Gå til innhold

Hva er galt med meg? Symptomliste. Om noen har lyst å spekulere på.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ikke utredet men jeg har ingen allergier. Verken mat eller pollen eller katt eller astma, eller noe som helst.. Fra før av. Jeg har på en måte ikke sykdomshistorie for matallergi. Og ikke magesmerter. 

Anonymkode: e4e42...7cd

Drikker du nok vann og spiser nok? Hvordan bmi har du?

Anonymkode: b7cb0...479

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det verre når du sitter enn når du står?

Foruten sårene på hendene kunne symptomene kanskje vært forklart med innsnevring på hovedpulsåren - og dertil oxygenmangel til hjernen. Jeg hadde dette og ble "diagnostisert" med stress først. Jeg slet når jeg satt oppreist, eller lå på høyre side, men var helt fin når jeg sto, gikk og lå på venstre side. Hadde ellers samme symptomer som du har.

Anonymkode: 38565...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at du har IBS, ts. IBS forklarer alle dine symptomer. Du MÅ komme deg over på trygg kost og du må få hjelp til dette om du ikke klarer det selv. Leger sier ibs ikke er "farlig" men det KAN gi symptomer som ved influensa. I månedsvis. Muligens også årevis om en ikke får kosten på stell.

Det som funket for meg var å spise: havregrøt med frø og banan til frokost, dampet ris og salat/grønnsaker og fisk til lunsj, middag og kvelds og aldri krydre noe som helst. Gav seg etter 9 mnd, så det er viktig å ikke gi opp. Alt surt (tomat, paprika, juice, etc) utgikk. Det samme gjorde te, kaffe, alkohol og melkeprodukter (særlig joghurt var problematisk, ferskmelk uten laktose funket i små mengder). Jeg sier ikke at dette funker for deg. Men dette var et tips jeg fant på en amerikansk side over erfaringsutveksling for ibs-plager. Så jeg nevner det. (Og: nei, en blir faktisk ikke matlei)

Et aber i forhold til din påstand om at du ikke stresser: kroppen skiller ikke mellom psykisk stress og fysisk stress (det vi kjenner av klamme håndflater, skjelving og høy puls når vi har feks influensa). Stress er dermed stress.

Anonymkode: 2b9f2...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de samme symptomene som du beskriver. Har fibromyalgi, noe som kan forklare en del av problemene, som hodepine og tretthet, kan våkne utslitt som om jeg har jobbet hardt hele natta. Skjelvingene finner ingen forklaring på, men kommer ofte når jeg er veldig sliten og stresser. Hadde også utmattelse, mulig ME, noen år. Det var da det startet med skjelvingene. Kjentes først ut som en irriterende «kløe» i skjelettet. Sånn er det for meg , hvertfall, men du kan jo feile noe helt annet! Lykke til med utredningen, håper de finner ut av det for det er slitsomt å ha det sånn som du har det nå❤️

Anonymkode: b414f...26a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Drikker du nok vann og spiser nok? Hvordan bmi har du?

Anonymkode: b7cb0...479

Hei. Ja, prøver å drikke nok vann. Mener jeg har bra kosthold. Nå er det jo sånn at jeg har vært gjennom 2 graviditeter i løpet av 5 år, og jeg er en av de der vekta varierer veldig med graviditet. Dvs jeg la på meg 12-14 kilo ved graviditet og gikk ned 6 kilo under normal vekt ved amming, hver gang. Noen av symptomene kan kanskje forklares med det? Vektvariasjon på 20 kilo i løpet av kalenderår kan ikke være lett for kroppen, tenker jeg. Men nå er minsten min 2 år, og jeg er tilbake til normal vekt, og har akkurat nå BMI på 21.3. 

Og apropos, jeg har Mirena hormonspiral, og har null mens. Det er flere som klagde på bivirkninger av disse. Men igjen, kjenner meg egentlig ikke igjen i de symptomene, har ikke ryggsmerter, ikke hoftesmerter, er ikke stiv, osv. 

Det er så utrolig hyggelig at så mange engasjerer seg, jeg er veldig takknemlig! Og positivt overrasket. Som dere skjønner, jeg ønsker meg tilbake til aktivt liv mest av alt, da jeg tror jeg er ung og veltrent men føler meg som 80 år gammel dame. :) Er åpen for å prøve det meste, bl annet kosthold f.eks. 

TS. 

Anonymkode: e4e42...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

AnonymBruker skrev (På 23.5.2019 den 10.59):

Hei. Ja, prøver å drikke nok vann. Mener jeg har bra kosthold. Nå er det jo sånn at jeg har vært gjennom 2 graviditeter i løpet av 5 år, og jeg er en av de der vekta varierer veldig med graviditet. Dvs jeg la på meg 12-14 kilo ved graviditet og gikk ned 6 kilo under normal vekt ved amming, hver gang. Noen av symptomene kan kanskje forklares med det? Vektvariasjon på 20 kilo i løpet av kalenderår kan ikke være lett for kroppen, tenker jeg. Men nå er minsten min 2 år, og jeg er tilbake til normal vekt, og har akkurat nå BMI på 21.3. 

Og apropos, jeg har Mirena hormonspiral, og har null mens. Det er flere som klagde på bivirkninger av disse. Men igjen, kjenner meg egentlig ikke igjen i de symptomene, har ikke ryggsmerter, ikke hoftesmerter, er ikke stiv, osv. 

Det er så utrolig hyggelig at så mange engasjerer seg, jeg er veldig takknemlig! Og positivt overrasket. Som dere skjønner, jeg ønsker meg tilbake til aktivt liv mest av alt, da jeg tror jeg er ung og veltrent men føler meg som 80 år gammel dame. :) Er åpen for å prøve det meste, bl annet kosthold f.eks. 

TS. 

Anonymkode: e4e42...7cd

Hvordan går det med deg nå? Fant de ut av det? ☺️

Anonymkode: bd0cd...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min første tanke er Addisons... 

Anonymkode: 1055c...e09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.5.2019 den 11.15):

Psykisk? Traumer som du ikke har bearbeidet?

Anonymkode: 695d5...d1c

Selv om du sliter psykisk gjør ikke alle andre det. Alt er ikke traumer 

Anonymkode: b3751...f2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke, men det jeg vet og har lest om stoffskiftet, så kan du fortsatt ha kluss og ubalanse i stoffskiftet ditt, selv om blodprøvene er fine. Mange diffuse symptomer kan være stoffskiftet, og det kan komme symptomer fra alle kroppens organer. 

AnonymBruker skrev (På 22.5.2019 den 11.35):

TS her.

Det er faktisk noe sånn jeg tenker også. Kan det være ryggrelatert på en eller annen måte? Foreldrene til sambo er fysioterapeuter. Sviggermora masserte meg nylig og anbefalte å gå til kiropraktor/fyseo fordi jeg er så anspent i ryggmuskler. Rare at jeg ikke har ryggsmerter. Men det kunne stemme med både hodepinner ved våking, og at jeg ofte våkner og begge armer har sovnet, selv om jeg ligger helt normalt, ingen spesiell vond stilling. Og muskelkramper om netter.

Tenkte selv på utbrent, i fht til vår oppussing f.eks. Men føler at det kom i så fall plutselig. Burde ikke jeg vært sliten først, før jeg ble utbrent, liksom. I tillegg så tok sambo det meste av hard fysisk arbeid, jeg er mer sånn sparkle, male, velge farger og møbler.. Ingenting utenom vanlige.

Anonymkode: e4e42...7cd

Jo, ved utbrenthet har en ofte symptomer i lang tid i forkant, som lavere energi, trøtt, lei, hjertebank, kvalm, angst etc. Da antar jeg du kan utelukke det. 

Anonymkode: 9acec...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, her tenker du det samme som jeg tenker. Stoffskiftet kan ha en del diffuse symptomer som typisk legen ikke finner ut av, og symptomer som kan stamme fra stoffskiftet, der symptomene kan komme fra alle kroppens organer, og være litt forskjellig fra person til person, har jeg fått inntrykk av. Noen typiske som å dovne bort, høy puls, hodepine, intoleranse for alkohol, andpusten, typisk veldig sliten etter aktivitet ( for lite hormon å gå på) skjelving, høy puls, muskelsmerter og mye forkjølet (immunforsvaret) Uteblitt menstruasjon?  Kjenner meg mye igjen med å gå med masse diffuse symptomer og være veldig dårlig, der lege skyldte på stress. Fikk diagnosen Hashimotos, lavt stoffskifte flere år etter. Anbefaler deg ev å ta anti- tpo blodprøve, ev ul av skjoldbruskjertelen, for å se om det er forandring i den. Lykke til. 

Anonymkode: 9acec...af3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.5.2019 den 0.11):

Jeg hadde samme symptomer som deg og fikk til slutt påvist en sjelden diagnose, men utredningsprossen tok mange år og en haug av forskjellige feil diagnoser ble stilt før de greide å diagnosere riktig sykdom.

Sitat

Derfor unner jeg ingen med samme sykdom å få en lett og kort vei til riktig diagnose så jeg vil ikke dele mer med deg. 

Anonymkode: f1a5c...bf3

Hvordan blir du bedre av at andre eventuelt får en enkel vei til diagnose, slik at de eventuelt får riktig behandling kjappere? 

Du høres utrolig bitter ut.. 

Anonymkode: d6f1e...05f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvikksølvforgiftning.  Eller at du ikke tåler melk og gluten.

Anonymkode: 4bf73...6a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...