Gå til innhold

Når kom kvalmen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, 

Når kom kvalmen hos dere? Var det slik at dere stod opp en morgen å kjente kvalmen eller kom det i løpet av dagen/kvelden? 

 

Anonymkode: 2c2b4...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den kom aldri :)  Uke 27 nå!

Anonymkode: 21f0c...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde en svak forbigående kvalme i uke 4-5, men kvalmen kom for fullt i uke 6. Våknet en dag og var plutselig helt gåen. Men det stabiliserte seg heldigvis til et nivå der jeg klarte å gå på jobb før det gikk over i løpet av uke 14-20. 

Anonymkode: 265e4...7e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg opplevde en svak forbigående kvalme i uke 4-5, men kvalmen kom for fullt i uke 6. Våknet en dag og var plutselig helt gåen. Men det stabiliserte seg heldigvis til et nivå der jeg klarte å gå på jobb før det gikk over i løpet av uke 14-20. 

Anonymkode: 265e4...7e4

Kom å gikk kvalmen og i forskjellig grad eller var den konstant hele dagen? 

Anonymkode: 2c2b4...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kom aldri :)  Uke 27 nå!

Anonymkode: 21f0c...015

Oi deilig :). Har du hatt andre symptomer eller har du hvert i fin form hele tiden? 

Anonymkode: 2c2b4...019

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca uke 6-7 til 13, men kom og gikk en hel del. Var aldri så kvalm at jeg kasta opp, føltes mer som lett reisesyke. Var verre når jeg var veldig trøtt eller hadde lavt blodsukker.

Anonymkode: e28da...b18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begynte rundt uke 9 og vedvarte helt til ungen var ute.

Anonymkode: 41644...9ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei, 

Når kom kvalmen hos dere? Var det slik at dere stod opp en morgen å kjente kvalmen eller kom det i løpet av dagen/kvelden? 

 

Anonymkode: 2c2b4...019

Var småkvalm noen dager, begynte å spy en natt etter å ha vært veldig kvalm hele kvelden i forveien. Uke 6😊 forsvant nesten over natta etter 12 uker

Anonymkode: 35530...2b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kom egentlig aldri. Kunne kjenne noe som minnet litt om bilsyke hvis jeg ble for sliten, den kom rundt uke 10, men aldri direkte kvalm og aldri oppkast. Men jeg ble derimot veldig kvalm dersom jeg spiste noe med sukker, så sukker hadde jeg avsmak mot hele første trimester. 

Endret av l86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke 4 begynte jeg å føle meg «fyllesyk» kvalm. Det ble bare være og være for hver dag og så kom oppkast kanskje i slutten av uka eller uke 5. Jeg kasta opp til uke 14. Nå i uke 18 er jeg fyllesyk kvalm igjen.

Anonymkode: f18e6...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom i uke 5 første svangerskap. Var ute på biltur og ble så bilsyk. Men bilsyken bare varte til langt ute i 2 trimester 😅 Hadde et par tilfeller av akutt oppkast, ellers føltes det mer som sjøsyke/fyllesyke. I andre svangerskap kom kvalmen i uke 6. Den var mye sterkere, men slapp oppkast. Ble verst på kvelden denne gangen. Varte også til et stykke ut i 2 trimester. 

Anonymkode: 8b92f...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom allerede i uke 4. Trodde jeg hadde omgangssyke.. Så har jeg følt meg bilsyk frem til uke 8 til det slapp.

Nå i uke 10 sa det PANG! Og jeg er helt ute av spill. 

Har måtte ta noen dager av jobb. Det går helt greit å sitte. Men å ligge og stå/gå er helt grusomt. Og det er null sitting i min jobb. Kun stå, og være kvikk på foten.

Og har blitt veldig sliten og isolert av dette. Så ekstra irritabel oppå hormonene 😑

Anonymkode: a2368...e28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom uke 7, er i uke 9 nå.. føler det aldri skal ta slutt 😭

Anonymkode: ea28a...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom uke 6 med alle tre. Med nr 1 og 3 stoppet den rundt uke 10-12 men med nr 2 varte den frem til uke 20.

Anonymkode: 33094...529

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Startet smått tidlig i uke 4, tok seg opp mot uke 6. Uke 6 og 7 var fæle, men da stiger vel HCG rimelig høyt før det begynner å flate litt ut igjen. Var kvalm hele dagen men kastet aldri opp, var like før veldig mange ganger og jeg måtte ta time-outs for å roe meg ned 😂 Grusom følelse, spesielt i en tid hvor du skjuler det for de aller aller fleste. Midten av uke 8 roet det seg, og nå er det mer luft og sure oppstøt på meg. Er gått inn i graviditetsuke 12 så det er nok helt normalt 😊 Noen dager kommer det tilbake, men nå er det vertfall ikke fra jeg står opp til jeg legger meg hele uka 🙈

Anonymkode: 21df6...bb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ble aldri kvalm. Det verste jeg opplevde var å noen ganger føle meg litt småuggen, som etter å ha spist for mye. 

Ble matforgiftet en dag i løpet av svangerskapet, da kastet jeg opp annenhver time. Etter det var jeg enda mer takknemlig for å ha sluppet unna generell kvalme under graviditeten. 

Anonymkode: 119e9...bc3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble brått kvalm i uke 6 og kastet opp flere ganger om dagen. Trodde aldri dette skulle gi seg. Ga seg i uke 15. Er nå i uke 17 og er kun er sjelden gang kvalm☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble aldri kvalm! Følte meg veldig heldig. Gikk og venta på det hele svangerskapet, men den kom aldri.

Anonymkode: d4d00...de3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...