Jump to content
AnonymBruker

Hva er det stusseligste du får servert som dessert?

Recommended Posts

alltid presis

Gele, fromasj og alt med svisker i.

Fortsetter under...

Million
51 minutter siden, Vera skrev:

Har du smakt semuliepudding med mandler og rød saus? Jeg begynte å like puddinger etter det 😍

Tror det er for sent for min del. Jeg har avskydd alle former for pudding (og grøt) siden jeg var veldig liten, og nå er jeg over 50.

Det er noe med konsistensen jeg bare ikke klarer å like. Dissende puddinger... og lukten av kokt melk i grøt. Jeg får nesten brekninger. Husker jeg måtte gå på rommet mitt og lukke døren da jeg var barn hvis mamma kokte grøt til brødrene mine (det hendte de ba om det, for de likte det), for å prøve og stenge lukten/stanken av kokt melkeprodukt og grøt ute. 

Ser at det er mange som serverer grøt som "ekstra god middag" eller f.eks risgrøt (?) som dessert med rød saus til. Jeg får grøssninger....

Hadde nok synes det var stusselig å få servert grøt eller pudding som dessert på en middag, ja. Da måtte jeg vært "vanskelig gjest" og takket nei. Hadde bare skyldt på at jeg var proppmett etter den gode hovedretten istedet...

Jerry Lee
1 time siden, Vera skrev:

Har du smakt semuliepudding med mandler og rød saus? Jeg begynte å like puddinger etter det 😍

Vokst opp med det. Og mandelkjernepudding med samme saus. (Bringebær).

Elsker det.

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gurimalla så bortskjemte dere er.

Anonymkode: c62e1...021

Helt enig. Jeg vokste opp fattig; både frukt, kaker og enhver dessert var en sjelden luksus. For ikke å snakke om godteri! Da ble man glad for det lille man fikk til dessert, selv om det bare var en kvart appelsin. Og fortsatt er jeg nokså nøysom.

Men å betale dyrt på restaurant for dårlig Pavlova slik noen fortalte tidligere i tråden, hørtes stusselig ut.

Anonymkode: 9f2f7...402

AnonymBruker

Kaker 🤢

Anonymkode: e0ba9...1c4

Joesi

Fruktsalat i boks, med vaniljesaus..på JULAFTEN 😭

Annonse

Punhunter
Posted (edited)

Riskrem på julaften 🤢😭 

Elsker desserter, men familien OG familien til samboer har tradisjon med riskrem til dessert på julaften. Så sitter jeg da og tygger på tørre julekaker istedenfor 😛

Jævlig synd på meg, i know. 

Edited by Punhunter
Hater riskrem ellers også

AnonymBruker

Tress-is...

Anonymkode: 24129...1a9

AnonymBruker

Har noen nevnt delphia-kake? Absolutt verste dessert jeg kan tenke meg, får det servert hvert jul, spiser aldri.

Også er jeg ikke glad i noen puddinger, og ingenting mer karamellsmak (is, pudding). Men kan jo ikke kalle det stusselig bare fordi JEG ikke liker det.

Anonymkode: 74093...17a

Fortunatus

Her må det være eplemost med melk. Epler fra hagen, men kokt til en slags sørpe. Må spise det flere ganger i året... 

Og så er jeg ikke så begeistret for kaker fra folk som ikke er gode på kaker.. fått pavlova som er pyntet flere dager i forveien (bærene var "smeltet" i kremen, og kremen var smeltet i pavlovaen..), og glasur på kaker som kun består av melis og vann. Da tar jeg heller ferdigdessert fra boks!

Nevod

Frukt cocktail og hermetisk fersken er det beste jeg vet, så serverer alltid det i selskap, julaften osv. Nær jeg inviterer til mat, så tar jeg det jeg liker best, så enkelt er det :)

Så kan dere bare klage på cocktailen, som uten tvil er den beste deserten.

AnonymBruker

SÅ bortskjemte enkelte er 🙄 At du ikke liker smaken betyr ikke at det er stusselig. Ser for eksempel noen har nevnt karamellpudding. Hjemmelaget karamellpudding har mye fløte, egg og sukker og tar flere timer å lage, det er ikke en stusselig dessert. Jeg hadde nok blitt skuffa hvis jeg fikk gele eller tricolor is på nyttårsaften, men ellers er jeg glad for det jeg får.

Anonymkode: 225d9...365

AnonymBruker

Is hvis det kun serveres alene. 

Anonymkode: f3934...cde

Annonse

#Rasshøl

Hermetisk frukt, med spray krem. 

Og sukkerbrød fra Berthas, hermetisk ananas og spray krem. 🤢

SPOCA

Ost eller puddinger.

AnonymBruker

Oppskjært frukt. Frukt spiser jeg kun fordi det er sunt. Stusselig å få som dessert 

Anonymkode: 7fc5f...ba1

Vera
1 time siden, Jerry Lee skrev:

Vokst opp med det. Og mandelkjernepudding med samme saus. (Bringebær).

Elsker det.

Åååååh, mandelkjernepudding! Den er så utrolig god! Den hadde jeg helt glemt ut.

Jerry Lee
2 minutter siden, Vera skrev:

Åååååh, mandelkjernepudding! Den er så utrolig god! Den hadde jeg helt glemt ut.

Løp og kjøp!  Eller lag sjæl...   :nigo:

Anonymus Notarius
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

SÅ bortskjemte enkelte er 🙄 At du ikke liker smaken betyr ikke at det er stusselig. Ser for eksempel noen har nevnt karamellpudding. Hjemmelaget karamellpudding har mye fløte, egg og sukker og tar flere timer å lage, det er ikke en stusselig dessert. Jeg hadde nok blitt skuffa hvis jeg fikk gele eller tricolor is på nyttårsaften, men ellers er jeg glad for det jeg får.

Anonymkode: 225d9...365

Enig i det, tror noen misforstod spørsmålet. 

AnonymBruker

Stusselig menes som at det er kjett å få forde man ikke liker det. Ts. 

Anonymkode: 9267c...011