Gå til innhold

Når la barnet seg med hodet ned? ble det liggende frem til fødsel?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hos meg har nå barnet lagt seg med hodet ned i uke 32. 

Hvor ''tidlig'' la deg seg med hode ned, og hvilken uke fødte du? 

Endte det opp med at barnet snudde seg før fødsel? hva gjør man da? 

Anonymkode: 7a8d8...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke når de la seg ned, men begge lå med hodet ned og festet ved kontrollen i uke 36. I uke 32 kan de fortsatt snu seg, men mange blir nok liggende slik. Jo større de blir, jo vanskeligere er det å turne helt rundt. Det vil bli sjekket nærmere termin om leie til babyen. Om den har snudd seg til seteleie, må du velge mellom setefødsel og keisersnitt. De vil da sjekke at forholdene ligger til rette for setefødsel og blir det det får du ekstra oppfølgning i fødsel av lege. 

Anonymkode: 24e0c...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke når de la seg ned, men begge lå med hodet ned og festet ved kontrollen i uke 36. I uke 32 kan de fortsatt snu seg, men mange blir nok liggende slik. Jo større de blir, jo vanskeligere er det å turne helt rundt. Det vil bli sjekket nærmere termin om leie til babyen. Om den har snudd seg til seteleie, må du velge mellom setefødsel og keisersnitt. De vil da sjekke at forholdene ligger til rette for setefødsel og blir det det får du ekstra oppfølgning i fødsel av lege. 

Anonymkode: 24e0c...966

Blir det setefødsel og jeg får velge, så blir det nok keisersnitt her. Føler ikke for å gå gjennom et seteleiefødsel etter og ha lest om det og sett det på fødeavdelingen. 

Anonymkode: 7a8d8...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg festet hodet seg en gang mellom kontrollene uke 35 og 37. Fødte en dag før termin :)

Anonymkode: 76ba3...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første lå med hodet ned fra før kontroll i uke 28 og ble værende der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her lå hun med hodet ned fra rundt uke 30, snudde seg ikke igjen etter det. Roterte litt frem og tilbake bare, men lå hovedsaklig på høyre side helt frem til fødsel i uke 38.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det setefødsel og jeg får velge, så blir det nok keisersnitt her. Føler ikke for å gå gjennom et seteleiefødsel etter og ha lest om det og sett det på fødeavdelingen. 

Anonymkode: 7a8d8...bba

Ja, jeg ville også valgt keisersnitt. Det ender ofte med det uansett og setefødsel er en risikofødsel. Føler det er nok risiko med vanlig vaginal hodefødsel. Men sjansen er størst for at barnet blir liggende riktig vei heldigvis. 

Anonymkode: 24e0c...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg ville også valgt keisersnitt. Det ender ofte med det uansett og setefødsel er en risikofødsel. Føler det er nok risiko med vanlig vaginal hodefødsel. Men sjansen er størst for at barnet blir liggende riktig vei heldigvis. 

Anonymkode: 24e0c...966

Satser på det 😊

Anonymkode: 2d002...013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine la seg med hodet ned før uke 30 (risikosvangerskap, så var på mange ultralyder). Fødte i uke 39 og 41.

Anonymkode: 7adb6...ee3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir det setefødsel og jeg får velge, så blir det nok keisersnitt her. Føler ikke for å gå gjennom et seteleiefødsel etter og ha lest om det og sett det på fødeavdelingen. 

Anonymkode: 7a8d8...bba

Setefødsel går som regel veldig bra om du har stort nok bekken. Ville definitivt valgt det fremfor keisersnitt!

Anonymkode: b56ed...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Setefødsel går som regel veldig bra om du har stort nok bekken. Ville definitivt valgt det fremfor keisersnitt!

Anonymkode: b56ed...3c3

Det kan gått hende, men jeg selv vil ikke gjennomføre dette :)

Anonymkode: 7a8d8...bba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tredjegangs. La seg med hodet med i uke 34 og festet seg rundt uke 36. Med første og andre festet aldri hodet seg. 

Anonymkode: b4088...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 28 faktisk. Fødte i uke 36.

Anonymkode: 9cf92...7cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...