Gå til innhold

Trenger et sted å bo, klarer ikke dette mer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Av forskjellige grunner så bor jeg fortsatt hjemme i slutten av tjueårene. Men det begynner å bli veldig uutholdelig.

Jeg vurderer faktisk å bare flytte ut i telt, da jeg klarer ikke ha familien rundt meg.

Egentlig så har jeg nok i egenkaptial til å ta opp lån, men jeg har vært igjennom en del traumatisk de siste årene som har ført til at jeg også er redd for å bo alene... For et dilemma.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hele situajsonen virker liksom så håpløst.

Noen som har vært i samme situajson og hva gjorde du?

Anonymkode: 55c2e...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har noen gode råd? Er så usikker på hva jeg bør gjøre

Anonymkode: 55c2e...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å flytte inn i et kollektiv? Om du ikke tør å bo alene. Evt, i en blokk i en høyre etasje, i en blokk er jo alltid folk rundt deg men du MÅ ikke snakke med de daglig.

Anonymkode: 6909d...ad8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kollektiv med andre unge voksne!

Anonymkode: c040f...285

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å flytte inn i et kollektiv? Om du ikke tør å bo alene. Evt, i en blokk i en høyre etasje, i en blokk er jo alltid folk rundt deg men du MÅ ikke snakke med de daglig.

Anonymkode: 6909d...ad8

Jeg tror ikke det er en løsning heller fordi utifra det jeg ser så søker de fleste kollektivene studenter, og det er jeg ikke nå.

Anonymkode: 55c2e...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt. Det blir verre jo lenger du venter. 

Anonymkode: a7f30...691

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er bere søke på kollektiv, de ber gjer e om student men ikkje studenter er ofte godtatt med. Er trossalt du som må bu med studentene. 

Anonymkode: bfe48...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er bere søke på kollektiv, de ber gjer e om student men ikkje studenter er ofte godtatt med. Er trossalt du som må bu med studentene. 

Anonymkode: bfe48...e73

takk for svar, men jeg har behov for et rolig sted, tror dessverre ikke kollektiv er et spesielt rolig sted å bo ellers hadde jeg vurdert det.

Anonymkode: 55c2e...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror ikke det er en løsning heller fordi utifra det jeg ser så søker de fleste kollektivene studenter, og det er jeg ikke nå.

Anonymkode: 55c2e...b61

som jeg skriver lenger opp så finnes det egne kollektiv for unge voksne, og også voksne. Slutt å vær tafatt og gjør et søk på Finn.

Anonymkode: c040f...285

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se igjennom ledige hybler og leil der du vil bo. Er en del som kjøper 3-roms og søker en og dele med. Kunne det vært noe, evt voksenkollektiv? 

Anonymkode: 222a4...2b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en leilighet med to soverom så kan du leie ut. Da velger du jo selv hvem du blir boende med, og så er det jo veldig lurt økonomisk. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt sammen med meg ❤️ Jeg har psykiske problemer, gjør ikke mye ut av meg og er husren. Jeg kan passe på deg

Anonymkode: 557c5...ba9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Flytt sammen med meg ❤️ Jeg har psykiske problemer, gjør ikke mye ut av meg og er husren. Jeg kan passe på deg

Anonymkode: 557c5...ba9

Høres ut som meg, haha. Hvor holder du til?

Selv er jeg en kvinne fra vestlandet.

Anonymkode: 55c2e...b61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Kjøp en leilighet med to soverom så kan du leie ut. Da velger du jo selv hvem du blir boende med, og så er det jo veldig lurt økonomisk. 

Ja, det høres faktisk ut som en god ide... Da kan jeg jo hjelpe noen andre også.

Anonymkode: 55c2e...b61

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det høres faktisk ut som en god ide... Da kan jeg jo hjelpe noen andre også.

Anonymkode: 55c2e...b61

Da synes jeg du burde prøve på det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar, men jeg har behov for et rolig sted, tror dessverre ikke kollektiv er et spesielt rolig sted å bo ellers hadde jeg vurdert det.

Anonymkode: 55c2e...b61

Kollektiv er veldig forskjellige. Noen er veldig rolige, mens andre er party central. Du kan jo begynne å se, det skader ikke? 

Det er jo alltid noen som bor i telt eller i båt (finnes flere avisartikler), kunne det vært noe?

Anonymkode: 298cf...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Vanlig fyr
20 hours ago, AnonymBruker said:

Hei. Av forskjellige grunner så bor jeg fortsatt hjemme i slutten av tjueårene. Men det begynner å bli veldig uutholdelig.

Anonymkode: 55c2e...b61

Jeg tror faktisk det er usunt. Voksenlivet kan aldri begynne hvis du ikke forlater redet. 

 

Quote

Egentlig så har jeg nok i egenkaptial til å ta opp lån, men jeg har vært igjennom en del traumatisk de siste årene som har ført til at jeg også er redd for å bo alene... For et dilemma.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hele situajsonen virker liksom så håpløst.

Livet kan være tøft, dette er noe du må lære deg å takle. Ta opp lån og flytt snarest mulig. Du vil bli mer motstandsdyktig av det. Hvis du er redd for å bo alene så er det desto viktigere at du bor alene slik at du kan overvinne frykten. 

 

Ærlig talt, du er snart 30 og du er redd for å bo for deg selv. Flytt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, May 22, 2019 den 13.02, AnonymBruker skrev:

Hei. Av forskjellige grunner så bor jeg fortsatt hjemme i slutten av tjueårene. Men det begynner å bli veldig uutholdelig.

Jeg vurderer faktisk å bare flytte ut i telt, da jeg klarer ikke ha familien rundt meg.

Egentlig så har jeg nok i egenkaptial til å ta opp lån, men jeg har vært igjennom en del traumatisk de siste årene som har ført til at jeg også er redd for å bo alene... For et dilemma.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, hele situajsonen virker liksom så håpløst.

Noen som har vært i samme situajson og hva gjorde du?

Anonymkode: 55c2e...b61

Studerer du, eller arbeider du? Eller hva gjør du egentlig?  

Har du penger nok til å flytte til for eksempel kollektiv, så kunne vel dette være verdt ett forsøk? 0g går dette fullstendig på tverkeså kan du sannsynligvis flytte hjem igjen eter en stund...     

Anonymkode: d018e...9df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva spesifikt er du redd for med å bo alene? kan du ikke leie i blokk, der er det trygt. Her er det ytterdør med kamera, man kommer ikke inn om man ikke kjenner noen naboer eller selv har nøkkel. Jeg har kamera på døra og, null problem. Aldri følt meg så trygg som i blokk. 

Anonymkode: 9286f...680

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også redd for å være alene. Har hatt perioder hvor jeg gråt hele dagen når samboer var borte. Jeg fikk tilbud om å sove hos andre, men valgte å være hjemme likevel. For man vinner ikke over frykten om man bukker under for den. Det går bedre og bedre etter hvert. Vi bor på bakkeplan med egen inngang og store vinduer, og det går også fint. Man føler seg sikkert tryggere lenger opp i etasjene.

Hvis jeg var deg ville jeg begynt med å leie et rom i en 3-roms. Da får du kjent på hvordan det er å bo for deg selv, uten det store økonomiske ansvaret. Det kan være skummelt å kjøpe egen leilighet, så hvis du synes det er skummelt er det greit å ta et steg av gangen, tenker jeg. Så kan du kjøpe senere.

Selv om jeg har hatt store problemer med å være alene, så vil jeg påstå at du burde glede deg til å flytte ut. Det er som å få et nytt og mye bedre liv.

Anonymkode: d9cde...89d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...