Gå til innhold

Festeblødning?


rainbow_dash

Anbefalte innlegg

Vi prøver på barn nummer to, første har akkurat fylt to år. Og jeg begynner å bli passe frustrert og lure på om noe er galt. Første barn er altså født i mai 2017, og jeg fikk ikke tilbake mensen før september 2018, over tre måneder etter jeg sluttet å amme. Syklusen har siden da vært ustabil, variert mellom 25 og 36 dager, men flest lange sykluser. Jeg har ingen tegn på når EL er, ikke noe slim eller stikninger.

 

Denne syklusen har jeg testa for eggløsning fra syklusdag 10, med positive test dag 21 (og blinkende smilyfjes tre dager før). Vi hadde sex tre dager før, dagen før og samme dag som positiv test. Nå, på syklusdag 28 har jeg begynt å spotte, rødt blod. Festeblødning? Eller en ekstremt kort lutealfase? Jeg har ingen symptomer på noe som helst, til vanlig får jeg en del kviser før mensen, men nå er huden min helt fin. Litt murringer i underlivet nå, men det kan hende det er innbilning.

 

Noen som har opplevd blødning rundt 7 dpo og vært gravide?

 

Min andre tanke er jo at dette er mensen, og at jeg har defekt lutealfase. Er det i så fall noe jeg kan ta opp med legen? Eller må vi aktivt prøve et helt år før det eventuelt kan behandles?

 

Forrige barn satt på pp5, og da var lutealfasen min rundt 11 dager og syklusen mye mer stabil (31-33 dager). Jeg er forøvrig 31 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...