Gå til innhold

Hvorfor i helvete får vi sosial angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

vi er sosiale fra naturens side, så jeg lurer på hvorfor så mange inludert meg har det. Har ikke diagnose på det, men jeg har åpenbart sosial angst. 

Anonymkode: 8e547...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min teori er at folk som går rundt og tenker mye er utsatt for å ha sosial angst. Kanskje du er en reflekterert person? 

Anonymkode: 13e11...2a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Min teori er at folk som går rundt og tenker mye er utsatt for å ha sosial angst. Kanskje du er en reflekterert person? 

Anonymkode: 13e11...2a9

jeg reflketerer mye ja. men tenkende mennesker er faktisk jævla  kjedelige. 

Anonymkode: 8e547...081

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har dårlige erfaringer med sosiale situasjoner og da registrerer kroppen sosiale situasjoner som noe farlig. Så reagerer kroppen automatisk som om den er i fare i sosiale situasjoner.

Anonymkode: 05de0...57c

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg reflketerer mye ja. men tenkende mennesker er faktisk jævla  kjedelige. 

Anonymkode: 8e547...081

Det er en smaksak. Noen vil si at de mest spennende personene er de som er midtpunkt i enhver sosial tilstelning. For meg er en spennende person en som har mye som foregår inni hodet og hjertet. Det forutsetter at du finner noen du klarer å dele med da. Om du gjør det kan du utvikle utrolig nære bånd, og det å få dele dine innerste tanker vil nok og hjelpe deg med den sosiale angsten 

Anonymkode: 13e11...2a9

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk sosial angst fordi jeg ble mobbet. Jeg var veldig usjenert og sosial før jeg ble mobbet. Nå i voksen alder er angsten mye bedre.

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg reflketerer mye ja. men tenkende mennesker er faktisk jævla  kjedelige. 

Anonymkode: 8e547...081

Her må jeg si meg uenig.

 

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en smaksak. Noen vil si at de mest spennende personene er de som er midtpunkt i enhver sosial tilstelning. For meg er en spennende person en som har mye som foregår inni hodet og hjertet. Det forutsetter at du finner noen du klarer å dele med da. Om du gjør det kan du utvikle utrolig nære bånd, og det å få dele dine innerste tanker vil nok og hjelpe deg med den sosiale angsten 

Anonymkode: 13e11...2a9

Her er jeg også uenig:fnise: Jeg synes de mest spennende personene er både midtpunkt i sosiale tilstelninger og en som også er tenkende. Mennesker er liksom ikke bare enten eller.

Anonymkode: d35a2...181

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For tjue år siden var det ingen som viste hva sosial angst var for noe engang.  Nå har "alle" det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det fordi jeg var mye fysisk syk som barn/ungdom. Kunne være borte fra skolen i dagesvis/ukesvis, og jo mer jeg var borte fra skolen - jo verre ble det å komme tilbake... så det ble en ond spiral. Begynte å utvikle sosial angst første året på ungdomsskolen.

Anonymkode: fbbfd...af2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok endel med kostholdet å gjøre. Vi spiser for mye raffinert mat, sukker, korn og melk. Endel mennesker tåler dette dårlig. Man kan få et utrolig dårlig tarmsystem som påvirker hjernen på måter som fører til nevrologiske lidelser som angst og lignende.

Anonymkode: 45579...898

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har nok endel med kostholdet å gjøre. Vi spiser for mye raffinert mat, sukker, korn og melk. Endel mennesker tåler dette dårlig. Man kan få et utrolig dårlig tarmsystem som påvirker hjernen på måter som fører til nevrologiske lidelser som angst og lignende.

Anonymkode: 45579...898

tull og vas

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SupaWoman said:

For tjue år siden var det ingen som viste hva sosial angst var for noe engang.  Nå har "alle" det. 

Da visste de jo ikke at det var skadelig å røyke ved siden av barna sine inne i stuen engang. Eller at man trengte sikkerhetsbelte når man kjører bil. Før var det rene texas. Folk var jo stokk dumme som noen sauer :S Det er muligens en av de beste tingene med internett og bedre kommunikasjon, at folk er blitt mer klar over at de må se seg selv i speilet av og til. Sunn fornuft var en mangelvare før.

Anonymkode: 45579...898

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SupaWoman skrev:

For tjue år siden var det ingen som viste hva sosial angst var for noe engang.  Nå har "alle" det. 

Mange som liker å ha litt  som skille de fra mengden, vet du. I hele min ungdomstid og en god del av voksen livet var det aldri noen som ikke ville være med på ting. Heller ingen som ga uttrykk for noe slikt noensinne.

Så tok det av og "alle" har det.

Men selvfølgelig er det jeg som tar feil. Jada. Det er det jo.

Anonymkode: 7226a...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
7 minutter siden, SupaWoman skrev:

For tjue år siden var det ingen som viste hva sosial angst var for noe engang.  Nå har "alle" det. 

Sosial angst fantes garantert før også bare at folk ikke snakket om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har nok endel med kostholdet å gjøre. Vi spiser for mye raffinert mat, sukker, korn og melk. Endel mennesker tåler dette dårlig. Man kan få et utrolig dårlig tarmsystem som påvirker hjernen på måter som fører til nevrologiske lidelser som angst og lignende.

Anonymkode: 45579...898

Herregud.

Anonymkode: 7226a...353

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Sosial angst fantes garantert før også bare at folk ikke snakket om det. 

Merkelig at vi da aldri så noenting til det. Ikke tendenser og ikke ukomfortable folk.

Anonymkode: 7226a...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mange som liker å ha litt  som skille de fra mengden, vet du. I hele min ungdomstid og en god del av voksen livet var det aldri noen som ikke ville være med på ting. Heller ingen som ga uttrykk for noe slikt noensinne.

Så tok det av og "alle" har det.

Men selvfølgelig er det jeg som tar feil. Jada. Det er det jo.

Anonymkode: 7226a...353

Ingen ga uttrykk for det fordi det var sett på som skamfullt og tabu. Godt at samfunnet går videre og får mer kunnskaper om psykiske lidelser, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da visste de jo ikke at det var skadelig å røyke ved siden av barna sine inne i stuen engang. Eller at man trengte sikkerhetsbelte når man kjører bil. Før var det rene texas. Folk var jo stokk dumme som noen sauer :S Det er muligens en av de beste tingene med internett og bedre kommunikasjon, at folk er blitt mer klar over at de må se seg selv i speilet av og til. Sunn fornuft var en mangelvare før.

Anonymkode: 45579...898

Dette var pga at ingen fortalte dem det. Det var ingenting som forgikk inni hodene deres.

Den store ulempen med internett er at alle adapterer alt faen slags lidelser til seg selv og tror de har det.

Anonymkode: 7226a...353

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjærlighetsbarn98
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Merkelig at vi da aldri så noenting til det. Ikke tendenser og ikke ukomfortable folk.

Anonymkode: 7226a...353

Folk var innlagt på psykiatriske sykehus på 1800-tallet også. Det er over 200 år siden. Så psykiske lidelser er ikke nye. Det har bare blitt mer åpenhet om det. Selv har jeg ikke sosial angst, men kjenner 2 stk som har det i alvorlig grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kjærlighetsbarn98 skrev:

Ingen ga uttrykk for det fordi det var sett på som skamfullt og tabu. Godt at samfunnet går videre og får mer kunnskaper om psykiske lidelser, mener jeg.

Jada. Det var nok slik det var. Helt sikkert.

Anonymkode: 7226a...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, SupaWoman skrev:

For tjue år siden var det ingen som viste hva sosial angst var for noe engang.  Nå har "alle" det. 

De visste ikke hva det var, men det betyr ikke at ingen hadde det. Det var nok mange som led av symptomene uten å vite hva det var, og mange som skammet seg over å ha plager uten å være syk.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...