Gå til innhold

Noen av dere som har vært litt involvert i barnefotball og kamper som kan hjelpe meg litt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt som lagleder for min datters lag (9-åringer). Og på kamper har jeg ansvar for innbytter. 

Dette lurer jeg på: Det er 8 spillere på laget. De spiller 5'er fotball. Det er tre 10-åringer på laget, og bare to av de kan være på banen samtidig. Vi har tre innbyttere. Hvordan skal jeg gjøre byttene lettest mulig? Bytte en og en? Og hvordan unngå at alle tre 10-åringene er på banen samtidig? Er det ok å bytte etter 2 minutter? Eller lengre intervaller?

Kan ikke særlig mye om fotball så kjenner dette stresser meg litt🙈

Anonymkode: 4dc77...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De må få spille lenger enn to minutter før bytte iallfall. Del omgangen i tre eller to, og la de spille en stund omgang før bytte. Da bytter du tre av de, bytt innpå igjen når de har tatt en liten pause. Bytt før om du ser de er slitne. Ikke bytt alle samtidig, det blir kaos. Ta en og en og bytt når ballen er ute eller på andre siden av banen. 

 

Anonymkode: c2fd0...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ingenting om fotball, håper du får gode svar! i din situasjon tror jeg at jeg ville dratt å sett på en kamp for et par lag i nærheten med spillere i samme alder. Bare for å se hvordan laglederne der gjør det🙈

 

Anonymkode: c3fcc...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss (8 år) spiller de i ca. 5 minutter før de bytter. Treneren har tidtaker på telefonen sin for at det skal bli mest mulig rettferdig. De bytter én og én. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville delt hver omgang inn i 3: så 10-åringene spiller 2/3-del av hver omgang. Sånn kan du bytte på resten av spillerne også, så får de byttet før de blir for slitne, og det blir ikke så lenge å vente for å komme innpå.

Lurt å rullere på hvem som starter opp kampene, så det ikke alltid er de samme som starter, er som regel gjevt for de fleste å starte, selv om alle spiller like lenge totalt sett.

Lykke til, fotball er sosialt og morsomt, iallfall hvis laget og klubben har gode føringer i forhold til spilletid/topping av lag etc. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bytt etter to minutter da får de ikke spilt samspillende og blitt gode sammen. Ha bytteintervaller på ca fem minutter, lag gjerne en liste i forkant som du følger. Få foreldre til å hjelpe til om det trengs.

Det finnes en app som heter CoachAny som vi brukte før, den er grei til å holde orden på byttene.

Anonymkode: 2015d...3fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor lenge er hver omgang? 1 eller 2 omganger?

Anonymkode: 534b3...589

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge er hver omgang? 1 eller 2 omganger?

Anonymkode: 534b3...589

2X25 minutter

Anonymkode: c2fd0...4dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...