Gå til innhold

Vurderer å gjøre det slutt med samboer


Gjest Lotti88

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Voks opp, jente!!

Anonymkode: 6f35b...f3b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lotti88 said:

Jeg er 32 år. For to år siden ble jeg separert fra eksen min. Vi har tre barn sammen. 

Jeg føler jeg har fått et tredje barn i samboeren min.

He, har du to eller tre barn fra før sa du? De fleste har telling på slikt

Anonymkode: 49037...e32

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lotti88
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Voks opp, jente!!

Anonymkode: 6f35b...f3b

Ganske lite konstruktiv tilbakemelding. Har du mer konkrete tips å komme med så svar gjerne, hvis ikke trenger du ikke absolutt å kommentere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at du i din situasjon har veldig mye tid til å gå rundt og tenke. Hvis du hadde vært mer opptatt hadde han nok ikke virka så irriterende.

Uansett tidlig å gi opp nå da kanskje, ville prøvd litt mer / lenger. Kanskje han kan flytte ut en periode om praktisk mulig 

Anonymkode: 49037...e32

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns det høres ut som en typisk situasjon rundt oppussing og det å bli vant til hverandre som samboere. 

Man trenger tid til å vokse inn i hverandre, og man må klare å kommunisere hva man forventer av hverandre og hvordan man vil ha ting. Det høres ut som at du har til gode å fortelle han dette i klartekst. 

Det høres ut som at du er sammen med en hensynsfull mann, så ikke gi opp så fort. Snakk med han, prøv parterapi omså og gjør noen tiltak for deg selv. Kom deg ut av huset, vær aktiv, finn en hobby, heng med venner. Ikke gå oppå hverandre hele tiden. 

Anonymkode: 7011d...e39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor prioriterer dere å pusse opp hvis du er 100 % sykmeldt pga fatigue og knapt orker å være med ungene dine? Det skjønner jeg ikke. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å sette seg ned å faktisk snakke med han om det? 

Om min mann hadde flyttet fra meg uten å forklare eller gi meg en sjanse til å jobbe med utfordringene, hadde jeg blitt veldig skuffa. Det kan hende han ikke ser på forholdet deres på den måten i det hele tatt. Ved å ta denne samtalen, risikerer du enten at forholdet likevel ryker, eller at dere klarer å jobbe dere gjennom det som er utfordrende, og faktisk finne ut at dere har det fint sammen. Det må jo være en grunn til at dere fant hverandre i starten :) 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ikke så skrive slik, men jeg kjenner at nå ble jeg litt satt ut her.

Dere møttes under et år etter at du ble separert, flyttet sammen etter 5 mnd og nå er du ikke forelsket lengre og irriterer deg over de egenskapene mannen hadde når dere ble kjent. ... Surprise!! 

Du bør kanskje vurdere å bruke minst et års tid for å bli kjent med kjæresten før du introduserer barna neste gang. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Virrevirrevapp skrev:

Hvorfor prioriterer dere å pusse opp hvis du er 100 % sykmeldt pga fatigue og knapt orker å være med ungene dine? Det skjønner jeg ikke. 

Fordi noe må man prøve å sysle med selvom det blir mye pauser og hvile innimellom. Man må prøve å bevege seg litt og være aktiv, siden fatigue og fibromyalgi sjeldent blir bedre av bare sitte og ikke gjøre noe og hvile. Litt aktivitet 1-2 timer og så hvile masse, så opp igjen og styre 1-2 timer og så masse hvile. 

Synes det er bra at TS rører litt på seg selv og ikke er helt handikap uten å røre seg. 

Anonymkode: ea649...c3b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt å heng deg opp i det kjæreste-dritet. Oppfør deg som en voksen. Vær mor og nøy deg med det. "Nærhet" er bare for svake og ubrukelige folk. Lev livet med barn og barnebarn først.

Anonymkode: b884d...12f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje like greit å gjøre det slutt å prioritere mer tid med barna dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette var et helt utrolig merkelig innlegg. Hvorfor kjøper dere et hus som må pusses opp når du sliter med det som du gjør? Dere kjøpte hus sammen etter noen få måneder som kjærester? Beklager, men at du står i den situasjonen du gjør nå er overhodet ikke rart. Hvorfor slikt hastverk? Nei, jeg syns virkelig du burde prøve videre med samboeren din. Du har knapt blitt kjent med han, kjøpt et hus med han og nå vurderer du å stikke. Nei, livet ble ikke som du trodde, men akkurat nå må du gjøre det beste ut av det. Du har ikke gitt det nye livet en eneste sjanse. Dere har til og med en hund sammen allerede? 

Mye som skurrer i innlegget ditt, men nesten som jeg tror alt du skriver er sant også. Det er fryktelig synd. Nå har du etablert deg såpass i dette forholdet at du skylder det en sjanse, med andre ord, prøve et par år før du stikker. Slik som de aller fleste gjør i seriøse forhold. Mangler kun at du blir gravid nå, og det skjer vell fortløpende det også. Det hender alltid i slike situasjoner som det der... Uansett, lykke til. 

Anonymkode: 97642...f46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en prat med samboer og fordel oppgaver. Si at du ikke orker alt mer og bli enige om flere ansvarsområder for hver av dere. Han kan lage middag selvom han blir stressa og får litt angst for å gjøre noe feil. Da vil han med tiden innse at det går fint, han mestrer det og bli mindre stressa. Her er det viktig at du ikke overtar når han blir usikker og sikkert helst vil du skal gjøre jobben. Om du skal gjøre noe får du heller oppmuntre han g si at han klarer det helt fint, evt gi tips til hvordan han kan lage maten mens han utfører oppgaven, om det er noe han ikke veit. Han vil lære fort. Men dere kan jo starte litt enkelt, spaghetti og karbonadedeig feks er lett å lage. 

 

Når det gjelder spørsmålet om det er egoistisk å gjøre det slutt når du ikke har kjærestefølelser mer, synes jeg ikke det. Det er jo helt vanlig. Dog ville jeg tatt en ekstra tenke-runde, er følelsene helt borte eller er det håp om å få de igjen med noen forandringer og litt jobb? Evt terapi. Kan være verdt å ta praten med han og gi han en sjanse til å vite hva du tenker, selvom det blir tøft for dere begge. Da vet du iallefall at du har prøvd! 

Anonymkode: 89ff0...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...