQmoderneGaming skrev:

lol i dtedet for sorry meg ass. er jo bare å gi han telefonen å la han slette. er ikke verre vet du frøken

Apropos lol...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...