Gå til innhold

Babymat, tilberedning, utstyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Babyen min er 3 mnd og jeg har begynt å tenke på hva jeg trenger for å lage babymat.  Ser det finnes maskiner som både damper og moser. Noen erfaringer med slike?

Hva er det greit å ha i hus av utstyr? Tenker f.eks hva slags oppbevaring til mat som skal fryses? Hva med sånne smoothieposer som kan brukes flere ganger? 

Anonymkode: 1f5d4...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stavmikser og mikrobølgeovn ble mye brukt.

Begynte ikke med smaksprøver før de var 6 mnd.

Hadde små bokser å fryse ned i fra IKEA. Fruktpureer etc serverte jeg i liten skål med skje.

Disse posene med moset frukt / smoothie som mange babyer og småbarn sutter på er sikkert praktiske, men ikke så veldig tannhelsevennlige, de gjør at mange har litt frukt / søtt i munnen over lang tid, i stedet for å spise det opp (bli servert fra en skål med skje) og bli ferdig.

Anonymkode: e1c47...5f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke noe spesielt utstyr, bruker vanlige kjeler og har blender/stavmikser fra før. 

Kjøpt plastbokser fra Ikea til å oppbevare rester i fryser. 

Vi bruker mye sånne ferdigposer fra butikken både med middager og frukt/grønt, men lar selvfølgelig aldri baby spise rett fra posa!  Jeg skviser innholdet i en skål og mater med skje, det står det jo man skal på posene også. Så jeg ser ingen poeng i flergangsposer, da kan man like greit bruke plastbokser. 

Anonymkode: e542e...b9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...