Gå til innhold

Kjæresten min er for mye


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg trenger hjelp... 

Jeg har en kjæreste som er veldig mye. Det er stadig en lapp i matpakka med ønsker om en god dag, en smoothie på vei til jobb eller en ekstra god vin i helgene. Nå er jeg på utenlandstur og fant nettopp en lapp i buksa mi der det står at hun er glad i meg og ønsker meg en god tur. 

Jeg burde bli glad men egentlig irriterer dette meg. Jeg føler at hun dytter seg selv vekk fra meg ved å aldri bare være. Hvorfor må det alltid være noe ekstra. 

Samtidig føles det ut som at jeg burde bli glad for det hun gjør for meg... 

Anonymkode: d3306...7f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er hennes måte å vise sin kjærlighet på.  Men du har tydeligvis et annet kjærlighetsspråk. Finn ut hva du trenger og ta en prat,  men ikke be henne om å slutte med det. Da tar du fra henne noe viktig. 

Anonymkode: 1af1b...6c2

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg bare blitt veldig(!) glad for jeg da... Just sayin.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ønsker vel å vise hva hun føler for deg. Hvorfor er det irriterende for deg?

Hadde skjønt det hvis hun stadig ringte eller tekstet deg, krevde umiddelbart svar fra deg 24/7. Kanskje dere bare er for forskjellige.

Anonymkode: d3e99...449

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du er sammen med henne fordi?

Anonymkode: 05de7...4c9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hvordan viser du henne at du er glad i henne da?

Anonymkode: d3e99...449

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan jo ihvertfall pent si at hun ikke trenger putte lapper i matpakka di. Har en kollega hvor mannen gjør det samme -hun syntes det er skikkelig kleint og forsøker å skjule det for oss andre så godt hun kan. 

Anonymkode: efa0c...2ed

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slutta med veldig mye sånt fordi kjæresten ikke satte nok pris på det. Så nå gidder jeg ikke det, og det er mest han som evt gjør sånne fine hverdagsting mot meg. Han liker verbale komplimenter og at folk sier takk, så da blir det mye av det fra min side, og sex, da. Han påstår nå at han likte at jeg gjorde en del av det før, dvs bøker jeg lagde, for eksempel. Men det var mye jobb med dem, så jeg prioriterer det ikke nå som jeg har mye anna å gjøre. 

Anonymkode: b1bc6...22a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ett luksusproblem. Du er heldig ts. 

Anonymkode: eb584...ea6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå så herlig 🥰 

Anonymkode: 8374b...096

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo ihvertfall pent si at hun ikke trenger putte lapper i matpakka di. Har en kollega hvor mannen gjør det samme -hun syntes det er skikkelig kleint og forsøker å skjule det for oss andre så godt hun kan. 

Anonymkode: efa0c...2ed

Hva er egentlig så flaut ved det?? :klo:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er svært heldig jeg, skulle så gjerne hatt en sånn kjæreste selv. 

Lurer og på hvordan du viser henne kjærlighet.

Anonymkode: 3e325...84a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kjærlighetsbarn98
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åå så herlig 🥰 

Anonymkode: 8374b...096

Enig 😍 Virker utrolig koselig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hvor heldig du er. Det er sånt mannen min kan finne på en sjelden gang. Det er sånne ting jeg setter pris på nå etter å ha vært i lag med en gal drittsekk som ikke brydde seg om meg i det hele tatt. Vær takknemlig, men si gjerne i fra at du liker det på andre måter. 

Anonymkode: 3bc3b...78a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så heldig. Skulle ønske mannen min gjorde det... men det er sjeldeeent

Anonymkode: 235ec...6a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hm. Jeg kan skjønne deg fordi hun alltid er "tilstedeværende" uansett. Du har kanskje behov for å være "bare" deg uten hennes tilstedeværelse også?  De fleste liker den form for romantikk, og det er godt ment. Ville bare akseptert det, og sikkert blitt sånn mildt overbærende. Hvis jeg var forelsket og glad i altså...

 Er du der? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår litt irritasjonen. Typen min er alltid foran meg i løypa, så oppmerksom at jeg aldri rekker å være «først». Han er alltid «på» og føler mer på savn enn meg. Jeg har også følt irritasjon over dette, og prøvd å forske i hvorfor. Tror rett og slett det blir litt mye, og at han har veldig mye fokus på meg og jeg da tenker «har du ingen andre ting å bruke energi på?». Føler meg både utakknemlig og kjip, men tror det handler om personlighet - han er romantisk, drømmende og veldig dedikert, jeg er overhodet ikke romantisk, veldig realistisk og kanskje mer selvstendig/ frihetsorientert.  Jeg er likefullt en som aldri har vært eller ville vært utro, så har ikke problemer m forpliktelser men kanskje å føle meg slukt med hud og hår. Og liker kanskje ikke så godt sånn «søt» oppmerksomhet som tydelig er i hans natur. Vi har snakket ganske åpent om det, og jeg erkjenner jeg må bli mer raus og ikke la det irritere meg. Er raus m familie og venner, men ser at jeg er mindre raus m en partner hva angår irritasjon etc. Så jeg har en jobb å gjøre. 

Anonymkode: 9ade7...d69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde blitt for mye for meg også, uten at jeg har et godt svar på hvorfor.

Kanskje pga det som AB ...d69 over skriver, en kombinasjon av at jeg ikke er veldig søt/romantisk anlagt og at jeg er veldig selvstendig/frihetsorientert. Så sånt føles fort veldig kvelende. Jeg har ikke problemer med forpliktelser, men jeg har problemer med å for eksempel være limt sammen 24/7, at alt skal dreie seg om hverandre, at man alltid skal drive med bekreftelser og ikke bare være avslappet på det sammen for man vet hva den andre føler uten at man må si det med roser og lapper daglig. 

Men de som trenger og elsker denne oppmerksomheten vil vel også gi den i et forhold. Vanskelig å vite hvordan man skal ta den samtalen da, men man bør gjøre det, for en fare her er at hun etterhvert kan føle at hun bare gir og bli usikker på hvor hun har deg siden du ikke har samme måte å vise kjærlighet på tilbake. 

Anonymkode: 924f2...11e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spørs om det ikke er et kjønnsperspektiv her. Det at en mann oppfører seg slik kanskje ikke oppfattes så maskulint i underbevisstheten... 

Anonymkode: 305ec...28a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...