Gå til innhold

Vet ikke hvordan jeg skal oppsøke hjelp ang. psykiske problemer...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil ikke virke oppmerksomhetssyk, eller som en hypokonder. Er mye plaget med angst og depresjoner, og begynner å lure på om det er noe "annet" i bakgrunn også.

Legekontor er ikke vits å nevne dette for, da fastlegen er sykmeldt på langtid og resten av legene i området ikke er soe særlig flinke. Har tidligere gått til BUP, men opplevde ikke at jeg fikk noe hjelp der (er nå for gammel til BUP). Vet rett og slett ikke hvor jeg skal henvende meg, hva jeg skal si etc.

 

Anonymkode: f5e11...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan ringe mental helse tlf og få støtte /veiledning. 

Anonymkode: bb90f...78c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste kommuner har en lavterskeltelefon for psykisk helse. Google psykisk helse + kommunen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke du kommer utenom lege om du vil henvises til psykolog eller spesialisthelsetjeneste. Mulig legen uansett vil råde deg til å ta kontakt med rask psykisk helsehjelp i kommunene eller selv henvise deg dit. Alternativet er å kjøpe private tjenester.

Anonymkode: b8fb4...814

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke forvent for mye omsorg, for det vil du ikke finne. Enhver lege kan gi deg henvisning til avtalepsykolog, så er det bare å vente i 4 måneder til 1 år, ettersom hvor du bor i landet, før du får begynne behandling. Eventuelt be om medisiner, hvis du ønsker det. 

Anonymkode: 1aca4...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...