Gå til innhold

Mens man venter på å bli prøver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Vet ikke om dette er riktig underforum, men jeg er så babysyk at jeg bare må få det ut et sted. Det har seg slik at jeg og samboer har bestemt oss for å bli prøvere sommeren 2021!! Det er altså hele TO år til. 

Det er mange ulike grunner til at vi skal vente, blant annet har vi nettopp kjøpt hus der det gjenstår masse oppussing, samboer har akkurat fått fast fulltidsjobb, jeg har enda to år igjen som student og jobber derfor kun deltid, vi begge kjører gamle drittbiler, og vi gifter oss neste sommer som jo også koster en del tid og penger. 

Heldigvis (eller dessverre :P) er samboer av den veldig fornuftige typen som holder meg igjen, for jeg ville helst hatt barn i går. Det hjelper ikke akkurat at fire gode venninner er gravide nå, i tillegg til at svigersøster venter sin andre om kort tid. Jeg er forresten i slutten av tyveårene og samboer er i begynnelsen av trettiårene. 

Lurer vel egentlig på om det er noen andre som er eller har vært i en lignende situasjon? Har dere noen gode råd å komme med til en som drømmer om egen baby omtrent hver dag? 

Anonymkode: caf22...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er ikke i samme situasjon nå, men har akkurat vært der! Jeg har alltid hatt et stort ønske om barn, men samboer ville ha alt på plass først. Vi har vært sammen i 9 år, og har nettopp startet prøvingen. Det var tungt å vente når ønsket om barn var så sterkt, spesielt de siste to-tre årene, men samtidig er jeg veldig glad for at han holdt meg tilbake. Det å ha alt på plass med leilighet, bil, fast jobb osv først er så verdt det. Det var også veldig viktig for meg (selvsagt) at han også følte seg klar for å bli pappa. Så føles det fint at vi har hatt 20-årene sammen bare oss to, så kan vi bli 3 når vi er 30 😊 Skjønner at det er kjedelig å vente, men før du vet ordet av det er dere i gang med prøvingen dere også 🙂

Anonymkode: 3f7a2...d21

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i samme situasjon! To år igjen av studiene, så jeg tenker å slutte med prevensjon høsten 2020... så lenge til😫 Har vært klar i flere år.... 

Jeg har allerede begynt å strikke babyklær og trøster meg med at jeg får brukt det en vakker dag... prøver å unngå å følge folk på Instagram som legger ut babybilder, så blir jeg ikke så fristet😂 

Følger denne tråden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å skremme dere,men dubsier du er i slutten av 20 årene. Det er lurt å tenke på fruktbarheten også evt sjekke seg hvir fruktbar man er? Slik at du vet hvor lang tid du har? Når kom din mot i overgangs alder? Mange følger sin mor der og man er steril 10 år før overgangs alder. Ønsker ikke p skremme noen,men dette blr også være noe å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...