Gå til innhold

Hvor mye utbetalt pr. mnd er vanlig i ulike yrker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren min jobber halve måneden, og har andre halvdel fri. 12 timer som regel kveld/natt/morgen, nokså slitsom jobb fysisk og med mye ansvar. Ikke faglært, men utrolig dyktig.

Siste lønn var 30000 utbetalt. På 2 uker høres jo ikke det så verst ut, men han har jo fri resten, så det er 30000 på en mnd. Høres ikke det lite ut..?

Er ikke mange tusenlappene mer enn en 7-15, mandag-fredag, rolig og grei jobb det?

Han selv er vant til å tjene skikkelig dårlig i hjemlandet (Hellas). Der jobbet han hver bidige dag fra sen vår til høst, miinst 12 timer, i til tider høyt tempo. Og ofte mandag-lørdag på vinteren.  Så han føler seg stort sett ganske fornøyd nå. I noen perioder har han nesten hatt det dobbelte utbetalt, og da er det jo mer verdt å reise masse og stå på sånn.

Men nå har han lyst til å se på jobber i nærheten. Hva er vanlig lønn her og der? Tenker alt fra butikk til industri osv...

Er litt redd for at han skal bli (eller blir, rettere sagt) lurt og utnytta. Han har arbeidsmoral fra en annen verden, får ikke til å ta det rolig når han jobber, og blir stolt av skryt.

Jeg har jobbet som assistent i barnehage i mange år, og aner ikke hvordan det er med lønn andre steder og hva som er lov og ikke mtp timer, overtid, tillegg osv.

Anonymkode: d2853...a32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har litt over 500 000 i lønn (lærer), og har utbetalt 29 000 pr mnd. Har ganske lav skatt da jeg er gift, har høyt lån og barn. 

Anonymkode: 03e44...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres helt normalt ut. I min jobb jobber vi 14 dager (x 12 timer) og har 14 dager fri. Ingen mulighet for ferie, og med alle tillegg innbakt i lønna tjener jeg 39.000 brutto (man måler alltid lønn i brutto, men for meg er det er ca 25.000 utbetalt). Jeg er faglært.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det alltid vanskelig (umulig/meningsløst) å sammenligne utbetalt lønn, siden det varierer veldig hvor store fradrag man har på skatten. Men i utgangspunktet tenker jeg at 30k utbetalt som ufaglært er bra. Mange med bachelor tjener mindre!

Anonymkode: 22260...5e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 4 årig høyskoleutdanning og maks tillegg for ansiennitet og får utbetalt 31500 pr mnd.  

30000 utbetalt for ufaglært må da være bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen utdanning og jobber som forsterket fosterhjem. Utbetalt rundt 30 000 + 8000 i utgiftsdekning. Er på jobb 24/7 vel og merke, ingen mulighet for sykemelding , ingen feriepenger etc.

Anonymkode: bcad4...dff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det vil jo si6timers dager fra mandag til fredag i en mnd. Er godt betalt. Tjenet mindre enn det som faglært innen helse.  

Anonymkode: e475d...e1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...