Gå til innhold

Jobben legges ned - permisjonspenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det spøker for arbplassen min og jeg er akkurat blitt gravid. Dersom den legges ned etter nyttår, vil jeg fremdeles få permisjonspenger som normalt etter nyttår når baby kommer eller vil jeg få en engangsstønad ?

Anonymkode: 1f5f4...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har rett på foreldrepenger om du har jobbet 6 av de siste 10mnd før permisjonen. Men er du usikker så kan du ta en tlf til nav 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil uansett få rett til arbeidsledighetstrygd fra starten av om du mister jobben. Og da vil du oppfylle kravet til foreldrepenger mener jeg 😊

Anonymkode: ff1de...715

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vil uansett få rett til arbeidsledighetstrygd fra starten av om du mister jobben. Og da vil du oppfylle kravet til foreldrepenger mener jeg 😊

Anonymkode: ff1de...715

Men da går jeg jo ned i lønn? Eller får jeg tilsvarende sum som jeg har utbetalt i lønningene?

Anonymkode: 1f5f4...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Men da går jeg jo ned i lønn? Eller får jeg tilsvarende sum som jeg har utbetalt i lønningene?

Anonymkode: 1f5f4...9a0

Da går du ned ja. Men fortsatt mye bedre enn 0.

Anonymkode: 5ae42...cda

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anjatapinjata skrev:

Du har rett på foreldrepenger om du har jobbet 6 av de siste 10mnd før permisjonen. Men er du usikker så kan du ta en tlf til nav 😊 

Dette! Så du får foreldrepenger, men da får du nok de fra NAV og ikke fra arbeidsgiver. Tjener du over 6 G? Isåfall kan det være at de pengene står i fare.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, cilla89 skrev:

Dette! Så du får foreldrepenger, men da får du nok de fra NAV og ikke fra arbeidsgiver. Tjener du over 6 G? Isåfall kan det være at de pengene står i fare.

Nei tjener ikke så mye. Men fortsatt mer av foreldrepengene enn AAP. Redd jeg skal bli uatraktiv i for nye jobber etter å ha gått ett år hjemme, selv om jeg har topp referanser

Anonymkode: 1f5f4...9a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du går over til dagpenger før permisjon, så tar de og ser på de beste 6 av 10mnd Når de regner ut foreldrepenger. Og regner med du har 6mnd med bra lønn bak deg?😊

Anonymkode: 304c5...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nei tjener ikke så mye. Men fortsatt mer av foreldrepengene enn AAP. Redd jeg skal bli uatraktiv i for nye jobber etter å ha gått ett år hjemme, selv om jeg har topp referanser

Anonymkode: 1f5f4...9a0

Mange som bytter i forbindelse med permisjon, ville ikke tenkt på det

Anonymkode: 5ae42...cda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
12 hours ago, AnonymBruker said:

Om du går over til dagpenger før permisjon, så tar de og ser på de beste 6 av 10mnd Når de regner ut foreldrepenger. Og regner med du har 6mnd med bra lønn bak deg?😊

Anonymkode: 304c5...602

Stemmer. Egne regler for beregning for folk på dagpenger, nettopp for å unngå at folk som mister jobben under graviditet skal tape masse. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...