Gå til innhold

Avrevet leddbånd i ankel.. avslag på behandling


immadoit

Anbefalte innlegg

Hei! Skal prøve å holde dette kort. I september 2018 gjorde jeg ett hopp, endret retning i luften og landet rett på utsiden av ankelen. Dro til sykehuset, fikk røntgen, og denne viste ikke brudd. Fikk beskjed om at det var en vanlig overtråkk. Gikk på krykker en stund, og begynte etterhvert å gå på den igjen. I desember slet jeg enda med at den hovnet opp og var varm. Legen nektet å gi meg MR, så jeg dro til fysio som jeg fikk beskjed om. Hun sendte meg til MR, og fikk ikke denne timen før i mars 2019 grunnet lang ventetid. Her fikk jeg beskjed av fysio om at resultatene viste avrevet leddbånd og kronisk betennelse. Fikk beskjed om at dette ikke var noe hun kunne hjelpe meg med og at jeg måtte få behandling av lege. Fikk senere henvisning til ortoped, og to måneder senere fikk jeg avslag (jeg måtte selv ringe å etterlyse resultatene). Fikk igjen beskjed om at dette var en vanlig overtråkk som fysio måtte ta seg av.. Så med andre ord gir de hverandre ansvaret for å behandle meg, men ingen tar tak i det.

Nå har jeg gått i åtte måneder med avrevet leddbånd, ved aktivitet (dette kan være en helt vanlig gåtur) er smertene så ille at jeg må ta paracet/ibux. Har drevet med idrett hele livet, men har de siste åtte månedene kun klart å ha ca. tre løpeturer på toppen 30 min. Smertene er værst om kvelden når jeg skal sove.. Dette har begynt å slite på psyken min også. 

Noen som har opplevd noe lignende? Har jeg ikke krav på behandling? 

Endret av immadoit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...