Gå til innhold

Noen som har gått over maksdato på sykepenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er sykemeldt for tiden, og maksdatoen min er i sept/okt. Jeg kommer med stor sannsynlighet ikke til å returnere til min gamle jobb, da arbeidsoppgavene gjør meg psykere. Er det noen som har vært i samme situasjon, og hva gjorde dere da maksdato kom? Jeg vil ikke over på AAP, og isåfall vil jeg ikke være der for lenge. Jeg ønsker hjelp av NAV til å finne en jobb jeg kan klare å stå i.

Anonymkode: 02e40...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må du over på aap så må du det.  Men det skal mye til for å den søknaden innvilget. Ellers er det sosialstønad. Nav kan ikke hjelpe deg med å finne et jobb bare fordi du ikke vil over på aap. Det har du god tid til å finne nå.

Anonymkode: 81480...5ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deltar nå i noe som heter Kvalifiseringsprogrammet (KVP) via NAV. Da får man en sum utbetalt i mnd, er formelt ansatt i kommunen med alle rettigheter og plikter en vanlig ansettelse innebærer, og har som jobb å gjøre det som trengs for å komme ut i arbeid. Eksempler på aktiviteter i KVP kan være behandling, arbeidspraksis, kursing, jobbsøking og endring av rammebetingelser som kreves for å kunne stå i jobb.

Jeg er nå i arbeidspraksis 4-5t/uke, mottar behandling på DPS, har ukentlige møter med KVP-veileder (NAV) og jobber med å øke arbeidskapasitet og effektivisere hverdagslivet for å på sikt kunne stå i jobb som alenemor med svært krevende barn, lite avlastning og generelt frynsete psyke som har ført til utmattelse. 

KVP er et tiltak for den som ikke har rett på andre ytelser, sosialstønad unntatt. Utbetalingen er på 1,5-2 G, litt etter alder og om man forsørger barn. Rik blir man ikke, men man er i det minste sikret penger, og man får svært tett oppfølging av veileder som har oversikt over stedlig arbeidsmarked, kurs og andre tilbud som kan brukes for å komme i jobb. 

Anonymkode: f1426...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da søker du vel også jobber selv? Når sykepenger går ut er det enten ny jobb, aap eller andre lave ytelser man kan søke om. 

Anonymkode: b117a...d49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...