Gå til innhold

Masete kontor og butikk med masete betjening.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var innom to steder i dag og det ene stedet er i en butikk og det andre stedet er i et slags kontor og på begge steder er det overrepresentert med utlendinger som jobber. Begge stedene føler jeg at nordmenn på en måte ikke er velkomne samtidig som jeg føler at man er velkommen.

Får en blanda følelse for nordmenn er jo velkommen for de vil jo selge mat, men samtidig er ikke nordmenn det på en måte.

Ellers kanskje det er en slags kulturforskjell da. For når jeg går inn i en butikk for å handle mat så vil jeg helst bare gå inn og ut uten noe mer enn det, men der må jeg være blid for da vinker de fra kassen og sånn. :P  Når jeg kommer inn døra ser jeg ansiktene stikker opp og de vinker og alt. Da er jeg sliten etter en lang dag og vil bare kjøpe kyllingen min å gå hjem. Sånn er de på kontoret også. Der stiller de seg oppå meg og jeg får ikke stå et sekund i fred. Så for meg går det egentlig ikke an å benytte meg av kontoret eller denne matbutikken. Jeg gjør det jo, men jeg syns det er slitsomt.

Flere som opplever dette? 

Bytt butikk, bytt kontor svarer sikkert folk. Ja. Jeg holder på. 

Bor i en storby, ikke i et lite lokalsamfunn. 

 

Anonymkode: fe59d...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MyzTeri

Typisk norsk :)

Det er en markant forskjell på "oss fra isødet" her oppe og "de andre", spesielt asiaterdamene. Vi vil helst gå i fred, i vår egen verden, ikke snakke med folk når vi er i butikken osv.

Og så går du i en sånn thaibu, eller kebabvogn, eller innvandrerbutikk da. "Heieiheeeei, går bra, du kjope? hva du vil ha? fint vær i dag, du jobbe med? "

De folka må jo tro vi er klin gæren og totalt uinteressert i de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, MyzTeri skrev:

Typisk norsk :)

Det er en markant forskjell på "oss fra isødet" her oppe og "de andre", spesielt asiaterdamene. Vi vil helst gå i fred, i vår egen verden, ikke snakke med folk når vi er i butikken osv.

Og så går du i en sånn thaibu, eller kebabvogn, eller innvandrerbutikk da. "Heieiheeeei, går bra, du kjope? hva du vil ha? fint vær i dag, du jobbe med? "

De folka må jo tro vi er klin gæren og totalt uinteressert i de.

Ja men det er ikke en ren «innvandrer butikk» eller et «innvandrer-kontor». :) Du har rett i det, men det er bare innvandrere som jobber i de butikkene i nærheten. Vet om en annen butikk. Der er det bare nordmenn og svensker som jobber. Der får man handle det man vil også får man gå i fred også. :danse: Jeg bruker den bare fordi den ligger nærmest. Dette er en kjent butikkjede. 

Ja. De tror nok det og de færreste orker å snakke med fremmede lenge om det samme temaet hele tiden. :rolleyes: 

Jeg tror en del unngår dem fordi de er så masete. Jeg er utmattet etter en tur på den butikken liksom. :ler: Hva er typisk norsk og hva er typisk innvandrer? 

Anonymkode: fe59d...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja men det er ikke en ren «innvandrer butikk» eller et «innvandrer-kontor». :) Du har rett i det, men det er bare innvandrere som jobber i de butikkene i nærheten. Vet om en annen butikk. Der er det bare nordmenn og svensker som jobber. Der får man handle det man vil også får man gå i fred også. :danse: Jeg bruker den bare fordi den ligger nærmest. Dette er en kjent butikkjede. 

Ja. De tror nok det og de færreste orker å snakke med fremmede lenge om det samme temaet hele tiden. :rolleyes: 

Jeg tror en del unngår dem fordi de er så masete. Jeg er utmattet etter en tur på den butikken liksom. :ler: Hva er typisk norsk og hva er typisk innvandrer? 

Anonymkode: fe59d...ad1

Jeg var i en innvandresjappe i dag. Masse thaidamer der. Alle bare snur seg mot meg og "heiheeei " store smil "hvem du? du kjope godteri? har laget vårrulle, du smake ? du gjøre i helgen, fint hår".
Jeg kunne jo også bare ha gått på kiwi og handlet egg, jeg kunne det. De ville knapt lagt merke til meg, bortsett fra han på tiltak fra afrika som allti skal være så hjelpsom, eller han med downs som jobber i frukt og grønt og prater med ALLE. 

Vi norske er ett underlig folkeslag. Det må være fordi vi går halve vinteren og fryser og knapt ser en jævel før sola kommer åskammen og alle skal gå på ski. DA skal vi alle sammen plutselig prate med hverandre over en appelsin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker; er det ingen som har fortalt dem at det der er masete? :P

Anonymkode: fe59d...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, MyzTeri skrev:

Jeg var i en innvandresjappe i dag. Masse thaidamer der. Alle bare snur seg mot meg og "heiheeei " store smil "hvem du? du kjope godteri? har laget vårrulle, du smake ? du gjøre i helgen, fint hår".
Jeg kunne jo også bare ha gått på kiwi og handlet egg, jeg kunne det. De ville knapt lagt merke til meg, bortsett fra han på tiltak fra afrika som allti skal være så hjelpsom, eller han med downs som jobber i frukt og grønt og prater med ALLE. 

Vi norske er ett underlig folkeslag. Det må være fordi vi går halve vinteren og fryser og knapt ser en jævel før sola kommer åskammen og alle skal gå på ski. DA skal vi alle sammen plutselig prate med hverandre over en appelsin.

Syns du også at det er ubehagelig? Det gjør meg så ukomfortabel. Syns det blir for dumt og skal hjelpe folk med alt også. Det blir sånn falskt hjelpsomt, og slitsomt og det vet de vel? 

Anonymkode: fe59d...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stelte meg på dette kontoret og tenkte: endelig får jeg stå å gjøre kontorting i fred. Neiii da. Da kom det ei sånn thai-dame og pusta meg i nakken flere ganger på rad. 

Anonymkode: fe59d...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MyzTeri
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Syns du også at det er ubehagelig? Det gjør meg så ukomfortabel. Syns det blir for dumt og skal hjelpe folk med alt også. Det blir sånn falskt hjelpsomt, og slitsomt og det vet de vel? 

Anonymkode: fe59d...ad1

Jeg syns det var både skikkelig ubehagelig og kleint tidligere. Nå er det så mange som driver en eller annen sjappe og man ser de hele tiden. Så det er ikke så ubehagelig lengre, litt slitsomt av og til. Men, man skal rasjonalisere det litt og tenke over hvor lite utadvente vi er, og det er ett ganske så særnordisk/norsk fenomen uvisst av hvilke grunner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, MyzTeri skrev:

Jeg syns det var både skikkelig ubehagelig og kleint tidligere. Nå er det så mange som driver en eller annen sjappe og man ser de hele tiden. Så det er ikke så ubehagelig lengre, litt slitsomt av og til. Men, man skal rasjonalisere det litt og tenke over hvor lite utadvente vi er, og det er ett ganske så særnordisk/norsk fenomen uvisst av hvilke grunner.

 

Ok. Ja mulig det men nå er vi sånn så ja... lite å gjøre noe med at folk vil gå i fred. :) 

Anonymkode: fe59d...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmenn er kalde og tilbaketrukne og våkner til "hei vi er bestevenner" modus etter mye alkohol for så å glemme deg med en gang de er edru

Anonymkode: aa755...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn er kalde og tilbaketrukne og våkner til "hei vi er bestevenner" modus etter mye alkohol for så å glemme deg med en gang de er edru

Anonymkode: aa755...960

Ja en del er vel sånn, men uavhengig av det så er det ikke vanlig for oss å små-prate med betjeningen hver eneste gang man er i butikken. Skjønner dem ikke det?De får ikke noe mer kunder av det. Det blir heller motsatt effekt. 

Jeg ser jo på de andre som er i butikken de vil fort ut de og. Det er ikke bare meg. Jeg ser også at folk himler med øynene, og en annen ting det sinker køen og folk blir irriterte og stresset, også er det noen som begynner å le og syns hele samtalen er dum. 

 

Anonymkode: fe59d...ad1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...