Gå til innhold

Et eller to takkekort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har dere laget et takkekort for gaver i forbindelse med fødsel og et til dåp, eller et felles? 

Anonymkode: 1730c...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har pleid å motta to der jeg har gitt gave både ifbm fødsel og dåp. Så da har jeg gjerne fått tre kort i posten, et takkekort etter fødsel, en invitasjon til dåp, takkekort etter dåpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker å lage to. Er mange venner som har gitt fine gaver som ikke skal inviteres til dåpen. Og er egentlig sprøtt at et så lite nurk skal få to gaver av familiemedlemmene som så liten- det minste jeg kan gjøre tilbake er å gi folk to kort 😅😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget 2 takkekort. Et for gaver i forbindelse med fødsel og et for dåp. Fikk en del gaver til den nyfødte av folk som ikke blir invitert til dåp, så synes det var fint å kunne gi til de også 😊 Er jo ikke alle som lager takkekort, men jeg synes det er koselig å gi det til folk.

Anonymkode: c9ddd...7a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er dét en greie også? Å gi takkekort etter fødsel? Er det vanlig? Har jeg aldri hørt om før!

Anonymkode: 1e40a...4ef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ga to takkekort da jeg fikk første barnet... da hadde vi et evig renn av besøk helt i starten,så laga takkekort for fødselsgaver etter ca.en mnd.

Nå etter andre barnet ble det bare takkekort etter dåpen. Ammetåka har tatt meg,og nå husker jeg rett og slett ikke hvem som har gitt hva etter han ble født🙈glemt å skrive ned og holde oversikt...flaut men sant.

Veldig kjekt med de som har sendt mld med feks "ble bodyen med biler på passe? Håper vi får se et bilde med den på" da passer jeg på å sende en snap eller mms når han bruker den🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

53 minutter siden, AnonymBruker said:

Herregud, er dét en greie også? Å gi takkekort etter fødsel? Er det vanlig? Har jeg aldri hørt om før!

Anonymkode: 1e40a...4ef

Er det ikke vanlig å sende takkekort når man får gaver ved en stor anledning? Vi hadde ingen dåp/ navnefest men mange venner og familie som sendte gaver til den lille etter fødselen. Om man trenger å sende to kort eller kombinere om en også har dåp syns jeg er mer etter hva som føles naturlig, når dåpen var, osv. 

Anonymkode: 1bab2...a98

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi sendte ikke ut takkekort for barselgaver. Men passet jo selvfølgelig på å takke når vi fikk det, og vise at vi pris på det vi fikk. Men etter dåpen var det en selvfølge å sende takkekort. Er jo ikke så «formelt» ved barselbesøk, som i en dåp, så jeg syns ikke det er krise å droppe takkekortet for barselgaver. Blir litt det samme som bursdagsgaver, syns jeg. Ikke så vanlig å sende ut takkekort da heller.

Anonymkode: 99937...21a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte ikke ut takkekort etter fødsel, det blir som å sende takkekort etter bursdag, og det ville jeg synes var ganske fjernt om jeg fikk. 

Anonymkode: 0e2b2...f01

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke vanlig å sende takkekort når man får gaver ved en stor anledning? Vi hadde ingen dåp/ navnefest men mange venner og familie som sendte gaver til den lille etter fødselen. Om man trenger å sende to kort eller kombinere om en også har dåp syns jeg er mer etter hva som føles naturlig, når dåpen var, osv. 

Anonymkode: 1bab2...a98

Ser på det å gi gave ved fødsel som å gi gave ved bursdag, noe man ikke sender takkekort for. 

Anonymkode: 27473...732

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk barn i september og hadde dåp i desember. Kombinerte både julekort og takkekort. Hadde et bilde av babyen, og skrev på det som passet (for hånd) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke vanlig å sende takkekort når man får gaver ved en stor anledning? Vi hadde ingen dåp/ navnefest men mange venner og familie som sendte gaver til den lille etter fødselen. Om man trenger å sende to kort eller kombinere om en også har dåp syns jeg er mer etter hva som føles naturlig, når dåpen var, osv. 

Anonymkode: 1bab2...a98

Jeg føler det blir som andre her sier, som om man skal sende takkekort etter bursdagsgaver. Her har det ramlet inn gaver helt til ungen bikka fire måneder, fordi det er folk jeg ikke har sett på en stund. Hvor setter man grensen på når man ikke forventer å få mer? Og må man ha et lite lager etter de første er sendt i tilfelle det skulle dukke opp noe mer?

Her venter vi med takkekortene til etter  navnefesten, føler det blir voldsomt å skulle kjøre dobbelt opp. 

Anonymkode: 1e40a...4ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi lagde egne takkekort for barselgaver og takkekort for dåp. Trodde det var en selvfølge, det er gjort i min omgangskrets. Det er iallfall ganske vanlig, om man ser veggene av takkekort som henger bare hos jordmødre man besøker i løpet av svangerskapet.

Ofte får man jo gaver fra folk man ikke møter engang, via besteforeldrene f.eks, eller fra jobb eller liknende, så takkekortet er eneste de ser til babyen. Vi fikk gaver fra haugevis av folk vi ikke utveksler bursdagsgaver med, så jeg syns ikke det er en naturlig sammenlikning. 

Takkekortene for barselgaver lagde vi med nyfødtbilder og inkluderte fødselsdato og vitale mål. Jeg sluttet å sende ut takkekort for barselgaver etter dåpen, enig i at det var vanskelig å sette en grense, men fikk vel gaver ifbm fødsel så sent som ved 7 mnd alder... 

Takkekort for dåpsgave var med dåpsbilder, og vi takket for hjelp med dåp også der det var relevant. I mine øyne var det to forskjellige anledninger og to forskjellige ting vi takket for. 

Anonymkode: 12bed...0e2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 jeg gav bare et kort med min første unge når jeg sendte ut sent på året.  Bilde og skrift på hver side. Takket for gaven som ble gitt (stod ikke noe om i hvilken anledning). Så ønsket jeg god jul og godt nytt år videre. 😂 følte meg heldig med den! 

Anonymkode: e810a...d43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte to. For dåpen var når hun var 5 måneder gammel. Og det var mange som sendte gaver i posten osv som ikke skulle i dåp, og som sikkert ville synes det var hyggelig å få se bilde. F.eks søstrene til mormor og kusinen til mamma osv. Ikke folk jeg snakker med så fryktelig ofte, så da var det hyggelig å takke skikkelig. 

Dessuten var jeg jo så stolt av det lille nurket, så jeg ville sende bilder å vise hvor flott liten baby jeg hadde fått. 

Anonymkode: 43e3f...d3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Hadde nå tenkt å gi til de med bare barselgave også om det var et felles takkekort.. 😊 

Anonymkode: 1730c...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her. Hadde nå tenkt å gi til de med bare barselgave også om det var et felles takkekort.. 😊 

Anonymkode: 1730c...3d3

Du kan jo lage ett kort med nøytralt bilde av babyen (altså uten dåpskjole) og evt «takk» og/eller navnet på foran, også skrive for hånd bakpå. Da kan du justere det til hva som passer mottakeren og sende det uavhengig om det er dåpsgave eller barselgave du takker for. 

Anonymkode: 99937...21a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...