Gå til innhold

Jeg elsker han, men hans x...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker samboeren min over alt og vil att dette skal funke. Vi har begge en sønn fra før og de stortrives sammen. Problemet er mitt forhold til hans x. Jeg flyttet inn til han der de pusset opp sammen, så føler henne overalt her i huset. Hun ønsker også at de fremdeles skal være den perfekte kjernefamilien og skjønner ikke at han nå har flere å ta hensyn til. Det er så mange som sier «de må jo møtes når de har barn sammen». Uansett om man har barn sammen eller ikke er det hans x. Hadde de ikke hatt barn hadde alle skjønt hvorfor man ikke likte at de hang sammen. Hvorfor skjønner ingen det nå? Jeg har jo følelser og blir sjalu selvom de har barn PG «må» ha kontakt. Jeg syns det er vanskelig. Noen i lignende situasjon? 

Min x og jeg har kun kontakt på tlf og fungerer perfekt for oss. 

Vi var sammen med hans x på 17. Mai, barnets bursdag og en dag i julen, så ikke si jeg er en dårlig bonusmamma. For det er jeg ikke, vi gjør alt for barna. Men jeg syns det kan være vanskelig til tider og føler jeg bærer hele byrden. Kjæresten min må ikke møte min x en gang i uken, henge sammen på 17. Mai, julen og barnets bursdag. Trenger ikke å henge med min x sin svigerfamilie. Blir for tett og for mye for meg, men vet ikke hvordan jeg skal komme meg over det. Har sagt til kjæresten min at jeg er sjalu Og usikker på deres situasjon. Føler det bare er jeg som er i en sårbar situasjon. Og jeg som må svelge kameler og finne meg i situasjoner som oppstår. Er så lei av å være hun som bare må godta alt og finne meg i alt. 

Anonymkode: 5246f...0ce

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok. Hva er spørsmålet ditt? Hva lurer du egentlig på? Vil du ha bekreftelse på at du er en bra bonusmor?

Anonymkode: 582be...385

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg elsker samboeren min over alt og vil att dette skal funke. Vi har begge en sønn fra før og de stortrives sammen. 

Min x og jeg har kun kontakt på tlf og fungerer perfekt for oss. 

Anonymkode: 5246f...0ce

Så du har barn med en fyr som du bare snakker med på telefon? Jeg synes det er trist og umodent 😞

Anonymkode: 29a8c...aab

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du har barn med en fyr som du bare snakker med på telefon? Jeg synes det er trist og umodent 😞

Anonymkode: 29a8c...aab

Min mann har aldri hatt noen annen kontakt med eksen sin enn pr telefon, sms og mail de ti årene vi har vært sammen. Gått veldig bra det. Han vil ha alt av avtaler på sms eller mail. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det blir urimelig hvis du ønsker å kreve at barnefar skal ekskludere moren til barna sine. De har et fortid sammen og det må man nesten akseptere, og huske på at han har gått inn i forhold med deg for en grunn. Man kan kjenne på sjalusi og det må man jobbe med, hvis det tærer for mye i lang sikt må man nesten se etter forhold der barn er ikke involvert. Synes det virker bare koselig at man har god tone for barna, god til å samarbeide eller gått over til å bli venner. Høres sunt for ungene. Tidligere har jeg vært litt sjalu i og med jeg har aldri vært i forhold med barn involvert før, men har blitt god venn med eksen og synes det er faktisk bare koselig at hun er en del av livet. 

Anonymkode: 118ee...2de

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg. Kontakt pga barna er viktig. Men så stopper det. Kontakten kan begrenses, og jeg synes det er ufølsom av mannen din å ikke forstå det selv. 

Hun er singel, tipper jeg? 

Kontakten mellom foreldrene kan begrenses, uten at det går utover barna. 

Anonymkode: d1231...1f7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjæresten og jeg var hos hver våre ekser på 17. mai for å være med barna. Jeg er den som har best kontakt med min eks, men han har også mye. Selv om de ikke henger sammen så snakkes og meldes de mye i forbindelse med barna, og han er der og skravler litt ved henting og levering og slikt. Det går faktisk greit for min del. Vi ble bedt på bursdag hos x-svigers da... da sa jeg nei altså (han var enig selv om han har vært der frem til nå), men det har ikke noe med sjalusi å gjøre sånn sett men at det er jo bare helt feil?! Selv om jeg er usikker innimellom på ting og tang som gjelder andre kvinner, har jeg ikke noe tro på at eksen og kjæresten har noe spesielt sammen lengre og er ikke sjalu der. Det er kanskje der det ligger hos deg? At det virker som de har en litt for god tone? Er du redd han har igjen noe følelser utover vennskap? Eller er det fortiden? Det er jo ikke noe hyggelig å plutselig få sånne tanker i hodet om hva som skjedde på sex-fronten med de to og sånn, men det nekter jeg meg selv å tenke på så godt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 49f62...ac1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du ikke takler dette, bør du vurdere å finne deg en mann uten historie. 

Anonymkode: 276e6...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo du som er sjalu og usikker. Det er dine egen følelser som er veldig egoistiske her. Hva er det du er så usikker på egentlig? De treffes jo bare pga barnet. 

Ham samarbeider bra med eksen og det er kjempe flott. De treffes kun på merkedager og en dag i uken er da ikke mye. Ønsker du ikke å være med så gjør deg heller opptatt eller stoler du ikke på kjæresten din?  

Min kjæreste har også tett kontakt med sin eks. Vi feiret 17 mai sammen. Jeg treffer henne uten kjæresten noen ganger for hun trenger noen ganger hjelp med barnehagehenting. Jeg syns alt dette bare er koselig og ser ikke på eksen som en trussel i det hele tatt.  Dette er kjempe fint for barna. Barna veit at her er mor og bonusmor like ønsket i begge hjem. 

Du må legge fra deg denne følelsen og jobbe med deg selv. Eller du må gjøre det slutt.  For din sjalusi og usikkerhet skal ikke gå utover foreldresamarbeidet eller barnet. 

 

Anonymkode: b3eca...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kjæresten og jeg var hos hver våre ekser på 17. mai for å være med barna. Jeg er den som har best kontakt med min eks, men han har også mye. Selv om de ikke henger sammen så snakkes og meldes de mye i forbindelse med barna, og han er der og skravler litt ved henting og levering og slikt. Det går faktisk greit for min del. Vi ble bedt på bursdag hos x-svigers da... da sa jeg nei altså (han var enig selv om han har vært der frem til nå), men det har ikke noe med sjalusi å gjøre sånn sett men at det er jo bare helt feil?! Selv om jeg er usikker innimellom på ting og tang som gjelder andre kvinner, har jeg ikke noe tro på at eksen og kjæresten har noe spesielt sammen lengre og er ikke sjalu der. Det er kanskje der det ligger hos deg? At det virker som de har en litt for god tone? Er du redd han har igjen noe følelser utover vennskap? Eller er det fortiden? Det er jo ikke noe hyggelig å plutselig få sånne tanker i hodet om hva som skjedde på sex-fronten med de to og sånn, men det nekter jeg meg selv å tenke på så godt det lar seg gjøre. 

Anonymkode: 49f62...ac1

Ja jeg er redd han har igjen følelser for x-en, de var sammen lenge og har barn sammen. Er endel rare ting som gjør at jeg lurer, selvom jeg bare tror han er veldig sløv når det kommer til å kaste ting etter henne ol. Jeg tenker ikke på at de har hatt sex, plager meg ikke. Er mer bare om det er meg han vil ha eller om han egentlig vil ha henne. Hjelper ikke akkurat at de møtes en gang i uken v overlevering og andre felles ting. Felles ting som foreldremøte OL skjønner jeg, men alt i alt kan det bli for mye. 

Høres ut som om du er litt i samme situasjon bortsett fra at du har mere kontakt med din x. Blir du ikke usikker på at de ser hverandre ofte? 

Anonymkode: 5246f...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo du som er sjalu og usikker. Det er dine egen følelser som er veldig egoistiske her. Hva er det du er så usikker på egentlig? De treffes jo bare pga barnet. 

Ham samarbeider bra med eksen og det er kjempe flott. De treffes kun på merkedager og en dag i uken er da ikke mye. Ønsker du ikke å være med så gjør deg heller opptatt eller stoler du ikke på kjæresten din?  

Min kjæreste har også tett kontakt med sin eks. Vi feiret 17 mai sammen. Jeg treffer henne uten kjæresten noen ganger for hun trenger noen ganger hjelp med barnehagehenting. Jeg syns alt dette bare er koselig og ser ikke på eksen som en trussel i det hele tatt.  Dette er kjempe fint for barna. Barna veit at her er mor og bonusmor like ønsket i begge hjem. 

Du må legge fra deg denne følelsen og jobbe med deg selv. Eller du må gjøre det slutt.  For din sjalusi og usikkerhet skal ikke gå utover foreldresamarbeidet eller barnet. 

 

Anonymkode: b3eca...ba0

Ja jeg vet jeg er sjalu og usikker, aldri nektet for det. Jeg sier ikke at kjæresten ikke kan møte x-en, så går ikke utover barna. Derfor jeg skriver her for å høre om jeg får noen gode råd😀 eller andre i lignende situasjoner 

Anonymkode: 5246f...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg vet jeg er sjalu og usikker, aldri nektet for det. Jeg sier ikke at kjæresten ikke kan møte x-en, så går ikke utover barna. Derfor jeg skriver her for å høre om jeg får noen gode råd😀 eller andre i lignende situasjoner 

Anonymkode: 5246f...0ce

Som sakt beste rådet er å jobbe med seg selv eller gjøre det slutt. 

Anonymkode: b3eca...ba0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du har barn med en fyr som du bare snakker med på telefon? Jeg synes det er trist og umodent 😞

Anonymkode: 29a8c...aab

Umodent? Dummeste jeg har hørt! Det fungerer for dem og da er det jo greit! Ikke alle som liker å henge med eksene sine. Faktisk er det svært få!

Anonymkode: ab9ae...a06

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt bak mål at han skal ha så mye kontakt med eksen. Det må da være mulig å ha en god tone med eksen uten at de skal måtte bruke tid sammen??? Mange tenker heller ikke på at mange barn blir forvirret av så mye frem og tilbake mellom «partnere».

Be typen din ta et valg, for dette er ikke greit.

Anonymkode: ba54c...14c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Umodent? Dummeste jeg har hørt! Det fungerer for dem og da er det jo greit! Ikke alle som liker å henge med eksene sine. Faktisk er det svært få!

Anonymkode: ab9ae...a06

Det er feil.

De fleste som har barn sammen har en god tone og en type vennskap. Fordi de ser på seg selv som samarbeidende foreldre og ikke xer. 

Det er de færreste som har det sånn du vil fordi de aller fleste skjønner at det ikke gagner ungene.

Anonymkode: 77912...340

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man unger - ungene først! Du må egentlig bare repsektere hans måte å være med sin eks på, og det de gjør for at det skal være best muøig for DERES skilsmissebarn. At du har det annerledes, er ikke hans problem. Du kan akseptere det, eller forlate det. Skulle ønske flere kunne hatt det slik, og det hadde vært lettere for mange barn..... - for det er i grunnen barna det handler om, når man først har laget det.

Anonymkode: 091c4...bc8

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er redd han har igjen følelser for x-en, de var sammen lenge og har barn sammen. Er endel rare ting som gjør at jeg lurer, selvom jeg bare tror han er veldig sløv når det kommer til å kaste ting etter henne ol. Jeg tenker ikke på at de har hatt sex, plager meg ikke. Er mer bare om det er meg han vil ha eller om han egentlig vil ha henne. Hjelper ikke akkurat at de møtes en gang i uken v overlevering og andre felles ting. Felles ting som foreldremøte OL skjønner jeg, men alt i alt kan det bli for mye. 

Høres ut som om du er litt i samme situasjon bortsett fra at du har mere kontakt med din x. Blir du ikke usikker på at de ser hverandre ofte? 

Anonymkode: 5246f...0ce

Jeg skjønner, det er vondt og vanskelig når noe skurrer og du ikke er helt overbevist om at det er deg han vil ha, at du er førstevalget. Det hender jeg tviler på det jeg også, men jeg tror aldri han heller vil ha eksen. Det er lenge siden de var sammen også da, det har jo en del å si. Derfor er det ikke noe problem for meg at de ses ofte. Og jeg har som sagt tettere kontakt med min ex, uten at det er noe følelser igjen der. Han har vært min bestevenn og kjæreste i 20 år, så jeg er jo glad i han og det føles naturlig å prate med han om alt mulig. Men jeg vil absolutt ikke bli sammen han igjen for det. Ikke en gang har jeg tenkt at jeg har lyst til å kysse han eller prøve igjen eller noe. Så det kan godt være din kjæreste har et slikt platonisk men godt forhold til sin ex også.

Anonymkode: 49f62...ac1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da. For det første: Nei, det er ikke bedre for barna at de fraskilte foreldrene er sammen så ofte som mulig. Hvorfor ikke flytte  sammen da? For det andre: (sorry, TS) det er åpenbart at eksen betyr er for ham enn det du gjør. Ellers ville han vel ikke prioritert som han gjør? Så enkelt er det - dessverre.

Anonymkode: 151b1...793

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker said:

Oi da. For det første: Nei, det er ikke bedre for barna at de fraskilte foreldrene er sammen så ofte som mulig. Hvorfor ikke flytte  sammen da? For det andre: (sorry, TS) det er åpenbart at eksen betyr er for ham enn det du gjør. Ellers ville han vel ikke prioritert som han gjør? Så enkelt er det - dessverre.

Anonymkode: 151b1...793

Troll

Anonymkode: 29a8c...aab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte det på den harde måten. Jeg prøvde å godta at min ex og moren til barna hans hadde en «god tone» og var ei dørmatte som godtok at de møttes både titt og ofte for å «prate» om barna deres, eller at han skulle fikse noe for henne. Hun gikk inn og ut av huset som det passet henne.

Min ex ville ha både i pose og sekk, så imens jeg satt hjemme og passet ungene hans, så «hjalp» han ekskona med både det ene og det andre, spesielt med det seksuelle. Klarte å samle nok beviser til slutt at jeg tok dem på fersken.

Fy fader jeg er glad for at jeg ble kvitt den notoriske drittsekken. Bruddet mellom meg og ham var vondt for både barna og meg, da vi hadde vært sammen en god stund og jeg hadde et godt forhold til barna.

Aldri mer en kjæreste som har et «for» godt øye til eksen sin.

Lytt til magefølelsen din, TS...er det noe som skurrer så er det nok noe i det.

...og ALDRI la ham manipulere deg til å tro at det er du som er sjalu og usikker! Sånn skal ikke et forhold være. Er han glad i deg, så kjenner du tillit og trygghet. Du skal ikke gå å kjenne på en slik usikkerhet som du ytrer i HI.

Anonymkode: 2ac44...80a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...