Gå til innhold

Mine knær er min største usikkerhet (bilde)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg måtte gå og se knærne mine i speilet, har aldri brydd meg om hvordan mine eller andre sine knær ser ut, helt ærlig. Mine er ikke så ulik dine men har 3 «poser» og ikke to. 

Men det du har, TS, er Dysmorfofobi. Og det kan du trenge psykolog for. Ikke nødvendigvis, om du klarer å legge det bak deg selv. Men om dette er noe som plager deg veldig, psykolog framfor plastisk kirurgi først. 

Anonymkode: 13567...acf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte gå og se knærne mine i speilet, har aldri brydd meg om hvordan mine eller andre sine knær ser ut, helt ærlig. Mine er ikke så ulik dine men har 3 «poser» og ikke to. 

Men det du har, TS, er Dysmorfofobi. Og det kan du trenge psykolog for. Ikke nødvendigvis, om du klarer å legge det bak deg selv. Men om dette er noe som plager deg veldig, psykolog framfor plastisk kirurgi først. 

Anonymkode: 13567...acf

Du har diagnoser ts som psykisk syk du nå da? 

Anonymkode: 4cc8e...85f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte gå og se knærne mine i speilet, har aldri brydd meg om hvordan mine eller andre sine knær ser ut, helt ærlig. Mine er ikke så ulik dine men har 3 «poser» og ikke to. 

Men det du har, TS, er Dysmorfofobi. Og det kan du trenge psykolog for. Ikke nødvendigvis, om du klarer å legge det bak deg selv. Men om dette er noe som plager deg veldig, psykolog framfor plastisk kirurgi først. 

Anonymkode: 13567...acf

Ærlig talt, ikke diagnostiser ts med en alvorlig psykisk lidelse! 

Anonymkode: 44a36...bc9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke noe galt med knærne men jeg ville ha vært mer bekymret for beina dine som peker innover. 

Anonymkode: 67e71...93e

Er hypermobil, så når jeg «hviler» peiker leddene mine i litt rare vinkler 🙈

TS

Anonymkode: d5e21...7ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, bobleplast_ skrev:

Enda en spiseforstyrra som vil ha bekreftelse på at de ikke er feite..

Jeg vet at jeg ikke er feit og jeg har ikke spiseforstyrrelse

TS

Anonymkode: d5e21...7ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ut til å ha litt ødemer, ts, hvilket jeg synes du bør vise til legen din dersom du på noen måte har fysiske problemer med knær eller andre ledd. Hvis du ikke har noen problemer, trenger du ikke å tenke på det. 

Estetisk sett er dette helt normale knær du trygt kan vise fram uten å være det minste flau :) Finn fram de korte sommerklærne og nyt varmen :) 

Jeg tenkte jeg skulle sette knærne dine litt i perspektiv for deg med et bilde av mine knær. Slik ser skikkelige ødemer på knær/lår ut og  det attpåtil på en veldig god dag. Dine knær ser helt normale ut, mine gjør det ikke. Men vet du hva, det er mine knær. De er de eneste knærne jeg har, så hvorfor skal jeg gjemme dem bort? Når det er varmt går jeg med skjørt eller shorts hvis jeg har lyst og når jeg skal pynte meg går jeg i kjole. Jeg går til og med i bikini på stranda og i svømmehallen. Jeg har like stor rett til å kle meg normalt som alle andre selv om jeg tilfeldigvis plages av ødemer :) Kan jeg vise fram mine dvaske knær uten skam, kan du vise fram dine normale :) 

2DE2909A-4CA8-4ED1-839F-1445312164BF.png

Anonymkode: 1acfe...a95

Tusen takk for en veldig fin post ❤️ Du har noen kloke refleksjoner. Så lenge jeg ikke har vondt burde det jo ikke hindre meg. Du fikk meg virkelig til å tenke.

Og du, jeg synes ikke knærne dine «dvaske» 😊

TS

Anonymkode: d5e21...7ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

❤️❤️❤️

Du har pene knær og ben😊gå i korte skjørt og kjoler med største selvfølge😘

Endret av barbent
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine knær! Og helt normalt at knær peker inn (genu valgus), det skal de gjøre. 

Anonymkode: a040f...755

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg måtte gå og se knærne mine i speilet, har aldri brydd meg om hvordan mine eller andre sine knær ser ut, helt ærlig. Mine er ikke så ulik dine men har 3 «poser» og ikke to. 

Men det du har, TS, er Dysmorfofobi. Og det kan du trenge psykolog for. Ikke nødvendigvis, om du klarer å legge det bak deg selv. Men om dette er noe som plager deg veldig, psykolog framfor plastisk kirurgi først. 

Anonymkode: 13567...acf

Du er virkelig en fantastisk diagnostiker. Du setter en alvorlig psykiatrisk diagnose ut fra ett spørsmål, én ytring om usikkerhet vedrørende en anatomisk variant.

Jeg kan ikke lese at TS er altoppslukende fokusert og usunt opptatt at knærne sine, i den grad at det hemmer vedkommende i sin daglige funksjon?

Anonymkode: 9ed7b...5db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 0.16, melatonin skrev:

Knærne mine er og noe av det værste på min kropp. Tjukke knær og åreknuter bak....

Jeg også :klem: 
Er så heldig å ha arvet mine mors åreknuter, de poppet opp allerede som 15åring x) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du ser ut til å ha litt ødemer, ts, hvilket jeg synes du bør vise til legen din dersom du på noen måte har fysiske problemer med knær eller andre ledd. Hvis du ikke har noen problemer, trenger du ikke å tenke på det. 

Estetisk sett er dette helt normale knær du trygt kan vise fram uten å være det minste flau :) Finn fram de korte sommerklærne og nyt varmen :) 

Jeg tenkte jeg skulle sette knærne dine litt i perspektiv for deg med et bilde av mine knær. Slik ser skikkelige ødemer på knær/lår ut og  det attpåtil på en veldig god dag. Dine knær ser helt normale ut, mine gjør det ikke. Men vet du hva, det er mine knær. De er de eneste knærne jeg har, så hvorfor skal jeg gjemme dem bort? Når det er varmt går jeg med skjørt eller shorts hvis jeg har lyst og når jeg skal pynte meg går jeg i kjole. Jeg går til og med i bikini på stranda og i svømmehallen. Jeg har like stor rett til å kle meg normalt som alle andre selv om jeg tilfeldigvis plages av ødemer :) Kan jeg vise fram mine dvaske knær uten skam, kan du vise fram dine normale :) 

2DE2909A-4CA8-4ED1-839F-1445312164BF.png

Anonymkode: 1acfe...a95

Åh, som jeg skulle ønske at jeg hadde din selvtillit. Jeg har en helt normal kropp, men har komplekser for at lårene mine disser litt og har litt overheng over knærne slik som TS, og det er så idiotisk å bruke tid og ressurser på å tenke på det. Når jeg ser på knærne til TS synes jeg jo selv de ser helt normale ut, men merkverdig hvor selvkritisk man kan være. 

Anonymkode: 6230d...c0f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.5.2019 den 0.04, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne, 1.72, 60 kg og trener 3 ganger i uken. 

 Føler alle andre har normale knær uten den posen med fett, jeg blir helt uvel av å se på de og gruer meg til hver sommer eller til å gå i kjole etc.

Husker som tenåring da jeg først la merke til det, ingen andre hadde knær som meg.

Høres jo idiotisk ut nå som jeg skriver det, men jeg virkelig gruer meg til bikinisesongen på grunn av mine knær. 

Ser de unormale ut? Jeg synes de ser helt grusom ut 😢

 

 

836B4928-DFD2-4452-979D-9060FC383AF2.jpeg

Anonymkode: d5e21...7ad

Har du vondt i knærene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 28.5.2019 den 2.51, Tinkiwinkiii skrev:

Har du vondt i knærene dine?

Nei, ingen smerter.

Men dere, dette er det rareste... knærne mine ser mer normale ut nå?! De posene er nesten borte! Fatter ikke hvordan, men jeg er veldig glad 😄👏👏

Anonymkode: d5e21...7ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...