Gå til innhold

Påkledning av små barn 😔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

Uff været i Norge er så rar. Forandrer hele tiden. Vi voksne kan jo tåle hvis det plutselig går ned fra 23 grader til 10 grader. Men tenker på de små som ikke tåler så mye. For noen dager siden var det kjempe fint vær. Var 23 grader. Og det føltes enda varmere. Mini på 6 mnd hadde på seg t skjorte og shorts. Vi var ute plutselig etter en time begynte det å hagle😱 og det ble kaldt🤨. Heldigvis hadde jeg pledd i bilen. Er så vanskelig med norsk vær.

Sjekket vær meldingen i dag. Det er sol og det skal være 20 grader. Men rundt 15 tida skal det regne og temperaturen går ned til 13 grader. 

Spørsmål: hva skal barnet ha på seg? 🙄🤔🤔

Anonymkode: ef2d0...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ha med klær så du kan skifte etter været. Lag på lag forenkler ting. 

Men ja, det er plagsomt vanskelig med værskifter. Spesielt om barnet sover i vognen, og man ikke vil vekke det..

Anonymkode: 616de...9d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

T-skjorte og bukse, med en lett jakke. Så tar du av jakken når det blir varmt, og tar den på når det blir kaldt igjen. Gjerne ha på caps, skygger for sola og holder litt varmen når det blir kjølig. 

Anonymkode: e0e4a...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet sover i vogn er det nok uansett bedre beskyttet mot vær enn vi som triller. Jeg har som regel bare med en vindtett fotrekk og et ekstra lite teppe å legge på baby. 

Det er ingen fasit på påkledning og mennesker,også barn, har forskjellig toleranse på både kulde og varme. Du må bare se an baby. Det er generelt verre om de er litt for varme enn litt for kalde, men de skal jo ikke ligge og fryse. Hvis baby virker blid og ikke er svett eller kald å ta på går det fint. 6 mnd er jo ingen sårbar nyfødt heller. 

Anonymkode: 9a47d...f17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha med klesskift for all slags vær. Er det fint og varmt tar du på lette klær når dere drar ut, så har du med et varmere klesskift i vogna eller vesken. Er ikke verre.

Jeg er kontrollfreak og har med fullt klesskift + klær til alle slags væromslag nesten uansett hvor vi skal. Har jeg ikke med kan vi være sikker på å få bruk for det og da kan dagen være ødelagt for min del.

Anonymkode: 0d77e...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ha med klesskift for all slags vær. Er det fint og varmt tar du på lette klær når dere drar ut, så har du med et varmere klesskift i vogna eller vesken. Er ikke verre.

Jeg er kontrollfreak og har med fullt klesskift + klær til alle slags væromslag nesten uansett hvor vi skal. Har jeg ikke med kan vi være sikker på å få bruk for det og da kan dagen være ødelagt for min del.

Anonymkode: 0d77e...376

 

2 minutter siden, nicecar skrev:

Jeg har alltid med flere skift, og et tynt ullpledd som alltid er i vognen.

Dere som har med dere flere skift...hvilken stelleveske/bag bruker dere? Jeg har stelleveske fra stokke som hører til stokkevogn. Tror ikke jeg får plass til så mange skift i den.

 

Ts

Anonymkode: ef2d0...b64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Dere som har med dere flere skift...hvilken stelleveske/bag bruker dere? Jeg har stelleveske fra stokke som hører til stokkevogn. Tror ikke jeg får plass til så mange skift i den.

 

Ts

Anonymkode: ef2d0...b64

Bruker en ekstra pose/stoffnett. Har 3 barn jeg da, så uansett begrenset hva som får plass i en stelleveske(som forøvrig ble byttet ut med en større sekk nå når nr 3 kom)  Har jeg bare minstemann med meg bruker jeg stelleveske, en fra Simo(noen år gammel) ingen problem med plass til et klesskift eller to i den hvertfall.

Anonymkode: 0d77e...376

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Dere som har med dere flere skift...hvilken stelleveske/bag bruker dere? Jeg har stelleveske fra stokke som hører til stokkevogn. Tror ikke jeg får plass til så mange skift i den.

 

Ts

Anonymkode: ef2d0...b64

Det er jo ikke verre enn at du pakker skift i noe annet? Ha under vognen, i sekk på ryggen, whatnot. Du trenger da ikke ha alt du skal ha ned deg i én veske? 

Vi har en som kom gratis i kiwibabypakken før i tiden. Det som ikke får plass der, pakkes i pose/sekk/annen veske som legges under vognen om vi triller, eller vi bærer ellers. 

Anonymkode: 616de...9d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...