Gå til innhold

Opplever karma. For et mas av kjæresten!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har tidligere opplevd å være et forhold der jeg som kvinne har analysert mye av ting som har skjedd underveis. Det har et diskusjoner og mannen har prøvd å forklare seg når jeg har tatt opp ting. Det var et fint forhold, men tok slutt. Jeg var vanskelig å ha med å gjøre til tider, noe jeg etter flere forhold har bestemt meg for å skjerpe meg på. 

Så møtte jeg en flott og godhjertet mann. I ett år har vi hatt det fint, men etter én diskusjon har det blitt ille. Han analyserer ALT og tar opp samme tema hver gang. Om jeg forklarer meg med ett ord annerledes enn jeg gjorde forrige gang, så kommenteres det og at han ikke forstår hvordan jeg kan endre hva jeg sier. 

Meldinger som sendes til hverandre analyseres. Hvorfor jeg ikke hardnakket så mye med han de siste dagene, hvorfor jeg ikke skrivrlike mange hjerter og om jeg fremdeles er glad han. 

Jeg holdt på slik før, frem til jeg ble voksen og tenkte at nå er vi 30+. Om det er slik mine ekser og generelt menn opplever at kvinner kan være, så blir jeg sjokkert! Alt VAR fint mellom oss, frem til han begynte å diskutere ingenting, HVER gang vi snakker sammen. 

Jeg gjør det nå slutt, for jeg klarer ikke være sammen med den personen jeg selv var når jeg var i 20-årene. 

Anonymkode: 40204...2a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*hvorfor jeg ikke har snakket så mye med han, skal det stå

Anonymkode: 40204...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde som endret alt? Høres ut som han plutselig begynte å engste seg for at du ikke er til å stole på? Mistenker han at du er utro eller på vei ut? 

Noe må ha utløst endringen 🤷🏼‍♀️

Jeg har selv vært slik, men jeg har aldri spontant BLITT slik uten utløsende årsak.. En hendelse. 

Anonymkode: 52622...894

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tidligere opplevd å være et forhold der jeg som kvinne har analysert mye av ting som har skjedd underveis. Det har et diskusjoner og mannen har prøvd å forklare seg når jeg har tatt opp ting. Det var et fint forhold, men tok slutt. Jeg var vanskelig å ha med å gjøre til tider, noe jeg etter flere forhold har bestemt meg for å skjerpe meg på. 

Så møtte jeg en flott og godhjertet mann. I ett år har vi hatt det fint, men etter én diskusjon har det blitt ille. Han analyserer ALT og tar opp samme tema hver gang. Om jeg forklarer meg med ett ord annerledes enn jeg gjorde forrige gang, så kommenteres det og at han ikke forstår hvordan jeg kan endre hva jeg sier. 

Meldinger som sendes til hverandre analyseres. Hvorfor jeg ikke hardnakket så mye med han de siste dagene, hvorfor jeg ikke skrivrlike mange hjerter og om jeg fremdeles er glad han. 

Jeg holdt på slik før, frem til jeg ble voksen og tenkte at nå er vi 30+. Om det er slik mine ekser og generelt menn opplever at kvinner kan være, så blir jeg sjokkert! Alt VAR fint mellom oss, frem til han begynte å diskutere ingenting, HVER gang vi snakker sammen. 

Jeg gjør det nå slutt, for jeg klarer ikke være sammen med den personen jeg selv var når jeg var i 20-årene. 

Anonymkode: 40204...2a0

Jeg tror ikke mange kvinner er slik du var altså! Ikke på den måten! Tror du har vært paranoid hele livet.  

Anonymkode: 8f9d3...45b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Etter en diskusjon har det blitt ille. Hva skjedde da? Det er tydeligvis noe som skjedde da som gjør at han reagerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva skjedde som endret alt? Høres ut som han plutselig begynte å engste seg for at du ikke er til å stole på? Mistenker han at du er utro eller på vei ut? 

Noe må ha utløst endringen 🤷🏼‍♀️

Jeg har selv vært slik, men jeg har aldri spontant BLITT slik uten utløsende årsak.. En hendelse. 

Anonymkode: 52622...894

 

1 minutt siden, Majott skrev:

 

Etter en diskusjon har det blitt ille. Hva skjedde da? Det er tydeligvis noe som skjedde da som gjør at han reagerer.

Det var en helg han var hos meg, hvor jeg var sliten og ville slappe av. En helg ute sex, hvor han opplevde meg som lite interessert i han. Jeg var bare sliten. Men han godtok og godtar det ikke som svar. I ettertid er alle situasjoner der jeg er sliten en ny diskusjon  over at han føler vi ikke har det bra... igjen, helger vi ikke har sex. 

Anonymkode: 40204...2a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det var en helg han var hos meg, hvor jeg var sliten og ville slappe av. En helg ute sex, hvor han opplevde meg som lite interessert i han. Jeg var bare sliten. Men han godtok og godtar det ikke som svar. I ettertid er alle situasjoner der jeg er sliten en ny diskusjon  over at han føler vi ikke har det bra... igjen, helger vi ikke har sex. 

Anonymkode: 40204...2a0

Jeg tror at både menn og kvinner opplever at det å ha sex binder dem nærmere hverandre. Så det å kun møtes i helger, og at dere da ikke har sex, har satt han i en situasjon der han tviler på det at du vil mer med han. Jeg tror at han opplever at du avviser han. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har vært sammen i ett år, møtes bare i helger og har hatt flere helger der dere ikke har hatt sex og du har vært sliten (=avvisende?)? Blitt usikker jeg og! 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, kisskissbangbang skrev:

Dere har vært sammen i ett år, møtes bare i helger og har hatt flere helger der dere ikke har hatt sex og du har vært sliten (=avvisende?)? Blitt usikker jeg og! 

Og i mellom de TO helgene i løpet av et helt år jeg har vært sliten, er det de som henger igjen. I mellom der har det vært gode helger, men likevel analyseres alt.

I andre sammenhenger analyserer han alt jeg gjør. Hvor lang tid jeg bruker på mobil, at jeg ønsker å ta en løpetur i stedet for å være med han den timen (om jeg ikke har fått trent, ønsker jeg å løpe en tur når jeg kan). Føler meg overvåket.

Anonymkode: 40204...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars mann. Tenker du ikke bryr deg nok om han jeg. Du virker litt kald, og nå skal du gjøre det slutt?😳 

Jeg er snart 50 og er fortsatt sånn som du forteller at han er. Dette er ikke en aldersgreie. 

 

Anonymkode: fd4fe...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og i mellom de TO helgene i løpet av et helt år jeg har vært sliten, er det de som henger igjen. I mellom der har det vært gode helger, men likevel analyseres alt.

I andre sammenhenger analyserer han alt jeg gjør. Hvor lang tid jeg bruker på mobil, at jeg ønsker å ta en løpetur i stedet for å være med han den timen (om jeg ikke har fått trent, ønsker jeg å løpe en tur når jeg kan). Føler meg overvåket.

Anonymkode: 40204...2a0

Du prioriterer han jo ikke! 

Anonymkode: fd4fe...b04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min trener ikke når jeg besøker ham, nettopp for at vi skal få nok tid sammen. Jeg har foreslått at vi kanskje kan trene sammen v/neste besøk. Skjønner ikke vitsen med å bruke tid på aleinetrening der om dere kun sees enkelte helger. 

Anonymkode: b58e2...8ef

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten min trener ikke når jeg besøker ham, nettopp for at vi skal få nok tid sammen. Jeg har foreslått at vi kanskje kan trene sammen v/neste besøk. Skjønner ikke vitsen med å bruke tid på aleinetrening der om dere kun sees enkelte helger. 

Anonymkode: b58e2...8ef

Ja, selvsagt gir ikke det mening. Beklager. Jeg har et barn 100% alene, så de helger vi er sammen, trenger jeg av og til en liten time ut av huset for å få _litt_ tid alene, slik at jeg kan være der 100% for han. 

Anonymkode: 40204...2a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du prioriterer han jo ikke! 

Anonymkode: fd4fe...b04

Jeg prøver virkelig, i min situasjon å te der for han. 

TS

Anonymkode: 40204...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mann. Tenker du ikke bryr deg nok om han jeg. Du virker litt kald, og nå skal du gjøre det slutt?😳 

Jeg er snart 50 og er fortsatt sånn som du forteller at han er. Dette er ikke en aldersgreie. 

 

Anonymkode: fd4fe...b04

Hvordan virker jeg kald? Jeg begynner å bli sliten av at alt skal diskuteres. Jeg har virkelig vært der før han og vist hele veien hvor mye han betyr for meg. Men med alle diskusjonene over stort og smått, så orker jeg ikke mer.

Anonymkode: 40204...2a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du høres ut som exen min. Han tok avstand mentalt, orket ikke diskutere/høre på meg, ble irritert når jeg ble usikker på ham, jeg ba han om å trygge meg litt mer men det ble «mas» fra min side. 

Det ble også «mas» når vi hadde avtalt å være sammen i helgen bare oss to og stuen var fylt opp av kompiser som skulle se fotball. Og «mas» når han var på jobbreise, jeg var skikkelig syk og han prioriterte løpetur i stedet for å ringe hjem og høre hvordan det gikk. Egentlig var alt jeg kom med «mas».

Jeg ble utrolig utrygg på ham og begynte å henge meg opp i om det var hjerter i meldingene eller ikke, ble livredd for at noe var galt hvis han brukte lang tid før han leste meldinger etc. Analyserte alt. Jeg ble en helt annen person. Jeg tok dette opp med ham utallige ganger og han ville alltid «skjerpe seg» men det skjedde jo ikke. Det var grusomt å føle at det jeg ville diskutere eller prate om ble avfeid som styr og mas og endte med at han ble irritert i stedet for at vi fant en løsning 

Ikke vær i et forhold med en person som du gjør utrygg. Enten må du trygge, bekrefte og berolige eller så må du gå. For hans del. Snart bruker han hele sin ledige tid på å tenke på hva han gjør galt som fører til at du tar avstand. 

Anonymkode: 9f124...eba

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som exen min. Han tok avstand mentalt, orket ikke diskutere/høre på meg, ble irritert når jeg ble usikker på ham, jeg ba han om å trygge meg litt mer men det ble «mas» fra min side. 

Det ble også «mas» når vi hadde avtalt å være sammen i helgen bare oss to og stuen var fylt opp av kompiser som skulle se fotball. Og «mas» når han var på jobbreise, jeg var skikkelig syk og han prioriterte løpetur i stedet for å ringe hjem og høre hvordan det gikk. Egentlig var alt jeg kom med «mas».

Jeg ble utrolig utrygg på ham og begynte å henge meg opp i om det var hjerter i meldingene eller ikke, ble livredd for at noe var galt hvis han brukte lang tid før han leste meldinger etc. Analyserte alt. Jeg ble en helt annen person. Jeg tok dette opp med ham utallige ganger og han ville alltid «skjerpe seg» men det skjedde jo ikke. Det var grusomt å føle at det jeg ville diskutere eller prate om ble avfeid som styr og mas og endte med at han ble irritert i stedet for at vi fant en løsning 

Ikke vær i et forhold med en person som du gjør utrygg. Enten må du trygge, bekrefte og berolige eller så må du gå. For hans del. Snart bruker han hele sin ledige tid på å tenke på hva han gjør galt som fører til at du tar avstand. 

Anonymkode: 9f124...eba

Amen❤️🙏

Anonymkode: f21bb...0ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars mann. Tenker du ikke bryr deg nok om han jeg. Du virker litt kald, og nå skal du gjøre det slutt?😳 

Jeg er snart 50 og er fortsatt sånn som du forteller at han er. Dette er ikke en aldersgreie. 

 

Anonymkode: fd4fe...b04

Hjælp du må være slitsom å være sammen med! Jeg hadde dumpet deg på flekken.

Needy, usikre mennesker er det ingen som vil ha rundt seg

Endret av Rucula
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som exen min. Han tok avstand mentalt, orket ikke diskutere/høre på meg, ble irritert når jeg ble usikker på ham, jeg ba han om å trygge meg litt mer men det ble «mas» fra min side. 

Det ble også «mas» når vi hadde avtalt å være sammen i helgen bare oss to og stuen var fylt opp av kompiser som skulle se fotball. Og «mas» når han var på jobbreise, jeg var skikkelig syk og han prioriterte løpetur i stedet for å ringe hjem og høre hvordan det gikk. Egentlig var alt jeg kom med «mas».

Jeg ble utrolig utrygg på ham og begynte å henge meg opp i om det var hjerter i meldingene eller ikke, ble livredd for at noe var galt hvis han brukte lang tid før han leste meldinger etc. Analyserte alt. Jeg ble en helt annen person. Jeg tok dette opp med ham utallige ganger og han ville alltid «skjerpe seg» men det skjedde jo ikke. Det var grusomt å føle at det jeg ville diskutere eller prate om ble avfeid som styr og mas og endte med at han ble irritert i stedet for at vi fant en løsning 

Ikke vær i et forhold med en person som du gjør utrygg. Enten må du trygge, bekrefte og berolige eller så må du gå. For hans del. Snart bruker han hele sin ledige tid på å tenke på hva han gjør galt som fører til at du tar avstand. 

Anonymkode: 9f124...eba

He was not that in too you

Anonymkode: 5e801...a94

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du høres ut som exen min. Han tok avstand mentalt, orket ikke diskutere/høre på meg, ble irritert når jeg ble usikker på ham, jeg ba han om å trygge meg litt mer men det ble «mas» fra min side. 

Det ble også «mas» når vi hadde avtalt å være sammen i helgen bare oss to og stuen var fylt opp av kompiser som skulle se fotball. Og «mas» når han var på jobbreise, jeg var skikkelig syk og han prioriterte løpetur i stedet for å ringe hjem og høre hvordan det gikk. Egentlig var alt jeg kom med «mas».

Jeg ble utrolig utrygg på ham og begynte å henge meg opp i om det var hjerter i meldingene eller ikke, ble livredd for at noe var galt hvis han brukte lang tid før han leste meldinger etc. Analyserte alt. Jeg ble en helt annen person. Jeg tok dette opp med ham utallige ganger og han ville alltid «skjerpe seg» men det skjedde jo ikke. Det var grusomt å føle at det jeg ville diskutere eller prate om ble avfeid som styr og mas og endte med at han ble irritert i stedet for at vi fant en løsning 

Ikke vær i et forhold med en person som du gjør utrygg. Enten må du trygge, bekrefte og berolige eller så må du gå. For hans del. Snart bruker han hele sin ledige tid på å tenke på hva han gjør galt som fører til at du tar avstand. 

Anonymkode: 9f124...eba

Tusen takk for et godt og langt reflekterende svar! Jeg har virkelig prøvd å roe han ned på det, bekrefte at det ikke er noe galt og tar de tre-fire lange diskusjonene fra hans side om at han føler noe er galt. 

Det du tar opp med at all hans tid går til å tenke på meg og slikt, det var veldig godt reflektert. Han har faktisk sagt at han ikke føler det går så bra på jobb, fordi han ikke føler ting er greit.

Om jeg opplever situasjonen helt motsatt av han, så er det faktisk best å la han gå. Jeg vet ikke hva annet jeg kan gjøre. Jeg er virkelig glad i han, men jeg orker ikke mer. Det blir bare mas for meg, siden det ikke gir seg fra hans side. Men  å ser jeg i hvert fall hans side av saken, så takker veldig for det. 

TS

Anonymkode: 40204...2a0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...