Gå til innhold

Fremmed mann KLIKKET på meg på offentlig gate da jeg filmet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor skulle du vise mammaen din hvor du bodde da du var liten? 🙈

Sikker på at du ikke filmet han?

Anonymkode: 46dd6...60f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var liten? Da jeg var student!

TS

Anonymkode: 1e0dc...bea

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg filmet en gate for å vise min mor et sted jeg var bodd da jeg var yngre. Storby Norge.

Filmet i helt normalt tempo fra venstre mot høyre for å vise gaten. Da jeg var ferdig (Snap) skulle jeg til å skrive til mamma «dette er gaten jeg bodde i», mens jeg gjør det kommer det en sint fyr bort!

Hva i HÆLVETTE filmet du meg for? Jeg svarte vennlig med at beklager jeg filmet ikke deg, skulle bare vise min mor denne gaten da jeg bodde her før.

GI meg telefonen din, sa han! Jeg skal FAEN meg ikke sendes film av til NOEN!

Ikke for at utseendet har noe med saken å gjøre, men fyren hadde på seg wife beater singlet, og var full i tribal tatoveringer, skallet og så bare veldig aggressiv ut. Jeg lukket jo snap med en gang han kom bort og sa til han at beklager: jeg skal ikke legge det ut noe sted.

Han fortsatte med at han SKULLE ha telefonen min.

Selv er jeg en helt normal dame på 27 år og jeg ble faktisk redd. Han var veldig pågående.

Prøvde på nytt og beklage så mye, men han sa: sorry meg ditt og sorry meg datt, nytter ikke - GI MEG DEN JÆVLA TELEFONEN NÅÅÅÅ!

Til slutt valgte jeg bare å gå, for han ville ikke høre på meg uansett hva jeg sa og jeg turte ikke gi han min splitter nye iPhone heller.

Var livredd han skulle følge etter meg, det gjorde han heldigvis ikke.

Han ropte noe etter meg, det var det.

Da jeg kom meg unna sjekket jeg snapen, den var jo enda ikke sendt.

Altså man ser så viiiiidt mannen heeeelt i starten av videoen nederst i høyre hjørne. Altså det var så lite og så langt unna at man aldri hadde tenkt over det.

Fikk meg en real tankevekker hva angår å filme sporadisk, men jeg ble også virkelig vettskremt!

Så er jo spørsmålet mitt; er det ulovlig? Jeg skjønner at jeg ikke har lov å poste det offentlig eller publisere det, men kan en fremmed mann ha rett til å gå på angrep for meg pga dette?

Jeg forstår det var dumt, men jeg ønsker altså å lære sånn at jeg ikke driter meg ut igjen sånn.

Det var SVÆRT ubehagelig!

Anonymkode: 1e0dc...bea

Var dette Kåre Kriminell eller Ali Muhammed ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kåre kriminell.

TS

Anonymkode: 1e0dc...bea

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er sikkert torpedo og straffedømt :P

Anonymkode: 752e8...27b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er fult ut lovlig og du kan publisere det hvor du vil uten at han vil ha loven på sin side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, lowIQmoderneGaming skrev:

lol i dtedet for sorry meg ass. er jo bare å gi han telefonen å la han slette. er ikke verre vet du frøken

Hvem vet hva den tragiske personen hadde gjort ...knust mobilen? Tatt mobilen som straff? sånne folk gir man ikke telefonen til...de er ustabile...

Anonymkode: fcc68...d54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem vet hva den tragiske personen hadde gjort ...knust mobilen? Tatt mobilen som straff? sånne folk gir man ikke telefonen til...de er ustabile...

Anonymkode: fcc68...d54

Om han hadde vært med på litt av det du tok bilde av eller ikke så har ingen rett til å skrike til fremmede. Det er jo bare kjeltringer eller slemme folk som oppfører seg sånn.  

Anonymkode: 0c1b9...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om han hadde vært med på litt av det du tok bilde av eller ikke så har ingen rett til å skrike til fremmede. Det er jo bare kjeltringer eller slemme folk som oppfører seg sånn.  

Anonymkode: 0c1b9...47a

Eller redde folk. Det kan hende han hadde grunner til å bli redd med tanke på å bli filmet og lagt ut for all offentlighet. 

Anonymkode: 6b1dd...050

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Villfisker skrev:

For meg høres det ut som en som ville ta telefonen din.

Ja. Eller at personen bare er gal og sint. 

Anonymkode: 0c1b9...47a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, visp skrev:

Jeg skjønner reaksjonen hans selvom det du gjorde var uskyldig nok. Det har blitt velidg mye av dette og mye av privatlivet har blitt visket ut. Selvom jeg skjønner at det antageligvis ikke er meg som blir filmet når noen retter mobiltelefonen mot meg, føler jeg allikevel at de kan stikke mobilen opp et visst sted.

Om du skjønner den reaksjonen der er du psykopat! Det går for pokker an å si fra på en fin måte da! Si at du helst ikke vil bli filmet og om hun vennligst kan slette snappen! Opptre som en rabiat idiot burde utløse arrestasjon faktisk, inn og få vedkommende undersøkt på mentalsykehus :)  Han kan kan faktisk ikke forlange det heller å få det slettet. Så lenge det ikke filmes direkte av han, og bare det.

Da må de fleste turister i Norge slette alt de har på mobilen, om alle skal være så hårsår som det der.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller vel ingen rolle om det er liv eller ikke. Ingen som liker å blu filmet uten samtykke. Sleep dere!!

Anonymkode: 719ef...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Telefonen har dysleksi.. sorry skrivefeilene 

Anonymkode: 719ef...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Om du skjønner den reaksjonen der er du psykopat! Det går for pokker an å si fra på en fin måte da! Si at du helst ikke vil bli filmet og om hun vennligst kan slette snappen! Opptre som en rabiat idiot burde utløse arrestasjon faktisk, inn og få vedkommende undersøkt på mentalsykehus :)  Han kan kan faktisk ikke forlange det heller å få det slettet. Så lenge det ikke filmes direkte av han, og bare det.

Da må de fleste turister i Norge slette alt de har på mobilen, om alle skal være så hårsår som det der.

Syns det er så lite attraktivt med sinte og sure folk. Jeg får automatisk masse fordommer mot de og tenker at de er gale, farlige, uintelligente eller kriminelle. Spesielt i slike tilfeller der folk setter i gang med hyling/skriking/kjefting som ts opplevde. 

Anonymkode: 0c1b9...47a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får automatisk masse fordommer mot de og tenker at de er gale, farlige, uintelligente eller kriminelle.

Ja og sjansen for at de er akkurat det er stor, men det sier iallefall alt om deres karakter og total mangel på selvkontroll. At man kan bli sint er helt greit, men da av mye sterkere  grunner en det TS snakker om, og fremdeles ha evnen til å kontrollere seg, og ikke fremstå som totalt rabiat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, lowIQmoderneGaming skrev:

r jo bare å gjøre som han sier. hvorfor gjøre ting så vanskelig.

eehh det er veldig smart å gi fra seg en telefon til en annen? Nei det er bare ikke det, selv ikke til noen man kjenner en gang, og iallefall aldri til en fremmed rabiat idiot. Det må man bare aldri finne på med all den personlige informasjonen som ligger på telefonene idag. Jeg hadde bare ringt politiet der og da, og fått de til å undersøke kasuset.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

En uting med filming generelt. Alle gjør det, forbanne galskap. Alt skal dokumenteres.

Håper det blir forbudt med sosiale media, og apper som snapchat/instagram etc. Smarttelefonen er det verste som har skjedd oss mennesker.

Anonymkode: df5ab...48f

Du trenger ikke ha disse tingene, eller leter du etter noe å irritere deg over?

Anonymkode: 77ec8...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiller vel ingen rolle om det er liv eller ikke. Ingen som liker å blu filmet uten samtykke. Sleep dere!!

Anonymkode: 719ef...293

Såklart spiller det en rolle om det er lov eller ikke.

Hadde det ikke vært lov hadde det vært helt innafor å be henne vise at hun sletter det. Siden det et lov, derimot, så ville det vært for mye, Men han kunne spurt høflig om man ser han på filmen, Og forklare at han ikke ønsker at den skal publiseres noe sted.

Her er dette definitivt lov siden ts filmer en situasjon og kun skal bruke det til personlig bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Snowbrigade skrev:

Såklart spiller det en rolle om det er lov eller ikke.

Hadde det ikke vært lov hadde det vært helt innafor å be henne vise at hun sletter det. Siden det et lov, derimot, så ville det vært for mye, Men han kunne spurt høflig om man ser han på filmen, Og forklare at han ikke ønsker at den skal publiseres noe sted.

Her er dette definitivt lov siden ts filmer en situasjon og kun skal bruke det til personlig bruk. 

Det er ikke tillat å filme andre folk uten samtykke! 

https://www.ung.no/oss/ikkegreit/154304.html

«Det er forbudt etter norsk lov å filme på en måte som ved skremmende eller plagsom opptreden eller annen hensynsløs atferd krenker en annens fred. Det følger av straffeloven § 390a.»

Så filmen av andre uten samtykke kan være krenkende for andre folka fred!

https://lovdata.no/dokument/NLO/lov/1902-05-22-10/KAPITTEL_3-7

Anonymkode: 719ef...293

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...