Gå til innhold

Samboeren min har begynt å hakke på ting jeg sier


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd sammen med samboeren min i over 10 år, og vi har alltid kommunisert veldig godt - helt til nå. I det siste har jeg lagt merke til at han har begynt med noe han ikke har gjort før. Hvis jeg snakker om noe, og ikke bruker heeeelt presise ord på absolutt alt går han inn og korrigerer det jeg sier. Det har han aldri gjort før, og jeg har heller aldri gjort det mot ham. Vi har som regel lagt godviljen til, og det er ikke slik at vi ikke skjønner hva den andre mener. 
En annen ting, som likner litt, er at han motsier noe jeg har sagt, for så å si akkurat det samme selv med sine egne ord. Det har han også gjort en del av i det siste. 

Hva ER dette for noe egentlig? Hva kan grunnen være til at han gjør slik? 
Er det markeringsbehov? Dårlig selvtillit? Tegn på irritasjon?

Jeg har ikke spurt ham hvorfor han har forandret seg og begynt å gjøre slike ting, for det virker fort så konfronterende, men jeg er litt nysgjerrig på hva det kan være. Noen tips om hvordan jeg kan ta det opp med ham uten at det virker veldig anklagende? 

Anonymkode: 67716...55e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det med å korrigere er en av samboers dårlige egenskaper, men han har blitt bedre. Jeg har både sagt til han at når han avbryter meg for å korrigere så mister jeg lysten til å si noe, samt jeg av og til har spurt "forstod du ikke hva jeg mente"? Begge deler med en "høflig" tone, så har ikke blitt noe mer diskusjon rundt det der og da. Jeg har også gjort det samme mot ham, muligens det har hjulpet mest, for han ble tydelig irritert et par ganger. Men da spurte jeg om det kun var han som fikk lov til å korrigere.

Han gjør det ikke for å være slem eller ekkel, derfor har det aldri blitt noen stor diskusjon rundt det. Rett og slett en stygg uvane han har med hjemmefra. 

Anonymkode: 42a9f...a66

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har begynt å tvile på forholdet pga interesse fra en tredjeperson. Selvopplevd. 

Anonymkode: d7d7d...d87

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har begynt å like deg mindre.

Anonymkode: 03351...ea2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har begynt å irritere seg over deg. 

Anonymkode: d6e25...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han begynner å bli lek deg. Evt har noen andre. 

Anonymkode: f228e...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han begynner å bli lek deg. Evt har noen andre. 

Anonymkode: f228e...3ab

Lei*

Anonymkode: f228e...3ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plutselig endring i oppførsel kan også skyldes fysisk sykdom som feks hjernesvulst. Han bør oppsøke lege.

Anonymkode: bf12c...468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har han fått en ny kollega i det siste? Ny venninne? Ville sjekket litt. 

Anonymkode: bf6c5...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...