Gå til innhold

Holde ut en sommer til


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 

Jeg møtte kjæresten min mens begge studerte i samme by. I fjor flytta han til utlandet for å ta master, mens jeg tok mitt avsluttende år av bacheloren i Norge. Vi har klart oss 1 år med avstandsforhold, og kun truffet hverandre 3 ganger i løpet av dette året. 

Det som hele tiden har drevet oss fremover var tanken om at jeg til sommeren endelig ville være helt ferdig med studiene, og reise til han slik at vi fikk være sammen hele sommeren (han er i utlandet hele sommeren). 

I april søkte jeg på en jobb for «moro-skyld». Jeg var helt garantert sikker på at jeg ikke kom til å få den, men stillingen er såpass god, samt den kommer til å hjelpe meg mye i fremtiden ved å ha en sommer der på CVen, og jeg kunne derfor ikke la være å søke. Denne jobben endte jeg med å få... 

Nå er jeg låst hele juni, juli og august i denne jobben. Han synes det er dumt, og på mange måter synes jo jeg også det. Men på den andre siden, når han valgte å fokusere på «karrieren» og dermed ta master på et av de bedre universitetene i utlandet fremfor å ta den i Norge, burde det være rettferdig at også jeg skal få fokusere på karriere èn sommer når en så stor mulighet byr seg.. 

Jeg vet at forholdet kommer til å klare seg, og i fremtiden kommer han nok til å være glad for at jeg tok denne jobben. Men akkurat nå er det selvfølgelig litt vondt når begge hadde sett for seg en hel sommer sammen.. 

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil dere skal si.. men er det noen som har vært i lignende situasjon? Det er snakk om 3 måneder ekstra før vi endelig får tilbringer ubegrenset tid med hverandre. Det burde vi klare, men plutselig føltes 3 måneder såå lenge ut. Tips til hvordan å holde mote oppe den siste tiden?

 

Anonymkode: 41440...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går an å ronke?

Anonymkode: fae33...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gent82 skrev:

Lær deg rubiks kuben.

Haha morsomt at du sier det. Sommeren vi traff hverandre var «tingen» vår å lære oss rubiks kube, for så å konkurrere om hvem som løser den raskest. Får vel knote med hver vår kube denne sommeren også for å få tiden til å gå:’)

Anonymkode: 41440...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei. 

Jeg møtte kjæresten min mens begge studerte i samme by. I fjor flytta han til utlandet for å ta master, mens jeg tok mitt avsluttende år av bacheloren i Norge. Vi har klart oss 1 år med avstandsforhold, og kun truffet hverandre 3 ganger i løpet av dette året. 

Det som hele tiden har drevet oss fremover var tanken om at jeg til sommeren endelig ville være helt ferdig med studiene, og reise til han slik at vi fikk være sammen hele sommeren (han er i utlandet hele sommeren). 

I april søkte jeg på en jobb for «moro-skyld». Jeg var helt garantert sikker på at jeg ikke kom til å få den, men stillingen er såpass god, samt den kommer til å hjelpe meg mye i fremtiden ved å ha en sommer der på CVen, og jeg kunne derfor ikke la være å søke. Denne jobben endte jeg med å få... 

Nå er jeg låst hele juni, juli og august i denne jobben. Han synes det er dumt, og på mange måter synes jo jeg også det. Men på den andre siden, når han valgte å fokusere på «karrieren» og dermed ta master på et av de bedre universitetene i utlandet fremfor å ta den i Norge, burde det være rettferdig at også jeg skal få fokusere på karriere èn sommer når en så stor mulighet byr seg.. 

Jeg vet at forholdet kommer til å klare seg, og i fremtiden kommer han nok til å være glad for at jeg tok denne jobben. Men akkurat nå er det selvfølgelig litt vondt når begge hadde sett for seg en hel sommer sammen.. 

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil dere skal si.. men er det noen som har vært i lignende situasjon? Det er snakk om 3 måneder ekstra før vi endelig får tilbringer ubegrenset tid med hverandre. Det burde vi klare, men plutselig føltes 3 måneder såå lenge ut. Tips til hvordan å holde mote oppe den siste tiden?

 

Anonymkode: 41440...9c6

Bare gjør slik du har gjort hele tiden. Jobben tar mye av tiden så du slipper å tenke for mye.

Anonymkode: dd5a2...093

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å være i et forhold når man ikke kan ses?

Anonymkode: f51e5...cf0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du skal ikke ha ei uke sommerferie sånn at dere kan treffes? Ellers skjønner jeg deg godt. Lykke til.

Anonymkode: 0c277...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å være i et forhold når man ikke kan ses?

Anonymkode: f51e5...cf0

Fordi man er glad i hverandre, og vet at man på sikt skal få mer tid sammen?

Bare vill gjetning fra min side altså.. 🙄 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men du skal ikke ha ei uke sommerferie sånn at dere kan treffes? Ellers skjønner jeg deg godt. Lykke til.

Anonymkode: 0c277...6d0

Jeg har forpliktet meg hele sommeren til den stillingen. Får ikke ferie, men det var jeg klar over allerede da jeg søkte. De sa riktignok at de skal prøve å legge timeplanen slik at jeg får en del langhelger, men jeg rekker ikke å dra til han på bare en langhelg..

Anonymkode: 41440...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å være i et forhold når man ikke kan ses?

Anonymkode: f51e5...cf0

Fordi hvis du elsker en person, klarer du 1 år borte fra hverandre... 

Anonymkode: 41440...9c6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt.. jeg trenger fortsatt noen trøstende ord, dette er ganske tungt😞

Anonymkode: 41440...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan han besøke deg ila sommeren? Eller skal han jobbe i landet han studerer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta jobben. Tenk én gang på hva som vil gagne deg og fremtiden din mest av den jobben på cven kontra flyttet for å bo med typen. Enkelt valg. Dere har mange år foran dere. 

Anonymkode: 08251...599

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ta jobben. Tenk én gang på hva som vil gagne deg og fremtiden din mest av den jobben på cven kontra flyttet for å bo med typen. Enkelt valg. Dere har mange år foran dere. 

Anonymkode: 08251...599

Signerer denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Apekatten skrev:

Kan han besøke deg ila sommeren? Eller skal han jobbe i landet han studerer? 

Han går på et veeldig krevende studie, så har meldt seg på en slags «sommerskole» hvor han får mulighet til å ta noen av høstens kommende eksamener slik at det blir litt mindre å konsentrere seg om til høsten. Mye av grunnen for at han valgte å være i utlandet hele sommeren, var jo fordi planen var at jeg skulle være der hele sommeren sammen med han.. har veldig dårlig samvittighet for det:(

Anonymkode: 41440...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta jobben. Tenk én gang på hva som vil gagne deg og fremtiden din mest av den jobben på cven kontra flyttet for å bo med typen. Enkelt valg. Dere har mange år foran dere. 

Anonymkode: 08251...599

Du har helt rett. Det hjelper veldig når jeg ser det fra den siden

Anonymkode: 41440...9c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han går på et veeldig krevende studie, så har meldt seg på en slags «sommerskole» hvor han får mulighet til å ta noen av høstens kommende eksamener slik at det blir litt mindre å konsentrere seg om til høsten. Mye av grunnen for at han valgte å være i utlandet hele sommeren, var jo fordi planen var at jeg skulle være der hele sommeren sammen med han.. har veldig dårlig samvittighet for det:(

Anonymkode: 41440...9c6

Jeg skjønner at det er kjipt! Tenk at sommerjobben er bra for deg, og tre måneder går fort! Dere har mang år foran dere, og kanskje det er mulighet for å møtes noen dager i sommer allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i et avstandsforhold i nærmere 3 år. Det gikk. Det var tøft, og spesielt på slutten, men det gikk. Halve landet unna, og på studielån var det ikke kjempeofte vi kunne treffes. Attpåtil kostet det mye penger bare å ringe telefonisk den gangen, så det hele var en smertefull opplevelse. Men vi fikk mange år sammen da vi endelig flyttet sammen, attpå til to barn. Forholdet vårt varte i 22 år 😉

Jeg heier på dere. Jeg tenker dere får til dette. Vær greie mot hverandre nå i siste innspurt. Det er også lov å være lei seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår dette er kjedelig og jeg ser hvor den dårlige samvittigheten kommer fra siden dere hadde en plan. Men her har du fått en flott jobbmulighet som jeg håper du slår til. Enig med en annen over som sier at dere har mange år sammen i fremtiden. Valg du tar nå kan bli veldig viktig for din karriere. Det er ikke uvanlig å være nyutdannet og slite med å få jobbene man ønsker seg. Spesielt vanskelig er det å få en fot innenfor når du ikke kan vise til relevant jobberfaring. I værste fall kan du miste flere år på enn treig start på jobbkarrieren hvis du ikke tar denne jobben. Om du måler dette opp mot èn sommerferie er jo valget enkelt. 

Anonymkode: f2e1c...c2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg synes du skal ta jobben, men jeg synes også dere har noe å lære når det gjelder kommunikasjon. Når dere skal være to istedenfor en så kan ikke den ene bare dra til utlandet og den andre bare velte alle planer lagt for sommeren.

Når det er sagt: tre måneder blir jo ingenting når dere ser tilbake på det. Tiden går sakte når man venter på noe gøy og fort når man har det gøy. Jeg tviler på at noen av dere vil angre valgene dere gjorde - selv om det førte til adskillelse for en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...