Gå til innhold

Kontakt med ekskjæreste


Grennellik

Anbefalte innlegg

Hei, er det vanlig å fremdeles ha kontakt med eksen sin? Vet at noen klarer å være venner i etterkant, selv om man får nye kjærester. Jeg lurer fordi jeg legger merke til at kjæresten min hvert år sender gratulerer med dagen-meldinger selv om det er over 6 år siden de slo opp. Jeg har også funnet ut at han har prøvd å arrangere kaffemøter med henne, uten å si ifra til meg. Vi bor i en annen by enn eksen hans, og det har typisk vært når han en sjelden gang er i den byen. Jeg har prøvd å være nysgjerrig og spør ham om han ønsker å opprettholde vennskap med henne, men han sier nei. Så jeg er litt forvirret. Hva prøver han å oppnå? Det ser også ut til at hun er i et nytt forhold. Er jeg bare overfølsom. Tør ikke snakke med venninne mine om det, da jeg føler det er litt skamfullt. Del gjerne deres mening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mange som klarer være venner med eksen, og det er mange som ikke klarer det. 
Jeg er venn med noen, ikke med andre. 
Min siste eks er jeg venn med og møter ofte, vi innså at vi ikke hadde de riktige følelsene, avsluttet helt uten drama, og er fortsatt i samme vennegjeng som møtes ukentlig. 

For øvrig går det an å sende bursdagsmeldinger og ta en kaffe om man tilfeldigvis er i samme by, og opprettholde vanlig høflighet og bekjentskap uten å tenke på det som vennskap. Jeg tar gjerne en kaffe med gamle bekjente om jeg tilfeldigvis er i samme by som dem, uten at jeg tenker på det som å opprettholde ett vennskap. 

Anonymkode: 0cbd4...97d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det ikke vanlig, men det er fordi jeg ikke orker å ha "fortiden hengende på slep". Men når det er sagt, så er det tider hvor en kan sende en meld til eksen fordi en faktisk bryr seg. Sånn er det her. De og jeg er der når det gjelder. Ikke noen kontakt ellers annet enn når vi møter hverandre fysisk og veksler noen ord.

Jeg tenker at typen din fremdeles vil være "synlig" for eksen sin. Når han avkrefter at han vil noe mer, ville jeg tatt det med en klype salt. Noen vil alltid "være tilstede" i eksers liv. Det kan godt være vennskap, det kan være at de vil ha oppmerksomhet av en eller annen grunn. Når ekser vil ha kontakt så er det nok lurt å finne ut hvorfor det ble slutt mellom dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som klarer være venner med eksen, og det er mange som ikke klarer det. 
Jeg er venn med noen, ikke med andre. 
Min siste eks er jeg venn med og møter ofte, vi innså at vi ikke hadde de riktige følelsene, avsluttet helt uten drama, og er fortsatt i samme vennegjeng som møtes ukentlig. 

For øvrig går det an å sende bursdagsmeldinger og ta en kaffe om man tilfeldigvis er i samme by, og opprettholde vanlig høflighet og bekjentskap uten å tenke på det som vennskap. Jeg tar gjerne en kaffe med gamle bekjente om jeg tilfeldigvis er i samme by som dem, uten at jeg tenker på det som å opprettholde ett vennskap. 

Anonymkode: 0cbd4...97d

Takk, deilig å lese et fornuftig syn på det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at de fleste på et tidspunkt ønsker oppmerksomhet fra noen andre enn sin partner? Kanskje for å få litt bekreftelse fra andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...