Gå til innhold

Normalt å kaste opp av dårlig søvn og tretthet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Varierer fra person til person kanskje? Jeg spyr ikke når jeg er utmatta og trøtt. Men jeg begynner å fryse og blir jævla sur. Det er min reaksjon, haha.. Jeg vet jeg er sliten når jeg griner uten grunn, holder på å fryse ihjel selv om det er varmt og jeg begynner å skjelve. Da må jeg bare legge meg og sove. Heldigvis er ikke det ofte det blir så ille 

Anonymkode: 51cf8...e5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Million skrev:

Nei, det er ikke normalt for meg i alle fall, å kaste opp av dårlig søvn og tretthet. Selv ikke da jeg ikke sov mer enn maks et par-tre timer pr natt pga nattevåk med et lite barn som våknet hver time natten gjennom. Spydde ikke av tretthet da heller, selv om jeg hadde en skrikende mangel på søvn i to fulle år.

Ikke opplevd å være kvalm eller spy ved andre anledninger når jeg har sovet dårlig eller lite eller ingenting om natten heller.

Jeg hadde det på tilsvarende måte med barnet mitt frem til ca 2 års alder, og jeg slet blant annet med kvalme. Men jeg kastet ikke opp.

Etter søvnen bedret seg så har jeg hatt perioder hvor jeg har reagert med å brekke meg i stressperioder. Jeg trodde gjerne først at jeg fikk omgangssyke, men etterhvert så jeg et mønster som ikke var å ta feil av.

Jeg har også opplevd det samme etter lengre perioder med stress på jobb, hvor det kanskje har vært noen episoder som har gjort at begeret renner over - og i tillegg til høyt indre stress og dårlig søvn har jeg opplevd kvalme/brekninger som resultat. 

Dette med kvalmen skjedde ikke så mye i permisjonstiden, det var først når jeg måtte kombinere full jobb med lite søvn pga nattevåk/ekstrem søvnmangel at kvalmen/svimmelheten og brekningene oppstod. Det ble ganske åpenbart for stor belastning.

 

Anonymkode: e0f72...848

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser, blir kvalm og svimmel, og kan i kraftige tilfeller kaste opp når jeg har sovet for lite og stresset for mye.

Anonymkode: a6c3b...668

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi, imponerende. Søvnmangel over et par dager kan få meg til å kaste opp. To år med søvnmangel, da hadde jeg kanskje gått i psykose

Anonymkode: df8c5...742

Jeg lurer den dag i dag på hvordan jeg holdt ut, hvordan jeg overlevde de to årene. Helt ærlig, det var et mareritt å aldri få sove en hel natt, eller i det minste så lenge som fire-fem timer i strekk.

Men jeg går ut fra at må man, så må man. Når det gjelder ens egne barn holder man vel ut nesten alt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde eksamen i matte i dag, og da jeg kom hjem var jeg så trøtt og sliten at jeg spydde. Har skjedd med meg flere ganger før også.

Anonymkode: 8b518...18d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter også med dette. 

Gråter jeg får mye -kaster jeg opp.

ler jeg for mye -kaster jeg opp.

trener jeg for mye ,spiser for fort, sover for lite- kaster opp. 

 

Holder på å bli gal!

men legene finner ikke noe galt

Anonymkode: 0eb21...e2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 24.5.2019 den 16.05, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde eksamen i matte i dag, og da jeg kom hjem var jeg så trøtt og sliten at jeg spydde. Har skjedd med meg flere ganger før også.

Anonymkode: 8b518...18d

Var det du som skrev innlegget om at du var så nervøs for eksamen? Hvordan gikk det? ❤️

Anonymkode: df8c5...742

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...