Gå til innhold

Kan man elske to? Og hvordan være sikker på valget?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg elsker min kone og har det bra med henne. Men jeg elsker også en annen jeg møtte for noen år siden. Jeg fant min sjelevenn og jeg elsker henne men kan ikke få henne. 

Kan man virkelig elske to? Og hvor vanskelig blir det ikke da å ta et valg om hvem man skal velge? Det "letteste" er å velge den man bor med og som man jo også elsker. Valget er kanskje enkelt. Og det er slik jeg har valgt. Handler ikke på følelser. Men hvorfor tenker jeg på henne hver dag? Hvorfor går jeg og lurer på hvordan det ville vært?Jeg får henne ikke ut av systemet.

Det kan se ut som en mann kan elske to kvinner. Hvordan vet jeg at jeg tar det rette valget? Fordi det omfatter så mye mye mer (hus og hjem og familie og venner osv)?

Fortvilet mann

Anonymkode: 90a7a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er din fortid med denne kvinnen? Var det før ditt nåværende ekteskap? Har du fortsatt kontakt med henne ?

Anonymkode: 9720f...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er din fortid med denne kvinnen? Var det før ditt nåværende ekteskap? Har du fortsatt kontakt med henne ?

Anonymkode: 9720f...717

Møtte henne for første gang for to år siden. Har kontakt, men ikke veldig ofte.

Anonymkode: 90a7a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min type favoritt. Du er altså gift, med hus og familie. Jeg er ganske sikker på at med en gang du og kona kanskje diskuterer, eller at hverdagen sniker seg innpå så hopper du over til fantasitenkning. Du synes kanskje denne andre dama er pen og spennende, og ser for deg hvordan dere hadde hatt det sammen. MEN du har bare kjent henne i 2 år og har ikke ofte kontakt? Hvordan kan du vite at hun er din sjelevenn? Man aaaner ikke hvordan en person er før man er sammen og bor med den personen. 

Jeg råder deg til å vanne gresset på riktig sted, nemlig hos kona di. Hun som har støttet deg, holdt ut med deg (ikke slemt ment), og som du vet elsker deg tilbake. Gå aktivt inn for å glemme den andre jenta, det går nemlig an - men man må ville det selv.

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lalibita skrev:

Min type favoritt. Du er altså gift, med hus og familie. Jeg er ganske sikker på at med en gang du og kona kanskje diskuterer, eller at hverdagen sniker seg innpå så hopper du over til fantasitenkning. Du synes kanskje denne andre dama er pen og spennende, og ser for deg hvordan dere hadde hatt det sammen. MEN du har bare kjent henne i 2 år og har ikke ofte kontakt? Hvordan kan du vite at hun er din sjelevenn? Man aaaner ikke hvordan en person er før man er sammen og bor med den personen. 

Jeg råder deg til å vanne gresset på riktig sted, nemlig hos kona di. Hun som har støttet deg, holdt ut med deg (ikke slemt ment), og som du vet elsker deg tilbake. Gå aktivt inn for å glemme den andre jenta, det går nemlig an - men man må ville det selv.

 

Kan også forresten hende at hun er gææren, og tro meg du hadde angret resten av ditt liv hvis du dumpet kona di.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lalibita skrev:

Min type favoritt. Du er altså gift, med hus og familie. Jeg er ganske sikker på at med en gang du og kona kanskje diskuterer, eller at hverdagen sniker seg innpå så hopper du over til fantasitenkning. Du synes kanskje denne andre dama er pen og spennende, og ser for deg hvordan dere hadde hatt det sammen. MEN du har bare kjent henne i 2 år og har ikke ofte kontakt? Hvordan kan du vite at hun er din sjelevenn? Man aaaner ikke hvordan en person er før man er sammen og bor med den personen. 

Jeg råder deg til å vanne gresset på riktig sted, nemlig hos kona di. Hun som har støttet deg, holdt ut med deg (ikke slemt ment), og som du vet elsker deg tilbake. Gå aktivt inn for å glemme den andre jenta, det går nemlig an - men man må ville det selv.

 

Vi har hatt ekstremt tett kontakt over lang tid. Kjenner henne meget godt. Jeg svarte på hvordan kontakten er i dag. Vi snakkes "ikke ofte", dvs kanskje noen ganger i uken. Det er kanskje ofte for noen. ts

Anonymkode: 90a7a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, Lalibita skrev:

Kan også forresten hende at hun er gææren, og tro meg du hadde angret resten av ditt liv hvis du dumpet kona di.

Nei, hun er ikke gal. Kjenner henne veldig godt. Angret på å dumpe kona, ja kanskje. Men jeg elsker like fullt en annen, også.

Anonymkode: 90a7a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har hatt ekstremt tett kontakt over lang tid. Kjenner henne meget godt. Jeg svarte på hvordan kontakten er i dag. Vi snakkes "ikke ofte", dvs kanskje noen ganger i uken. Det er kanskje ofte for noen. ts

Anonymkode: 90a7a...10b

Du prater så ofte med en dame som du liker, når du har en kone som du elsker? Du må jo kutte ut all kontakten med denne dama. Som sagt: vann gresset på riktig sted!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Lalibita skrev:

Du prater så ofte med en dame som du liker, når du har en kone som du elsker? Du må jo kutte ut all kontakten med denne dama. Som sagt: vann gresset på riktig sted!

Elsker dem begge. Derfor. Så du syns det var ofte ja. Jeg syns ikke det er så ofte. Daglig kontakt er ofte og for mye. Ukentlig, helt ok. 

Anonymkode: 90a7a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hvis du elsker kona som du skriver, så hvorfor tillater du deg og ha kontakt med en annen dame som du mener du også elsker? Helt greit å elske så mange du vil, men da må partneren også vite om det og synes at det er greit. Det går på tillit i forholdet og er en helt annen diskusjon enn den du vil ha tror jeg. 

 

 Det du gjør nå er ikke greit ovenfor din kone og det samlivet hun tror dere har. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper kona di vet om denne damen? 

Anonymkode: e0ba7...058

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Delfin82 skrev:

 Hvis du elsker kona som du skriver, så hvorfor tillater du deg og ha kontakt med en annen dame som du mener du også elsker? Helt greit å elske så mange du vil, men da må partneren også vite om det og synes at det er greit. Det går på tillit i forholdet og er en helt annen diskusjon enn den du vil ha tror jeg. 

 

 Det du gjør nå er ikke greit ovenfor din kone og det samlivet hun tror dere har. 

Jeg spør ikke om det jeg gjør overfor kona er ok. Jeg spør om man faktisk kan elske flere. Og du har rett, jeg ønsker ikke diskutere tillit, samvittighet osv

Anonymkode: 90a7a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Håper kona di vet om denne damen? 

Anonymkode: e0ba7...058

Hvorfor skulle hun det?

Anonymkode: 90a7a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle hun det?

Anonymkode: 90a7a...10b

Jeg har ikke vært utro, skal ikke være utro. Ta det rolig. Helt uaktuelt.Handler ikke på følelsene. men jeg fant min sjelevenn, for sent. 

Anonymkode: 90a7a...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør ikke om det jeg gjør overfor kona er ok. Jeg spør om man faktisk kan elske flere. Og du har rett, jeg ønsker ikke diskutere tillit, samvittighet osv

Anonymkode: 90a7a...10b

 Selvfølgelig kan man elske flere (mener jeg da) Har da elsket 2 menn i mitt liv, men ikke samtidig for min del. Men så lenge man kan gjøre det, så er det vel stor sjanse for at man kan gjøre det samtidig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke vært utro, skal ikke være utro. Ta det rolig. Helt uaktuelt.Handler ikke på følelsene. men jeg fant min sjelevenn, for sent. 

Anonymkode: 90a7a...10b

 Men da blir mitt spørsmål igjen. Er det rettferdig ovenfor din kone at du går å lengter etter en annen da? Hvorfor ikke droppe sjelevennen som du dessverre møtte for seint, da går denne forelskelsen eller hva det er over etterhvert. Hvis ikke kommer noen til å ende i tårer over dette "forholdet" 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg spør ikke om det jeg gjør overfor kona er ok. Jeg spør om man faktisk kan elske flere. Og du har rett, jeg ønsker ikke diskutere tillit, samvittighet osv

Anonymkode: 90a7a...10b

Selvfølgelig kan man det. Vi mennesker har bare komplisert hele greia til det latterlige ved å ikke tillate at dette skal være ok. 

Anonymkode: 9efcf...e78

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man kan elske flere på en gang!

Finnes jo de som er 3 i forhold....

En i familien min gjorde det. de var gift i 25 år, så ble hun sammen med kompisen hans, men det hele endte opp i at de bodde sammen alle 3. De hadde det helt supert i mange år.

Jeg også elsker en annen en mannen min, i tilegg. Jeg vet jeg ikke kan gjøre så mye mer ut av det, men jeg nyter virkerlig den kontaken vi har, og de gangene vi møtes. Heldigvis er vi i samme vennegjeng, så vi kan møtes relativt offte, uten at noen reagerer på det.

Anonymkode: 8aafc...758

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur faktisk ikke at du elsker kona di. Når man har ekte følelser for en person, så blir man ikke mer enn blendet av andre. Det er praktisk å være i ekteskapet og man har ett sterkt bånd til hverandre. Men man begynner ikke å elske noen andre hvis man elsker den man er gift med. Man kan såklart bli «berørt» av andre mennesker, og det er noe helt annet.

Anonymkode: 7706d...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ville det ikke være behagelig for deg om vi sa at det er helt normalt og ok å elske to samtidig. Det kan nok fungere for noen, men da må alt foregå åpent og med avtalte spilleregler. Ikke sniking bak ryggen som du holder på med.

Jeg forstår det slik at din kontrakt med din kone går ut på at det skal være dere to, og at dere ikke skal ha andre på si, altså at dere er monogame. Du prøver å innføre nye spilleregler som kun skal gjelde for deg, og som hun ikke skal vite om. Da kan du mate fantasiene og  drømmene dine i skjul uten å måtte ta konsekvensene.

Har du tenkt på hva som ville skje dersom din kone finner ut at du sier at du også elsker en annen? At du pleier kontakt med denne andre og mater fantasien om hvor fantastisk hun er og hvor fantastisk dere kan ha det sammen. Du luller deg sikkert inn i en forestilling om at hun vil ha deg likevel. Men det kan like gjerne hende at hun sier at hun ikke vil ha en uærilg, egoistisk mann som sniker seg til kontakt med og mater fantasien om en annen kvinne.

Så mitt svar er at noen sikkert kan elske to samtidig, men for deg er det bare en unnskyldning slik at du slipper å stå for noe og kan få både i pose og sekk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...