Gå til innhold

Fryktelig vondt i hoftene, skal lage stor middag...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått akutt hoftesenebetennelse etter for mye løping på tredemølle. I går kveld ble det så ille at jeg ikke greide å stå oppreist engang!

Men i kveld skal jeg få gamle venner på besøk. Noen jeg ikke har sett på 20 år. De er i byen kun denne helgen så jeg kan ikke avbestille dem heller.. Jeg lager noe enkelt. Kyllingbryst, couscous salat og smoothie.

Tips til hvordan jeg kan lage mat når jeg ikke greier å stå oppreist så lenge av gangen? Ergonomiske tips? Smarte løsninger? Alle hacks tas i mot med takk.

Anonymkode: 81021...92b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg, kan dere ikke flytte middagen til en resturant? Normale folk forstår jo at ting kan oppstå.

Om det er uaktuelt så er det vel bare å sitte på stol ved kjøkkendisken som funker.

Anonymkode: a6835...f79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foodora 👍🏻

Anonymkode: ae29b...73f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

paracet+ibux 3 ganger daglig i tillegg til evt antibiotika / voltaren/vorlatrol / brexidol??

Anonymkode: 73820...ee4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertestillende og take away. God bedring og ta det forsiktig med løpingen fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du lage maten trinnvis. 

For eksempel:

Finne fram det du trenger av utstyr. 

Pause.

Koke opp vann og helle over cous cousen. 

Pause.

Røre i cous cousen og hakke en løk.

Pause.

Skjære opp paprika.

Pause. 

Lage dressing. 

Pause.

Blande og krydre cous cous-salaten. 

Pause.

Finne fram dekketøy. 

Pause.

 

Osv osv. Slik lager vi som sliter med sånne ting til daglig mat. Det tar lang tid, men det blir i hvert fall mat på bordet av det til slutt. 

 

Anonymkode: 37da4...e95

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Elseby13

Ta en kontorstol med hjul, heis den opp, trill frem og tilbake på kjøkkenet. Hyppige pauser. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke forklare situasjonen for dem og foreslå at dere spleiser på take away? Det viktigste er jo at dere endelig samles og koser dere :) God bedring! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sitte når du lager mat, reis deg opp innimellom. Hvis du kan få tak i stol med hjul er det enda bedre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for restaurant eller take away. Skjønner jo godt at du har lyst til å servere hjemmelaget, men noen ganger er det helt OK å gjøre det enkelt. 

Hadde jeg vært gjesten din her hadde jeg til og med tatt til takke med en Grandiosa, bare du slapp å pine deg gjennom matlaging med store smerter. ❤️ 

Anonymkode: b106d...ca7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt hjelpemiddelsentralen og be om en gåstol.

Seriøst, enten utsett det eller gjør som foreslått over her; restaurant eller take away.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...