Gå til innhold

Smerte i venstre skulder. Kan det ha noe med hjertet å gjøre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Heisann. Kan smerter i venstre skulder ha noe med hjertet å gjøre? Kom nå nettopp før leggetid, ganske intense og kraftig. Skal sies at jeg vasket huset idag, så kan ha noe med det å gjøre.

Men ved hjertesymptomer så er det vel armen og kjeven som og kjennes?

Anonymkode: 98511...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, måbæsjeheletiden skrev:

Hvor gammel er du?

Trener du jevnlig?

Spiser du sundt ellers?

Rundt 50 - mann.

Trener ikke. Spiser helt vanlig.

Anonymkode: 98511...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rundt 50 - mann.

Trener ikke. Spiser helt vanlig.

Anonymkode: 98511...628

Ok. Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en blodprøve

Sjekk kolesterol   både totall kolesterol og LDL kolesterol og HDL kolesterol. Det viktigste er at LDL kolesterol , det dårlige kolesterolet ikke er for høyt. Kan være at du har kolesterol i blodet som blokkerer blodtilførsel men dette tviler jeg på. Du er ikke så gammel.

Hadde også sjekket testosteron og stoffskifte mens du er igang. Dette kan si noe om helse tilstanden din. Ta blodprøver for alle vitaminer også. 

Jeg gjør dette hvert år og er greit å vite hvordan helsen er

Blodprøven for testpstwron må taes om morningen og stoffskiftet må også taes om morningen. Før blodprpven må du ha vært fastende i 10 timer

Kom tilbake med blodprøvene her så kan jeg hjelpe deg. Jeg bruker både testosteron tilskudd og stoffskifte medisin. Fikk mye bedre helse ut av det og vet hva jeg skal se etter i blodprøver. Ikke alle leger kan dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, måbæsjeheletiden skrev:

Ok. Hadde jeg vært deg så hadde jeg tatt en blodprøve

Sjekk kolesterol   både totall kolesterol og LDL kolesterol og HDL kolesterol. Det viktigste er at LDL kolesterol , det dårlige kolesterolet ikke er for høyt. Kan være at du har kolesterol i blodet som blokkerer blodtilførsel men dette tviler jeg på. Du er ikke så gammel.

Hadde også sjekket testosteron og stoffskifte mens du er igang. Dette kan si noe om helse tilstanden din. Ta blodprøver for alle vitaminer også. 

Jeg gjør dette hvert år og er greit å vite hvordan helsen er

Blodprøven for testpstwron må taes om morningen og stoffskiftet må også taes om morningen. Før blodprpven må du ha vært fastende i 10 timer

Kom tilbake med blodprøvene her så kan jeg hjelpe deg. Jeg bruker både testosteron tilskudd og stoffskifte medisin. Fikk mye bedre helse ut av det og vet hva jeg skal se etter i blodprøver. Ikke alle leger kan dette

Takk for råd!

Men sånn på generelt grunnlag, skuldersmerte, kan det være noe hjerterelatert? Bare skuldersmerte alene, på venstre side. Tipper det fort kan ha noe med at jeg vasket huset idag, og måtte bære stigen etc :)  Usikker!

Anonymkode: 98511...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentinorge1998

Er det hele skulderen du har vondt i? Jeg er ikke helsepersonell, men ut i fra egen erfaring kan smertene komme av overbelastning, ettersom du sier at du har vasket huset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Takk for råd!

Men sånn på generelt grunnlag, skuldersmerte, kan det være noe hjerterelatert? Bare skuldersmerte alene, på venstre side. Tipper det fort kan ha noe med at jeg vasket huset idag, og måtte bære stigen etc :)  Usikker!

Anonymkode: 98511...628

Hvis det begynner å stråle nedover armen og du føler deg tungpustet uten grunn så bør du kontakte lege, men inntil da ville jeg slått meg til ro med at det bare er en strekk eller overbelastet muskel :) men om du virkelig er redd for at det kan ha noe med hjertet å gjøre så er så klart det tryggeste å ta en liten telefon til legevakten bare for å høre hva de sier. 

Anonymkode: 64bd6...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, studentinorge1998 skrev:

Er det hele skulderen du har vondt i? Jeg er ikke helsepersonell, men ut i fra egen erfaring kan smertene komme av overbelastning, ettersom du sier at du har vasket huset. 

smerter-i-skulder-fysioterapi-kiroprakti

Den delen som på bildet. 

Anonymkode: 98511...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

smerter-i-skulder-fysioterapi-kiroprakti

Den delen som på bildet. 

Anonymkode: 98511...628

Det der er nok bare en god gammeldags overbelastning 😛 begyn å trene 

Anonymkode: 64bd6...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentinorge1998

Smerte i skulder, nakke, kjeve eller arm kan ha en forbindelse med infarkt, men da gjerne kombinert med andre symptomer som: kaldsvette, kortpustet, blek eller klam hud, slapp, magesmerter, svimmelhet, hjerterytmeforstyrrelser, kvalme, oppkast eller problemer med å sove. Nå skal det sies at jeg (og sikkert mange andre) opplever noen av disse symptomene her og der, så hvis du er redd for at du har infarkt, så ville jeg ringt 113 eller legevakten for å drøfte symptomene du opplever. Ingen skam i å gjøre det, de er der for deg! :)

Endret av studentinorge1998
Ordla meg feil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, studentinorge1998 skrev:

Smerte i skulder, nakke, kjeve eller arm kan ha en forbindelse med infarkt, men da gjerne kombinert med andre symptomer som: kaldsvette, kortpustet, blek eller klam hud, slapp, magesmerter, svimmelhet, hjerterytmeforstyrrelser, kvalme, oppkast eller problemer med å sove. Nå skal det sies at jeg (og sikkert mange andre) opplever noen av disse symptomene her og der, så hvis du er redd for at du har infarkt, så ville jeg ringt 113 eller legevakten for å drøfte symptomene du opplever. Ingen skam i å gjøre det, de er der for deg! :)

Du har rett i det! Men skuldersmerte alene, er vel uvanlig hjertesymptom? Er vel først og fremst kombinert med smerte i armen evt brystet osv :) 

Anonymkode: 98511...628

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for råd!

Men sånn på generelt grunnlag, skuldersmerte, kan det være noe hjerterelatert? Bare skuldersmerte alene, på venstre side. Tipper det fort kan ha noe med at jeg vasket huset idag, og måtte bære stigen etc :)  Usikker!

Anonymkode: 98511...628

Ja det kan det. Ka være blokkering av blodåre. Men jeg tviler på det. Uansett ta blodprøve og vis resultatet. Har hatt det selv og da har det vørt fra både stress, anstrengelser og høyt blostrykk. Men like greit og ta en slik test når du er rundet 50

Endret av måbæsjeheletiden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studentinorge1998
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i det! Men skuldersmerte alene, er vel uvanlig hjertesymptom? Er vel først og fremst kombinert med smerte i armen evt brystet osv :) 

Anonymkode: 98511...628

På kurset jeg var på ble vi fortalt at det er veldig individuelt, så det må du nesten spørre helsepersonell om :) Helsepersonell på legevakt og sykehus har kompetansen for å kunne avgjøre hva som er hva, og er veldig betryggende og gode å snakke med. Du kjenner kroppen din best, så jeg håper du ringer hvis du bekymrer deg og føler at noe er galt. Ville uansett anbefalt deg å tatt en tur til lege for en sjekk. Lykke til :)

Endret av studentinorge1998
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Heisann. Kan smerter i venstre skulder ha noe med hjertet å gjøre? Kom nå nettopp før leggetid, ganske intense og kraftig. Skal sies at jeg vasket huset idag, så kan ha noe med det å gjøre.

Men ved hjertesymptomer så er det vel armen og kjeven som og kjennes?

Anonymkode: 98511...628

Ring legevakta for sikkerhets skyld, så får de avgjøre om du må komme inn til undersøkelse i natt.

Anonymkode: 87f4f...e88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...