AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #1 Del Skrevet 22. mai 2019 Jeg vet det kan høres rart ut, men etter at hun valgte å dø, så er jeg sint. Rasende forbanna, er det jeg er. Jeg er så sint at jeg nesten forakter henne, og nesten kun forbinder negative ting med henne. Jeg opplever det som et svik, ufattelig dumt, patetisk, og jeg lurer seriøst på om jeg noensinne kommer dit hvor jeg kan huske noe positivt eller se dødsfallet i et annet lys. Er dette også sorg? Føler det forventes at jeg skal tenke og føle annerledes om det hele, og jeg har selvsagt dårlig samvittighet. Erfaringer? Anonymkode: 0a4df...cea 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #2 Del Skrevet 22. mai 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet det kan høres rart ut, men etter at hun valgte å dø, så er jeg sint. Rasende forbanna, er det jeg er. Jeg er så sint at jeg nesten forakter henne, og nesten kun forbinder negative ting med henne. Jeg opplever det som et svik, ufattelig dumt, patetisk, og jeg lurer seriøst på om jeg noensinne kommer dit hvor jeg kan huske noe positivt eller se dødsfallet i et annet lys. Er dette også sorg? Føler det forventes at jeg skal tenke og føle annerledes om det hele, og jeg har selvsagt dårlig samvittighet. Erfaringer? Anonymkode: 0a4df...cea Det er helt normalt å føle sinne, så vær rasende du. Det går ikke an å føle feil, vi føler som vi føler. Sorg er en lang prosess, en dag vil du komme dit at du husker det positive. Ikke prøv å tvinge det frem, kjenn og anerkjenn følelsene dine. Vær sint så lenge du trenger det, sinne er en naturlig del av sorgen, vi kan være sinte på den som har forlatt oss uansett hvordan det gikk til. Anonymkode: cd325...175 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #3 Del Skrevet 22. mai 2019 Har ikke erfaringer, men syntes ikke selvmord er egoistisk. Den som har det så forferdelig at dette blir løsningen lider jo. Skulle vedkommende fortsette å lide for at DU ikke skal føle på det? Anonymkode: 1f795...092 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #4 Del Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke erfaringer, men syntes ikke selvmord er egoistisk. Den som har det så forferdelig at dette blir løsningen lider jo. Skulle vedkommende fortsette å lide for at DU ikke skal føle på det? Anonymkode: 1f795...092 Jeg laget ikke denne tråden for å diskutere om selvmord er egoistisk, jeg nevner faktisk ikke egoistisk eller at hun skulle leve for min skyld ET ENESTE STED i posten min. Anonymkode: 0a4df...cea 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #5 Del Skrevet 22. mai 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har ikke erfaringer, men syntes ikke selvmord er egoistisk. Den som har det så forferdelig at dette blir løsningen lider jo. Skulle vedkommende fortsette å lide for at DU ikke skal føle på det? Anonymkode: 1f795...092 Kanskje du hadde syntes det var egoistisk om du hadde erfaring? Vi vet ikke hvordan vi reagerer før vi plutselig står der. Det er lov for pårørende å være rasende uansett årsak til dødsfallet. Jeg vet om flere som har erfart dette, et enormt sinne etter selvmord, og de hadde veldig dårlig samvittighet for å føle sinne. De fikk hjelp til å godta sinnet heldigvis, kloke behandlere. Anonymkode: cd325...175 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaga Skrevet 22. mai 2019 #6 Del Skrevet 22. mai 2019 (endret) Ja det er helt normalt å føle sinne og fortvilelse og frustrasjon og alle følelsene på en gang. Klem til deg. Endret 22. mai 2019 av Zaga 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #7 Del Skrevet 22. mai 2019 Dette er nok helt normale reaksjoner. Jeg har ikke hatt noen nære som har valgt å ta livet sitt, men har kjent flere, og sett hvordan det har påvirket de som var den nærmest. Og det er vel bare en av dem som ikke har følt sinne, men lettelse over at vedkommende fikk fred. Ellers har det vært sinne, fortvilelse, savn, sorg og egentlig alle følelser på en gang. Det er så mange ting man kan føle sinne for i en sånn situasjon og. Så jeg tror det er mer vanlig enn uvanlig ut fra hva jeg har sett rundt. Anonymkode: e3d17...736 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 22. mai 2019 #8 Del Skrevet 22. mai 2019 Det er sorg det du føler, og det er riktig for deg. Følelsene vil antakelig endre seg etter hvert. Jeg var også sint da faren min døde, selv om det ikke var selvmord. Det gikk over til andre følelser etter hvert. Du har all rett til å føle det du føler. Ikke ha dårlig samvittighet for det. Det spiller ingen rolle hva andre forventer. Du føler det du føler. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guidet Kvinne Skrevet 22. mai 2019 #9 Del Skrevet 22. mai 2019 Det er helt normalt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 22. mai 2019 #10 Del Skrevet 22. mai 2019 Du har en helt naturlig reaksjon. Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #11 Del Skrevet 22. mai 2019 Sinne er det tredje steget i enhver sorgprosess. Helt normalt! Ved selvmord er kanskje denne følelsen ekstra sterk. Føler med deg! Anonymkode: f6a4b...e2a 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #12 Del Skrevet 22. mai 2019 Jeg vil heller si at det er unormalt om du ikke er sint og sur hele tiden. Anonymkode: 797d6...ac6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #13 Del Skrevet 22. mai 2019 Stor klem! Ja, det er ok å være sint. Var selv sint i veldig mange år fordi min nære valgte å gjøre slutt på livet. Det er så dårlig gjort, men etterhvert forsto jeg at vedkommende ville heller dø, enn å leve mer. Det er mye å ta innover seg. Vær sint du, til du kommer til neste fase i sorgen. Men du skal leve videre, gjør det beste ut av det. Min erfaring er at det er ikke sikkert det blir noe neste sommer, til jul. Om 3 år, skal jeg... Døden skjer oss alle, men vi vet ikke når. Det finnes så mye vakkert, rikt, latter, glede. Selv når man sørger.. Lev her og nå🧡 Hilsen en som har mistet mange Anonymkode: beb5b...9ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #14 Del Skrevet 22. mai 2019 Så klart er man sinna og sur. Men ikke vær det på den som gjorde det. Det tilfører bare mer skyldfølelse. Anonymkode: a05bd...52b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #15 Del Skrevet 22. mai 2019 Det er helt naturlig å være sint når noe slikt skjer 🧡 Jeg forstår deg så godt. Jeg har ikke mistet noen nære i selvmord, men tror jeg hadde blitt rasende fordi jeg ikke fikk hjelpe, ikke fikk noe varsel, ikke fikk mulighet til å kunne ha endret det... Men det er ikke din feil det her. Det er en tragedie, og ikke din feil. Kondolerer 🌷 Anonymkode: de597...201 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2019 #16 Del Skrevet 22. mai 2019 Tusen takk for svarene alle sammen, det hjelper mer enn dere tror. Trodde jeg skulle bli sablet ned, men dere leverer Jeg har liten erfaring med sorg, så dette var bekreftelse jeg trengte. Anonymkode: 0a4df...cea 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolene Skrevet 22. mai 2019 #17 Del Skrevet 22. mai 2019 Det er normalt å føle sinne etter selvmord, og sorg er en tilstand hvor alt er snudd opp ned. Man føler som man føler, og egentlig er ingenting rett og galt. Å miste noen til selvmord er helt jævelig, men det blir bedre med årene. Selvom du ikke ser de fine stundene nå, har de jo vært der likevel. Du har lov til å være sint, til å være rasende, til å hylgrine, være forbannet, føle smerte, det er helt greit. Sender deg en stor klem TS 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #18 Del Skrevet 29. mai 2019 Jeg var rasende! Og trist og sint og sønderknust og matt og deprimert og frustrert og ambivalent og likegyldig. Etter noen år, kanskje sju, åtte, så har begynt å forstå avgjørelsen hennes. Jeg kan skjønne hvorfor hun valgte som hun valgte. Anonymkode: 7f38e...875 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2019 #19 Del Skrevet 29. mai 2019 Det er meget mulig at det er normalt å føle sinne etter at noen har begått selvmord, men det betyr ikke at en slik reaksjon kan forsvares. Enhver bestemmer over sitt eget liv, og vi andre har å ta de beslutningene til etterretning. Å føle sinne impliserer at man mener noen andre har gjort noe galt, men hva som er rett og galt, det er det bare en som avgjør: den det gjelder. Anonymkode: 8577b...f59 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lorieen Skrevet 29. mai 2019 #20 Del Skrevet 29. mai 2019 Ja, det er helt normalt. Mine barns far tok livet sitt for tre mnd siden. Jeg har også i perioder vært rasende, følt på forakt og mangel på respekt. Det går i bølger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå