Gå til innhold

Terapeuten sa "jeg skulle ønske jeg hadde en kone som deg"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes ikke det er greit. Og det er fordi han ikke hadde en glipp, men flere.  Jeg ser ikke noe feil i å bygge opp pasienten ved å fortelle dem at de er attraktive. Det er ikke uvanlig, men her kommer men-et for meg. Det må sies uten noen form for flørt, noe det høres ut som skjedde her.
Kommentaren om at han skulle ønske han hadde en kone som deg er langt over.

Jeg har blitt klemmet og holdt rundt av min behandler noen ganger. Jeg forstår hvorfor det ikke er greit. Det skaper et alt for nært forhold og fjerner grensene mellom pasient og behandler. Og det skapte mye forvirring i meg i forhold til rollene. 

Anonymkode: aa0b1...9fe

Dersom man skal «bygge opp» en pasient, bør det gjøres ved å hjelpe pasienten til å «bygge opp» seg selv, ikke ved å komme med komplimenter basert på egne preferanser. Det å fokusere på pasientens utseende, om så pasienten selv skulle vært opphengt i det, skal vel ikke møtes av terapeut ved at vedkommende «dømmer» pasientens utseende? Hva skal disse terapeutene «bygge opp» pasienter de personlig finner mindre attraktive, med?

Anonymkode: 9578b...40e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paramount
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk en høyst upassende kommentar av min gamle fastlege, som snart var pensjonist, da jeg var på etterkontroll /celleprøve etter mitt andre barn.Jeg var da 38. Mens jeg lå og skrevet sier han plutselig: du er jo trang og fin som en 18-åring du ! 

Jeg valgte å tenke på det med humor,fordi han var en stødig, eldre kar . Av og til kommer nok ting litt feil ut 😂

Anonymkode: f5f0b...986

Det komplimentet synes jeg du taklet bra, han uttalte seg nok mest som en fornøyd fagidiot i sin egen verden, og som har sett det meste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette tror jeg ikke på.

Anonymkode: 6892d...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette tror jeg ikke på.

Anonymkode: 6892d...62a

Fordi det var så mye på en time da eller? Det er i høyeste grad sant! 

Ts

Anonymkode: 546db...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En terapeut/lege skal ALDRI kommentere utseendet til en pasient! Jeg var i behandling og fikk en mann som behandler (har og opplevd overgrep blant andre traumer) og han kommenterte også til meg hvor usedvanlig vakker jeg var, jeg sugde jo dette til meg med en gang fordi jeg hadde et enormt behov for bekreftelse spes. ifra menn. Jeg nevnte at han hadde sagt dette til en av mine andre behandlere, fordi jeg syns det var så fint å høre, og han ble umiddelbart fjernet og jeg fikk en ny behandler. Forstod ikke helt problemet på det tidspunktet, men jeg ser det nå. Dette var jo ikke med på å styrke meg, heller motsatt.

Anonymkode: 41909...d82

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han sa også følgende "mannen din kunne kanskje klagd hvis du var tykk og stygg, begynt å bli skikkelig gammel eller ikke tok vare på deg selv, men det er jo ikke tilfelle, du er rake motsetningen av det, du er svært attraktiv og han m

Ehm...det var mye røde flagg i innlegget ditt men det der tok kaka.

Må tilføye;

Midt i alt sier han "jeg skulle ønske jeg hadde en sånn kone, som deg" også tar han seg i det og sier..."ehm..hva sa jeg nå..beklager, det kom feil ut". Jeg smilte bare, tok det som et kompliment, og jeg leser mennesker svært godt...det var en helt bevisst glipp fra hans side. 

n No, nup, nope, det var absolutt ingen glipp. I alle dager for en uprofessjonell fyr...

Endret av Gent82
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var hos en terapeut for noen dager siden. (innrømmer her at jeg anonymiserer litt, det kan ha vært en lege, familieterapeut, psykolog, e.l...det er ikke viktig, poenget er at det er en mann jeg snakker fortrolig med) 

 Vi snakket mye sammen om mitt liv. Jeg går gjennom et samlivsbrudd og har det vanskelig. Legen er gift. 

Midt i alt sier han "jeg skulle ønske jeg hadde en sånn kone, som deg" også tar han seg i det og sier..."ehm..hva sa jeg nå..beklager, det kom feil ut". Jeg smilte bare, tok det som et kompliment, og jeg leser mennesker svært godt...det var en helt bevisst glipp fra hans side. 

Senere da jeg skulle gå sa han "jeg skulle så gjerne gitt deg en klem, men det har jeg ikke lov til". Jeg responderte ikke, men lurer på, i etterkant, hva han hadde gjort om jeg sa "men gjør det likevel...".

Han sa også følgende "mannen din kunne kanskje klagd hvis du var tykk og stygg, begynt å bli skikkelig gammel eller ikke tok vare på deg selv, men det er jo ikke tilfelle, du er rake motsetningen av det, du er svært attraktiv og han må forstå at mange menn vil ha deg!"

Jeg har ingen følelser for denne terapeuten, ikke tiltrukket. Men jeg lurer, flørter han med meg, er han i grenseland eller er dette bare normal høflighet og å være hyggelig?

Håper på svar for jeg opplever dette som litt flørtende, men jeg er kanskje bare dum...(og nei, jeg er ikke generelt innbilsk altså!)

Anonymkode: 546db...25a

Har beklagelig litt problemer med folk som påstår at de leser andre «veldig godt». 

Anonymkode: 36173...fc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har beklagelig litt problemer med folk som påstår at de leser andre «veldig godt». 

Anonymkode: 36173...fc6

Jada det skulle jeg ikke skrevet for jeg må innrømme jeg har vært veldig usikker på alt dette. Men det var min flørste tanke, at dette var en bevisst glipp... Og jeg er en god menneskekjenner selvom jeg knoter  litt med alt dette. Men du mener det var helt ok slik han oppførte seg?. Ts

Anonymkode: 546db...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

En terapeut/lege skal ALDRI kommentere utseendet til en pasient! Jeg var i behandling og fikk en mann som behandler (har og opplevd overgrep blant andre traumer) og han kommenterte også til meg hvor usedvanlig vakker jeg var, jeg sugde jo dette til meg med en gang fordi jeg hadde et enormt behov for bekreftelse spes. ifra menn. Jeg nevnte at han hadde sagt dette til en av mine andre behandlere, fordi jeg syns det var så fint å høre, og han ble umiddelbart fjernet og jeg fikk en ny behandler. Forstod ikke helt problemet på det tidspunktet, men jeg ser det nå. Dette var jo ikke med på å styrke meg, heller motsatt.

Anonymkode: 41909...d82

Så leit at det ble slik for deg. Ble han helt fjernet, altså mistet jobben?for det er vel litt drøyt. 

Anonymkode: 546db...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

TS her

Tar opp igjen denne. Jeg har fått ny terapeut, men ikke før om to måneder, og frem til det må jeg gå til denne terapeuten jeg har nevnt. Jeg trenger noen å snakke med og vet ikke hva jeg ellers skal gjøre. Terapeuten vet bare at jeg ønsker en kvinnelig en, og det må være en ok grunn utad. 

Uansett, saken er den at jeg var der igjen for et par dager siden, og jeg sa noe om hvordan jeg har det nå og at jeg savner så mye i mitt eget forhold. Jeg var ærlig og sa at jeg savner sex, begjær og å føle meg attraktiv for han jeg er sammen med. 

Da sier terapeuten "JEG kan bare begjære ett menneske, og det er min kone. Jeg tillater ikke meg selv noe annet. Men jeg kan fint være NÆR mange andre kvinner likevel". Jeg forsto ikke en pøkk. Hvorfor sa han det til meg? 

Litt senere sa han "Jeg opplever deg redd for å slippe meg helt innpå deg, du tør ikke åpne helt opp". Jeg bekreftet at jeg ikke ønsket å åpne helt opp. Han sa da "Er du redd for hva som kan skje, følelsesmessig, mellom deg og meg da?"

Altså....hva er det han gjør? jeg syns dette er på kanten....ikke sant....? Trenger (igjen) at noen forteller meg at dette ikke er riktig, for jeg godtar altfor mye "rart" i livet mitt, men jobber med å stå opp for meg selv og ikke bare la folk ture i vei...

Meninger om dette?

 

Anonymkode: 546db...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Tar opp igjen denne. Jeg har fått ny terapeut, men ikke før om to måneder, og frem til det må jeg gå til denne terapeuten jeg har nevnt. Jeg trenger noen å snakke med og vet ikke hva jeg ellers skal gjøre. Terapeuten vet bare at jeg ønsker en kvinnelig en, og det må være en ok grunn utad. 

Uansett, saken er den at jeg var der igjen for et par dager siden, og jeg sa noe om hvordan jeg har det nå og at jeg savner så mye i mitt eget forhold. Jeg var ærlig og sa at jeg savner sex, begjær og å føle meg attraktiv for han jeg er sammen med. 

Da sier terapeuten "JEG kan bare begjære ett menneske, og det er min kone. Jeg tillater ikke meg selv noe annet. Men jeg kan fint være NÆR mange andre kvinner likevel". Jeg forsto ikke en pøkk. Hvorfor sa han det til meg? 

Litt senere sa han "Jeg opplever deg redd for å slippe meg helt innpå deg, du tør ikke åpne helt opp". Jeg bekreftet at jeg ikke ønsket å åpne helt opp. Han sa da "Er du redd for hva som kan skje, følelsesmessig, mellom deg og meg da?"

Altså....hva er det han gjør? jeg syns dette er på kanten....ikke sant....? Trenger (igjen) at noen forteller meg at dette ikke er riktig, for jeg godtar altfor mye "rart" i livet mitt, men jobber med å stå opp for meg selv og ikke bare la folk ture i vei...

Meninger om dette?

 

Anonymkode: 546db...25a

Du "må" ikke gå til denne uprofesjonelle mannen for å utforske hans mangel på grenser og snakke om sexlivet ditt. Andre klarer fint å vente i noen måneder med ekstremt alvorlige liv og død-kriser uten å gå til en potensiell overgriper de kan legge til grublingen sin. Istedenfor å jobbe med problemene du skulle i terapi for, så har denne behandleren blitt ditt nye problem som du skal analysere i småbiter..Det finnes masse småkåte grisfyrer der ute, også blant "profesjonelle", ignor og move on..for er de slik, så er ikke du den første eller siste som opplever det hos dem, du er en av flere som tillater slikt tull inn i livet sitt.

Anonymkode: f6453...eb4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du "må" ikke gå til denne uprofesjonelle mannen for å utforske hans mangel på grenser og snakke om sexlivet ditt. Andre klarer fint å vente i noen måneder med ekstremt alvorlige liv og død-kriser uten å gå til en potensiell overgriper de kan legge til grublingen sin. Istedenfor å jobbe med problemene du skulle i terapi for, så har denne behandleren blitt ditt nye problem som du skal analysere i småbiter..Det finnes masse småkåte grisfyrer der ute, også blant "profesjonelle", ignor og move on..for er de slik, så er ikke du den første eller siste som opplever det hos dem, du er en av flere som tillater slikt tull inn i livet sitt.

Anonymkode: f6453...eb4

Hører hva du sier. Er midt i et samlivsbrudd men vi prøver likevel å lappe sammen midt i det hele. Litt usikker nå på om vi kanskje likevel kan klare å bevare forholdet.

Men det er altså derfor terapeuten spør så mye om sex osv tror jeg da. 

Jeg ser frem til kvinnelig og ny terapeut snart. 

Anonymkode: 546db...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette her er drøyt for et menneske i hans posisjon. Har du noen mulighet for å avslutte disse timene og klare deg uten frem til du får en ny? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 hours ago, AnonymBruker said:

Litt senere sa han "Jeg opplever deg redd for å slippe meg helt innpå deg, du tør ikke åpne helt opp". Jeg bekreftet at jeg ikke ønsket å åpne helt opp. Han sa da "Er du redd for hva som kan skje, følelsesmessig, mellom deg og meg da?"

Anonymkode: 546db...25a

Jeg blir irritert på dine vegne når jeg leser hvordan han oppfører seg. Hva svarte du på dette? Hvorfor tenker du at du ikke kan være ærlig? Du skylder han ikke å skåne følelsene hans. Du skal få noe ut av disse samtalene, men i stedet ender du opp med et ekstra problem! Det er ubehagelig å konfrontere, ja, men du skal uansett ikke måtte nødt til å sitte gjennom sånne timer. Jeg skulle ønske du kunne si til han nøyaktig hva du mener om oppførselen hans: den er uprofesjonell, upassende og svært ubehagelig! Sagt at dette blir din siste konsultasjon, og så marsjert ut derfra!

Anonymkode: 0b5a6...5c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest envillen

Har vell mest å si hva du legger i det!? Du sier at du leser folk svært godt. Blås det bort og ikke legg så mye i det eller ta det i beste mening, alle kan gjøre feil, ploppe ut med feile ord. Men jeg ville sagt ifra om du får flere eller andre hentydninger. Om så, er det vell en grense som er flyttet som ikke skal rokkes ved, så hva gjør man med det. Bytte terapeut, rapportere..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var ærlig og sa at jeg savner sex, begjær og å føle meg attraktiv for han jeg er sammen med. 

Da sier terapeuten "JEG kan bare begjære ett menneske, og det er min kone. Jeg tillater ikke meg selv noe annet. Men jeg kan fint være NÆR mange andre kvinner likevel". Jeg forsto ikke en pøkk. Hvorfor sa han det til meg? 

Litt senere sa han "Jeg opplever deg redd for å slippe meg helt innpå deg, du tør ikke åpne helt opp". Jeg bekreftet at jeg ikke ønsket å åpne helt opp. Han sa da "Er du redd for hva som kan skje, følelsesmessig, mellom deg og meg 

Hvorfor bare sier du ikke til han at du er forvirra? Ala hva mener du med det? 

Jeg hadde blitt så sur og sagt “vet du, sånn kan du ikke si til pasientene dine. Det er ukomfortabelt for meg når du henvender til deg selv på den måten. Og “nei jeg er ikke redd for hva som kan skje følelsesmessig fordi jeg er ikke tiltrukket av deg.” Så kan han sitte å tyggen på den og se hvor mye det egoet hans takler

Anonymkode: 69987...c39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor bare sier du ikke til han at du er forvirra? Ala hva mener du med det? 

Jeg hadde blitt så sur og sagt “vet du, sånn kan du ikke si til pasientene dine. Det er ukomfortabelt for meg når du henvender til deg selv på den måten. Og “nei jeg er ikke redd for hva som kan skje følelsesmessig fordi jeg er ikke tiltrukket av deg.” Så kan han sitte å tyggen på den og se hvor mye det egoet hans takler

Anonymkode: 69987...c39

Den som hadde guts til å reagere sånn!🙏🏻

Anonymkode: 84257...dd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her

Tar opp igjen denne. Jeg har fått ny terapeut, men ikke før om to måneder, og frem til det må jeg gå til denne terapeuten jeg har nevnt. Jeg trenger noen å snakke med og vet ikke hva jeg ellers skal gjøre. Terapeuten vet bare at jeg ønsker en kvinnelig en, og det må være en ok grunn utad. 

Uansett, saken er den at jeg var der igjen for et par dager siden, og jeg sa noe om hvordan jeg har det nå og at jeg savner så mye i mitt eget forhold. Jeg var ærlig og sa at jeg savner sex, begjær og å føle meg attraktiv for han jeg er sammen med. 

Da sier terapeuten "JEG kan bare begjære ett menneske, og det er min kone. Jeg tillater ikke meg selv noe annet. Men jeg kan fint være NÆR mange andre kvinner likevel". Jeg forsto ikke en pøkk. Hvorfor sa han det til meg? 

Litt senere sa han "Jeg opplever deg redd for å slippe meg helt innpå deg, du tør ikke åpne helt opp". Jeg bekreftet at jeg ikke ønsket å åpne helt opp. Han sa da "Er du redd for hva som kan skje, følelsesmessig, mellom deg og meg da?"

Altså....hva er det han gjør? jeg syns dette er på kanten....ikke sant....? Trenger (igjen) at noen forteller meg at dette ikke er riktig, for jeg godtar altfor mye "rart" i livet mitt, men jobber med å stå opp for meg selv og ikke bare la folk ture i vei...

Meninger om dette?

 

Anonymkode: 546db...25a

Nå fikk du respons på at det han sa sist ikke er greit. Du er åpenbart i en veldig sårbar situasjon hvor du blir forvirret og usikker. En terapeut skal ha helt motsatt virkning på deg. Han har gått over streken ved å bli privat om seg selv. Det skal ikke terapeuter gjøre! 

En terapeut kan gi positiv tilbakemelding på egenskaper, aldri utseendet! Han skal ikke spørre om du er redd for hva som vil skje mellom dere følelsesmessig! Pluss pluss.

Du trenger nok noen å snakke med, men her får du jo bare enda mer å tenke på ved å gå til samtaler med ham. Er det verdt det? 

Hadde en opplevelse etter en hendelse hvor jeg skulle snakke med en terapeut. Ikke bare kommenterte han utseendet mitt( han sa jeg var blitt tynn, og " du som hadde så fine kvinnelige former), og han la armen rundt midjen min da han fulgte meg ut. Totalt uakseptabelt, og jeg så til legen min som ble rimelig sint. Gikk aldri mer til den terapeuten, men fikk hjelp av legen min. Blir smått sint fordi du skal sitte med sånne tanker etter samtaler. Klarer du deg uten i to måneder til ny terapeut? Har du en ok lege du kan bruke som samtalepartner/støtte så lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SoWhat? skrev:

Nå fikk du respons på at det han sa sist ikke er greit. Du er åpenbart i en veldig sårbar situasjon hvor du blir forvirret og usikker. En terapeut skal ha helt motsatt virkning på deg. Han har gått over streken ved å bli privat om seg selv. Det skal ikke terapeuter gjøre! 

En terapeut kan gi positiv tilbakemelding på egenskaper, aldri utseendet! Han skal ikke spørre om du er redd for hva som vil skje mellom dere følelsesmessig! Pluss pluss.

Du trenger nok noen å snakke med, men her får du jo bare enda mer å tenke på ved å gå til samtaler med ham. Er det verdt det? 

Hadde en opplevelse etter en hendelse hvor jeg skulle snakke med en terapeut. Ikke bare kommenterte han utseendet mitt( han sa jeg var blitt tynn, og " du som hadde så fine kvinnelige former), og han la armen rundt midjen min da han fulgte meg ut. Totalt uakseptabelt, og jeg så til legen min som ble rimelig sint. Gikk aldri mer til den terapeuten, men fikk hjelp av legen min. Blir smått sint fordi du skal sitte med sånne tanker etter samtaler. Klarer du deg uten i to måneder til ny terapeut? Har du en ok lege du kan bruke som samtalepartner/støtte så lenge? 

Ja er usikker og sårbar og jeg føler at det står skrevet i pannen min "vær så god, bare si og gjør akkurat hva du vil  med meg!", for slik føles det, som om jeg blir "misbrukt" overalt. Jeg bare godtar alt mulig, fordi jeg har i alle år slitt med å sette grenser. Jeg gir og gir og gir til alle, men får lite tilbake. Og klarer ikke si nei. Så derfor blir jeg usikker og fortvilet i denne situasjonen og klarer ikke helt si fra. Joda jeg har gått til leder for terapeuten og bedt om en annen, kvinne, og jeg får jo det, men jeg klarer meg ikke "alene" frem til det, det er snakk om to-tre måneder jo! 

Jeg skjønner at det han sier og gjør er feil, men hva er det som gjør at han tror han kan holde på slik? Er det meg, som er så imøtekommende og blid (for det er jeg) eller er det det at noen tror at dersom ei dame er sårbar (og hvis man i tillegg liker utseende hennes) så er det hun et "lett bytte"? Jeg kjenner jeg knekker sammen av dette, bare tanken på at han liker meg på den måten...jeg fikser det ikke :( hva er det han vil, hvorfor skjer dette meg gang på gang på gang...? Gråter. 

Anonymkode: 546db...25a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja er usikker og sårbar og jeg føler at det står skrevet i pannen min "vær så god, bare si og gjør akkurat hva du vil  med meg!", for slik føles det, som om jeg blir "misbrukt" overalt. Jeg bare godtar alt mulig, fordi jeg har i alle år slitt med å sette grenser. Jeg gir og gir og gir til alle, men får lite tilbake. Og klarer ikke si nei. Så derfor blir jeg usikker og fortvilet i denne situasjonen og klarer ikke helt si fra. Joda jeg har gått til leder for terapeuten og bedt om en annen, kvinne, og jeg får jo det, men jeg klarer meg ikke "alene" frem til det, det er snakk om to-tre måneder jo! 

Jeg skjønner at det han sier og gjør er feil, men hva er det som gjør at han tror han kan holde på slik? Er det meg, som er så imøtekommende og blid (for det er jeg) eller er det det at noen tror at dersom ei dame er sårbar (og hvis man i tillegg liker utseende hennes) så er det hun et "lett bytte"? Jeg kjenner jeg knekker sammen av dette, bare tanken på at han liker meg på den måten...jeg fikser det ikke :( hva er det han vil, hvorfor skjer dette meg gang på gang på gang...? Gråter. 

Anonymkode: 546db...25a

Altså. Du må ihverfall ikke klandre deg selv! Ikke gjør det. Veldig viktig! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...