Gå til innhold

Meninger om abort


Klut78

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvordan har oppveksten din vært?

Anonymkode: c9ef3...dda

Hvilken relevans har det?

Anonymkode: d8d49...a67

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Hvilken relevans har det?

Anonymkode: d8d49...a67

Jeg mistenker deg for å være et fint menneske som mener vel, men som ikke har sett så mye av skyggesiden i Norge. 

Anonymkode: c9ef3...dda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mistenker deg for å være et fint menneske som mener vel, men som ikke har sett så mye av skyggesiden i Norge. 

Anonymkode: c9ef3...dda

Det har jeg. Ble utsatt for alvorlige traumer og har vært barnevernsbarn hele livet. 

Anonymkode: d8d49...a67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det har jeg. Ble utsatt for alvorlige traumer og har vært barnevernsbarn hele livet. 

Anonymkode: d8d49...a67

Så trist å høre...går det bra med deg nå? Og fikk du likevel noen trygge omsorgspersoner i oppveksten?

Anonymkode: c9ef3...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så trist å høre...går det bra med deg nå? Og fikk du likevel noen trygge omsorgspersoner i oppveksten?

Anonymkode: c9ef3...dda

Jeg er preget, går i behandling og det har vært mange tøffe tak. Har fått ny mamma og pappa ja, og det var de som reddet livet mitt. Kjærligheten og omsorgen i etterkant har gjort meg til et fungerende menneske 🌸

De som fødte meg, skulle aldri ha fått barn. Men jeg ville likevel aldri vært foruten sjansen til å leve. 

Anonymkode: d8d49...a67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke det det handler om i det hele tatt. Ingen nekter for at fosteret lever. I mine øyne handler det om å bestemme om sin egen kropp, samt at det er uansvarlig å sette barn til live når man ikke kan eller vil ta vare på dem. I tillegg handler det om folk som moraliserer over andre.

Anonymkode: c9ef3...dda

Så mao så driter du i at du tar et liv ikke sant?

Anonymkode: a35c7...acf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er preget, går i behandling og det har vært mange tøffe tak. Har fått ny mamma og pappa ja, og det var de som reddet livet mitt. Kjærligheten og omsorgen i etterkant har gjort meg til et fungerende menneske 🌸

De som fødte meg, skulle aldri ha fått barn. Men jeg ville likevel aldri vært foruten sjansen til å leve. 

Anonymkode: d8d49...a67

Så godt å høre! Du må ikke misforstå meg: Jeg mener ikke at et liv er verdt mer enn et annet. Men jeg mener at det er et personlig valg, og at alle må få lov til å ta valget selv, uten å bli dømt.

Anonymkode: c9ef3...dda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er preget, går i behandling og det har vært mange tøffe tak. Har fått ny mamma og pappa ja, og det var de som reddet livet mitt. Kjærligheten og omsorgen i etterkant har gjort meg til et fungerende menneske 🌸

De som fødte meg, skulle aldri ha fått barn. Men jeg ville likevel aldri vært foruten sjansen til å leve. 

Anonymkode: d8d49...a67

Hva med de av oss som aldri fikk foreldre som ga kjærlighet og omsorg, men foreldre som hele oppveksten vår i stedet ønsket sterkt og inderlig at vi aldri hadde blitt født.

Anonymkode: 44a13...a78

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, pistache skrev:

Ser ialefall ut som et barn og skal bare noen uker til før fosteret kan overleve utenfor livmoren med kunstig hjelp.

Ser ut som et barn? Du vet at barn som blir født rundt uke 24-30 har større sjanse for å bli født med varige skader? og ofte fører veldig tidlig fødsel til hjerneblødning etc som kan gjøre at barnet må leve med ulike sykdommer? flere barn dør også ved for tidlig fødsel. Så dette er ingen god begrunnelse på hvorfor man ikke skal ta abort. 

 

Endret av Krysstina
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...