Gå til innhold

Kjenner på et gryende "hat" mot mannen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen ganger så overveldes jeg litt av et gryende hat mot han jeg er gift med. Vi har vært gift i 12 år, jeg elsker han, klarer ikke se for meg et liv uten han, og han har absolutt sine positive sider og. Men uansett samme hva han skal, så må han kverulere og krangle på det. Han tar aldri initiativ til å gjøre noe som helst, må alltid fortelle han det først. Han kan ikke så mye som smøre ei skive til ungene uten at han skal kverulere eller gjøre alt vanskelig. Han er den fødte pessimist, men denne kveruleringen og vanskeliggjøringen av ting, er noe som har kommet de siste seks-sju årene. Han må argumentere på alt! Og alt som gjøres, gjøres still motsatt av hva alle andre hadde gjort det. Alle logiske gjøremåter, er ikke i hans tanke engang. Kakespade brukes bakvendt, altså med skaftet mot midten av kaka som et eksempel.

Han har aldri vært særlig praktisk anlagt, men de siste årene har han ødelagt så ufattelig mange ting. Han røsker og river, benner og ødelegger. Til og med å lukke en bildør er vanskelig. Han smeller den igjen så hele bilen rister. Prøver jeg å si noe, så er det tusen unnskyldninger for hvorfor han gjør sånn, men ingen av dem har med han å gjøre selvfølgelig. For kritikk det klarer han ikke å ta i mot. Og han oppfatter ALT som kritikk. Om jeg så bare spør om ungene har fått frokost hvis jeg har vært i dusjen, så er det kritikk mot han fordi han ikke jobber fort nok. Som sagt så begynte alt dette for en 6-7 år siden og har egentlig bare vokst i størrelse. Jeg er bare så ufattelig lei av holdningen hans til ting. Hvorfor skal alt være så innmari vanskelig hele tida for han?

Anonymkode: 7f1f4...41f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja han har blitt en gubbe 🙂 Gutter blir til menn, som igjen blir til gubber. Som er vanskelige, sure og tverre. Som skal gjøre alt på sitt tåpelige vis. Som vet best.

Du får holde igjen selv da i det minste, og ikke bli ei sur kjerring! 

Anonymkode: 78885...1ac

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada alle menn er onde vi har fått det med oss.

Anonymkode: c95ca...e24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jada alle menn er onde vi har fått det med oss.

Anonymkode: c95ca...e24

Neida, som sagt så har han sine gode sider og. Det er bare at de drukner litt oppi alt det her. For det blir så mye av det. 

Anonymkode: 7f1f4...41f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja han har blitt en gubbe 🙂 Gutter blir til menn, som igjen blir til gubber. Som er vanskelige, sure og tverre. Som skal gjøre alt på sitt tåpelige vis. Som vet best.

Du får holde igjen selv da i det minste, og ikke bli ei sur kjerring! 

Anonymkode: 78885...1ac

Jeg bare trodde han skulle bli eldre før han kom dit. Dette begynte jo i midten av 30-årene😲

Anonymkode: 7f1f4...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger så overveldes jeg litt av et gryende hat mot han jeg er gift med. Vi har vært gift i 12 år, jeg elsker han, klarer ikke se for meg et liv uten han, og han har absolutt sine positive sider og. Men uansett samme hva han skal, så må han kverulere og krangle på det. Han tar aldri initiativ til å gjøre noe som helst, må alltid fortelle han det først. Han kan ikke så mye som smøre ei skive til ungene uten at han skal kverulere eller gjøre alt vanskelig. Han er den fødte pessimist, men denne kveruleringen og vanskeliggjøringen av ting, er noe som har kommet de siste seks-sju årene. Han må argumentere på alt! Og alt som gjøres, gjøres still motsatt av hva alle andre hadde gjort det. Alle logiske gjøremåter, er ikke i hans tanke engang. Kakespade brukes bakvendt, altså med skaftet mot midten av kaka som et eksempel.

Han har aldri vært særlig praktisk anlagt, men de siste årene har han ødelagt så ufattelig mange ting. Han røsker og river, benner og ødelegger. Til og med å lukke en bildør er vanskelig. Han smeller den igjen så hele bilen rister. Prøver jeg å si noe, så er det tusen unnskyldninger for hvorfor han gjør sånn, men ingen av dem har med han å gjøre selvfølgelig. For kritikk det klarer han ikke å ta i mot. Og han oppfatter ALT som kritikk. Om jeg så bare spør om ungene har fått frokost hvis jeg har vært i dusjen, så er det kritikk mot han fordi han ikke jobber fort nok. Som sagt så begynte alt dette for en 6-7 år siden og har egentlig bare vokst i størrelse. Jeg er bare så ufattelig lei av holdningen hans til ting. Hvorfor skal alt være så innmari vanskelig hele tida for han?

Anonymkode: 7f1f4...41f

Kanskje han hater deg også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AlkoMann skrev:

Kanskje han hater deg også ?

Han er sånn mot alle! Enten det er kolleger på jobb, familie eller venner. 

Anonymkode: 7f1f4...41f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette kan høres ut som noe psykisk relatert. Han er for ung til å få gubbementalitet synes jeg. Er det andre ting han gjør du stusser på?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han er sånn mot alle! Enten det er kolleger på jobb, familie eller venner. 

Anonymkode: 7f1f4...41f

Ok. Skal ikke legge meg bort i det der .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg bare trodde han skulle bli eldre før han kom dit. Dette begynte jo i midten av 30-årene😲

Anonymkode: 7f1f4...41f

Noen blomstrer tidlig, andre visner tidlig.

Kanskje du skal terge han og si han har blitt en sur gubbe, så får han midtlivskrise og vil holde seg ung

Anonymkode: 78885...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Ulven skrev:

Synes dette kan høres ut som noe psykisk relatert. Han er for ung til å få gubbementalitet synes jeg. Er det andre ting han gjør du stusser på?

Ikke noe mer enn tidligere. Men faren hans er sånn som skal være midtpunkt overalt. Snakker høyt og mye, og får han ikke oppmerksomheten, så går han. Han ser verden som at alle andre er idioter, bare han som kan noe, vet noe, klarer noe osv. Mens han egentlig bare er en dust. Og det virker vel egentlig som om mannen har blitt en dårlig kopi av faren sin. 

Anonymkode: 7f1f4...41f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut som han har det så godt med seg selv. Da blir man gjerne sinna på andre på grunn av egen utilstrekkelighet eller andre ting. 

Folk som har det genuint bra med seg selv er i 99% av tilfellene gode mot sine nærmeste.. 

Hvordan har han det på jobb? Har han venner? Er du oppmuntrende? I hvilke øyeblikk og ved hvilke anledninger er han blid og fornøyd?

Anonymkode: 98194...741

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det høres ikke ut som han har det så godt med seg selv. Da blir man gjerne sinna på andre på grunn av egen utilstrekkelighet eller andre ting. 

Folk som har det genuint bra med seg selv er i 99% av tilfellene gode mot sine nærmeste.. 

Hvordan har han det på jobb? Har han venner? Er du oppmuntrende? I hvilke øyeblikk og ved hvilke anledninger er han blid og fornøyd?

Anonymkode: 98194...741

Han trives på jobb, men de driver med noe omorganisering og nedgradering. Han er mer eller mindre sikret stilling videre.

Han har aldri hatt venner. Aldri fungert ordentlig sosialt. Han er en introvert og sær type. 

Jeg prøver å være oppmuntrende, men når humoren og vitsene er de samme i dag som for 12 år siden, og han snakker om de fire samme tingene om og om igjen, så går jeg litt tom. Men jeg prøver. I forhold til bekymringer han måtte ha for jobben eller familien eller lignende. Han har alltid vært en pessimist, men det har liksom økt på med årene.

Han er blid og fornøyd når vi er alene uten unger. Noe vi så og si aldri er, da vi har minimalt med barnepassmuligheter. Han trives stort sett hvis vi er ute og gjør ting, men hvis en av ungene slår seg vrang fordi de er slitne, så er det på igjen med dommedagsprofetier om at vi aldri kan gå ut av døra før ungene er 15 osv. Han kan ha små glimt av fornøydhet her hjemme og, men da er det som regel i forbindelse med en film vi ser, en god serie, god mat eller kaker, god musikk eller lignende. 

Alt som krever noe av han er negativt. Enten det er hus og hjem eller unger, eller meg. Han vil helst bare sitte og trykke på telefon og data og være i fred. Som sagt, han har alltid vært introvert og usosial og pessimistisk. Men det har liksom økt på. Det eneste han ikke klager på er jobben. I følge han er det den virkelige ferien og friheten. Noe han begynte å si etter vi fikk barn. 

Anonymkode: 7f1f4...41f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og som mannfolk flest, er han fornøyd rett etter sex da. Sånn de første to-tre timene etterpå, også begynner han å murre å snakke om at det er så lenge til neste gang igjen. 

Anonymkode: 7f1f4...41f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mindreverdighetskomplekser de luxe. Den kakespade, altså da snakker man trass og rigiditet. Har dessverre ingen gode råd. Vanskelig å forandre seg når en ikke har ett snev av selvinnsikt og er så utrolig rigid. Må være utrolig slitsomt å være sånn, og ikke minst for dere rundt. 

Anonymkode: e1fec...b9e

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe han er som han er, du får neppe endra på han. Høres ut som han er litt fanga i sin egen verden kanskje. Blir nok litt sånn når man ikke er så interessert i input fra andre. 

Selv synes jeg det er litt sjarmerende med særinger, men det er kanskje slitsomt å bo med. Du må kanskje bare la han gjøre sine ting på sin måte uten å bry deg 

Anonymkode: 78885...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han høres ut som en meget sta og fastlåst type. Eventuelt så har han en diagnose av noe slag. 

Har han noen gang vært utredet for feks Aspergers? Han høres nemlig ekstremt rigid ut, og som om han ikke klarer å se for seg at det finnes andre løsninger enn nettopp hans. Kakespaden feil vei, bare fordi han har bestemt seg for at slik skal det være...ingen sosiale antenner, ikke i stand til å knytte vennskapsbånd, takler ikke at ting skjer som ikke kan planlegges på forhånd....

Anonymkode: bf9f8...54a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld hvis jeg virker treg men: Disse gode sidene du gnåler om ... HVILKE er det egentlig?

Anonymkode: c31ad...3ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kakespade brukes bakvendt, altså med skaftet mot midten av kaka som et eksempel.

Hadde jeg sett en voksen mann gjøre det, ville jeg trodd han hadde en eller annen form for kognitiv svikt. Det er ikke bare å like sin egen måte å gjøre ting på, men å gjøre oppgaven nesten ugjennomførbar for seg selv.

Hvis han forvansker mange oppgaver på den måten, er det kanskje ikke så rart om alt er et ork. Spørsmålet er jo om han bare er absurd vrang og i opposisjon til verden, eller om han faktisk er syk og ikke klarer bedre? Ikke at du skal godta å behandles som dritt, men jeg ville vært litt bekymret om han ikke alltid har vært sånn. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...