Gå til innhold

Har noen her info om hvordan det er å jobbe som trafikkdirigering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Idag kom jeg over trafikkdirigering når jeg kjørte bil og syntes det så ut som en fin jobb. Jeg har nå siste arbeidsdag i morgen da jeg har blitt sakt opp av sjefen så må prøve å finne meg ny Jobb (orker ikke nav) 

Hvilken utdanning evt kurs må jeg ha for å bli trafikkdirigering? Har billappen (regner med at det er et krav?) 

Hvordan er jobbingen i det yrket mtp arbeidstid osv?

Er lønnen bra?  

Anonymkode: 6c3f9...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Å bli trafikkdirigent mente jeg, ble litt feil formulert, men jeg vil jobbe med (trafikkdirigering) :)

Anonymkode: 6c3f9...685

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NBA skrev:

Trafikkdirigent? Hva i all verden er det for noe?

Folk som dirigerer trafikk...

Veldig vanlig når det er arbeid på vei

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ha kurs i arbeidsvarsling.

Betalingen er ikke noe bra, jeg kjørte asfalt og hadde over 400 kr/t om natten, dirigentene hadde under 200 og fikk ikke overtid om vi ikke var ferdige til oppsatt tid.

Bilister kjefter på DEG fordi veien er stengt, nå vurderes jo bodycam. Det er kaldt, surt, vått og kjedelig. 

Anonymkode: 48dc3...de7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ante ikke at det var en egen stilling. Trodde det bare gikk på rotasjon mellom vegarbeiderne. At noen synes det er en fin stilling forstår jeg ikke. Er jo dørgende kjedelig, og unødvendig farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livsfarlig. Men de jeg har snakket med har hatt godt betalt, men det var ungdommer som hadde det som deltidsjobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet med det fra jeg var 20 til 24. 
Det var sett på som et godt betalt jobb til å ikke kreve noen utdannelse. Du må ha et kurs, dette kurset varer noen timer en dag der dere later som dere dirigerer i tillegg til litt undervisning. Da får du et kursbevis som er gyldig i 5 år. 
Været avgjør hvordan det kan føles. Det kan være kaldt, det kan være glovarmt når du står der på nylagt asfalt i solsteken, slitsomt og ekkelt i regn. 
Lange arbeidsdager, kan bli opp til 16 timer, men det er sjeldent. Stort sett ca 12. Du bruker hele dagen, stort sett fri om helgene. 
Det er både natt og dag, og det kan plutselig bli forandring i planene. En gang hadde vi kjørt hele natta og skulle sove for å jobbe natt, men da jeg la meg for å sove så ringte leder på asfaltlaget og sa at vi skulle starte om en times tid. 
Noen ganger godtar ikke været jobb, er det for mye regn så blir det ikke asfaltlegging, da har du krav på å få betalt likevel. Noen ganger velger de å vente på om regnet roer seg, da sitter du der og gjør ingenting, men du må være der, klar...

Jævla kjedelig i by, da det alltid er trafikk og mye å følge med på. 
Avslappende på øde steder, der du kan stå eller sitte rett opp og ned og vandre i egne tanker. 

Du må regne med en del reising. Noen ganger bor du fint, andre ganger på avsides hytter uten wifi, jævla dritt. 
Du havner med ymse folk. Noen jobber du bra med og har det gøy med. Jeg hadde det veldig gøy med gruppa jeg stort sett var med, vi drakk oss fulle et par ganger 😛 Så hun ene som hodlt seg edru kjørte ledebilen hele dagen haha !

noen ganger kommer du dessverre med eldre menn, som sekstrakasserer deg..det opplevde jeg. Jeg ringte sjefen om dette så han fikk ikke jobbe med kvinner mer. 

Anonymkode: 49be0...510

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers har jeg aldri følt meg utrygg. Så det er tull synes jeg at de skriver at det er så farlig. du står i uniform, innenfor skiltet område, fartsgrensen er redusert. 

Anonymkode: 49be0...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, NBA skrev:

Ante ikke at det var en egen stilling. Trodde det bare gikk på rotasjon mellom vegarbeiderne. At noen synes det er en fin stilling forstår jeg ikke. Er jo dørgende kjedelig, og unødvendig farlig.

Det er i høyeste grad farlig, når bilister over hodet ikke skal respektere at hastigheten er nedsatt, nettopp fordi det foregår vedlikehold på veien! Og da har jeg helt rett, når jeg påstår at du er en av mange som ønsker at slik type jobb ikke hører hjemme der akkurat når DU er på veien!

Anonymkode: 014af...2af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er i høyeste grad farlig, når bilister over hodet ikke skal respektere at hastigheten er nedsatt, nettopp fordi det foregår vedlikehold på veien! Og da har jeg helt rett, når jeg påstår at du er en av mange som ønsker at slik type jobb ikke hører hjemme der akkurat når DU er på veien!

Anonymkode: 014af...2af

Hva i alle dager har dette innlegget å gjøre med innlegget du svarte på? 

Anonymkode: c2940...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...