Gå til innhold

Urolig (?) baby på natt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en liten gutt på 3,5 uker. Han legger seg samtidig som oss rundt klokken 23-24. Sover helt rolig og fint fram til rundt klokken 03-04. Ammer han når han våkner, så skifter vi bleie. Bysser/stryker han til han sovner, legger han så tilbake i egen seng. Sover rolig en liten stund, men så begynner han å veive og lage mye lyder. Lydene består av grynting, stønning og hvining. Tenker da at han har våknet, men når jeg da ser til han ligger han med øynene igjen. Holder på en stund før det er rolig en liten stund, så begynner det igjen.

Det jeg da lurer på: Skal jeg bare la han bli liggende? Eller burde jeg ta han opp?

PS: Hab bruker å gi beskjed med gråt dersom noe plager han.

Anonymkode: 5cd8d...94a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det beste er jo hvis barnet lærer å roe seg ned selv. Hvis det ikke er direkte gråt å høre, mer grynting og slikt, så ville ikke jeg tatt han opp og kanskje vekket han helt med det. La han finne roen igjen selv, så sovner han nok fort, så sant han er mett og ikke har full og ubehagelig bleie. Du kan jo lene deg over han når han ligger og veiver, og sniffe forsiktig på bleien og sjekke om den må skiftes uten å vekke han helt.

En liten unge på bare noen uker har jo ingen rutiner ennå, så dette er helt normalt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hu her kan også sove veldig urolig innimellom, med masse lyder og bevegelse. 4,5 måneder. Lar henne bare  være, for hun sover jo, og har det ellers greit 🙂

Anonymkode: 2d813...3b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...