Gå til innhold

lite brannsår på 6 åring, satte på plaster selv


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en på 6 som fikk et litt stort rødt "brannsår" i dag etter å ha lekt og sikkert sklidd eller noe. Når han kom hjem satte han på et vanntett plaster rett på huden som er rød. Altså sånn plastikk plaster rett på det røde området. uten å rense det. Han blødde ikke, men var altså rød og sår. Burde jeg rive av plasteret når han sover? Sikkert ikke lurt med sånt vanntett plaster rett på sår og rød hud? Han gjorde dette før jeg fikk sukk for meg og rakk ikke stoppe han.

Anonymkode: acdd9...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han dør ikke av et skrubbsår til i morgen.
Skal han bade i morgen må plasteret uansett av, og da kan du inspisere såret, men skrubbsår (altså sår som ikke blør) trenger man som regel ikke plaster på med mindre det er irriterende å ikke dekke det til med noe, noe som sikkert var årsaken til at han sporenstreks satte plaster på.
Evt satte han plaster på fordi det var Minions-plaster eller Spider-man-plaster. Vi hadde en sånn en i familien. Han satte plaster på alt mulig fordi han likte plasterdesignet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Jeg har en på 6 som fikk et litt stort rødt "brannsår" i dag etter å ha lekt og sikkert sklidd eller noe. Når han kom hjem satte han på et vanntett plaster rett på huden som er rød. Altså sånn plastikk plaster rett på det røde området. uten å rense det. Han blødde ikke, men var altså rød og sår. Burde jeg rive av plasteret når han sover? Sikkert ikke lurt med sånt vanntett plaster rett på sår og rød hud? Han gjorde dette før jeg fikk sukk for meg og rakk ikke stoppe han.

Anonymkode: acdd9...bb0

Hvis det er et svisår så tror jeg det går fint, hadde det vært et brannsår ville jeg sagt at det var bedre å bruke mer passende plasterløsning fra apoteket (f.eks. jelonet under plaster).

Anonymkode: 121ca...df4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er svisår ja. Sån man får om man holder i et tau og noen drar. Han tok på plasteret selv. Det jeg ikke liker er at han har klistrer limdelen av plasteret på den røde huden og det er vanntett plaster, før jeg rakk å rense.

Anonymkode: acdd9...bb0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Burde jeg rive av plasteret når han sover?

What the fuck..? :eeeh:

Sover han så tungt? 2.AAAUUUUU!!!!! - der står mor og river av plasteret mitt, vettøø....midt på natta...jaddaaa...terapi, please.

3.hvorfor i alle dager vil du vente til han sover med å gjøre det?? A-aw, dont wanna huit is liddle feeewliings? :hoho::Knegg:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Gent82 skrev:

What the fuck..? :eeeh:

Sover han så tungt? 2.AAAUUUUU!!!!! - der står mor og river av plasteret mitt, vettøø....midt på natta...jaddaaa...terapi, please.

3.hvorfor i alle dager vil du vente til han sover med å gjøre det?? A-aw, dont wanna huit is liddle feeewliings? :hoho::Knegg:

Du har ikke barn du?  

Anonymkode: acdd9...bb0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Du har ikke barn du?  

Anonymkode: acdd9...bb0

også er han en mann 😂

Anonymkode: 9e229...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Gent82 skrev:

What the fuck..? :eeeh:

Sover han så tungt? 2.AAAUUUUU!!!!! - der står mor og river av plasteret mitt, vettøø....midt på natta...jaddaaa...terapi, please.

3.hvorfor i alle dager vil du vente til han sover med å gjøre det?? A-aw, dont wanna huit is liddle feeewliings? :hoho::Knegg:

Tipper barnet sov allerede og spørsmålet var om hun skulle rive det av og dermed vekke ham eller om det kan vente. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger jo ikke å rense et sår hvor huden er hel. 

Anonymkode: f6978...198

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, minister-mio skrev:

Tipper barnet sov allerede og spørsmålet var om hun skulle rive det av og dermed vekke ham eller om det kan vente. 

Åja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke barn du?  

Anonymkode: acdd9...bb0

Hva har det med saken å gjøre. Rive av plaster over et svisår mens han sover!?! Altså hallo!!!? Au!!!! Hadde ikke følt meg trygg i senga med det første😟

Anonymkode: 5cbf1...010

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke barn du?  

Anonymkode: acdd9...bb0

Jeg hadde aldri vurdert å rive av plasteret midt på natta mens han sov, iallefall.  Det sier vel alt om hvem som er mest eg*** s** f*******....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...