Gå til innhold

Baby gråter/skriker hos alle andre enn meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

48 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå var jeg ute en tur med hunden i 30 min, gikk ut når babyen sov. Da jeg kom inn igjen hadde hun skreket hele tiden og var helt rødsprengt i øynene og snørret rant. Sånn har det vært hver gang. Får helt vondt. :( var pappaen som hadde henne.

tS

Anonymkode: 84f14...8b5

Trilleturer anbefales

Anonymkode: de257...93d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trilleturer anbefales

Anonymkode: de257...93d

Hun skriker i vogn med  mindre hun sover først. Ts

Anonymkode: 84f14...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulighet for å ta babyen med på eksamen, da..? Eventuelt spørre om spesial tilpasning slik at du kan være på eget rom?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Nå var jeg ute en tur med hunden i 30 min, gikk ut når babyen sov. Da jeg kom inn igjen hadde hun skreket hele tiden og var helt rødsprengt i øynene og snørret rant. Sånn har det vært hver gang. Får helt vondt. :( var pappaen som hadde henne.

tS

Anonymkode: 84f14...8b5

Da er det jaggu på tide at pappa og baby får bondet litt. Se på denne eksamenen som en mulighet for det

Anonymkode: 5137c...bd2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er det jaggu på tide at pappa og baby får bondet litt. Se på denne eksamenen som en mulighet for det

Anonymkode: 5137c...bd2

Så jeg skal la henne skrike i 5 timer?

Anonymkode: 84f14...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Så jeg skal la henne skrike i 5 timer?

Anonymkode: 84f14...8b5

Nei du får droppe eksamen da.

Anonymkode: 5137c...bd2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er løsningen (jeg har også en baby som vil bare til meg, og kun meg):

- pump melk og legg igjen et par flasker. Får du ikke pumpet? Da får pappaen gi erstatning (dette ødelegger ikke for melkeproduksjonen eller ammingen siden det kun er engangstilfelle og ikke noe du gjør hele tiden). Mange babyer vokser opp på kun morsmelkerstatning. At babyen din får et par flasker en dag, gjør ingen som helst "skade" noe sted. 

- En 7 uker baby sover fortsatt mye. Etter mat kan baby sove hvertfall 3 timer av de 5 du er borte. Nekter baby å sove i barnevogna? Min var slik de første 2-3 månedene også. Men det finnes andre løsninger enn vogn: bæresele eller la pappaen ta seg en kjøretur med babyen i bilstol til baby sovner i bilen.

Å droppe eksamen er det verste rådet her inne så langt, og de som sier at baby ikke bør være borte fra deg og ber deg ta med baby på eksamen... det er en dårlig ide! Du må få de 5 timene til å fokusere på eksamen, og kun det. Ikke bli forstyrret midt i eksamen!

Det går fint med baby, stol på meg... jeg turte nesten ikke gå fra min de første ukene, men ble overrasket over hvor bra det gikk SELV OM barnefar ringte og sa jeg måtte skynde meg tilbake, men pga trafikk kom jeg mye senere enn avtalt.. og gjett hva? Barnefar fant ut av det. Ja, det ble en del skriking men til slutt ordnet det seg. 

Baby kommer ikke skrike 5 timer i strekk, det er ikke mulig. Og ja jeg kan si det skråsikkert for jeg hadde en såkalt "klistremerkebaby" hvor han var rolig KUN hos meg...ingen andre. 

Lykke til på eksamen

Anonymkode: 3652f...5ed

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriker i vogn med  mindre hun sover først. Ts

Anonymkode: 84f14...8b5

Då får dere prøve å time det, slik at hun sover når du går inn til eksamen. Så får far trille henne straks hun sovner 

Anonymkode: 9116e...e03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må la pappaen få slippe til mer.

Anonymkode: 93f70...ebe

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ikkje mykje trøst men slik er det her også. Han har vore for mykje borte pga arbeid. Eg ville fått pappen til å ta med baby til eksamen når du har ammepause. Funker det? 

Anonymkode: 1cf61...ae8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når er eksamen? Har dere tid på å "øve" på at du er borte? Dra bort i 30 minutter - mens hun er våken - her og der, om det går bra kan du ta en hel time og så videre. Mest for dine og barnefars vegne, baby vil tåle å være uten mor i 5 timer. 

Anonymkode: 013f2...fcd

Man kan ikke øve sånn med en så liten baby.. De har ingen konsept om tid, men behov for trygghet og få dekket basale behov. 

TS. Jeg håper skolen er greie og gir deg ammefri, og er det noen andre dere kan hente inn som støtte til pappaen? En trygg bestemor med babyerfaring for eksempel. Det høres ut som dagen fort kan bli litt stressende for to nybakte foreldre. 

Bruk tiden fremover til å finne ut hva som roer babyen deres. Egne måter å holde på, musikk, være ute, være inne.

Masse lykke til, og husk at i mange land går mot på jobb når baby er 8 uker, så du er hverken en dårlig mamma eller en som skader babyen din ved å ta eksamen. 

Anonymkode: 8f617...e63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
13 hours ago, AnonymBruker said:

Hun skriker i vogn med  mindre hun sover først. Ts

Anonymkode: 84f14...8b5

Igjen, har han prøvd bæretøy? Sjal? Hud mot hud? 

Jeg ville gjort mitt beste for å klare den eksamenen. Det er 5 timer, så er det over. Mest sannsynlig sovner hun av utmattelse før de 5 timene er over. Men pappa må da prøve å være trygg, ikke bli stresset, og gjerne ha henne hud mot hud eller i sjal og være der for henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er helt lik. 13 uker. Jeg ville bedt pappaen kjøre en lang biltur, hvis hun sover i bil. Og gi dem en av dine t-skjorter som er brukt og lukter deg. Skjønner hvordan du har det, jeg føler ikke at jeg kan la pappaen ha henne i en halvtime engang, for hun blir så lei seg. Helt rødsprengt, og blir SÅ glad for å se meg igjen... 

Anonymkode: a9e25...13b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Hun skriker i vogn med  mindre hun sover først. Ts

Anonymkode: 84f14...8b5

Altså, de fleste babyer gråter litt før de sovner, vår også. Men vi triller da tur for det. 

Anonymkode: 69b7a...fb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Albbas
2 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, de fleste babyer gråter litt før de sovner, vår også. Men vi triller da tur for det. 

Anonymkode: 69b7a...fb8

En del babyer gråter ikke bare litt, for å si det sånn... Ikke vits i å trille tur hvis ungen vræler hele turen. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Albbas said:

En del babyer gråter ikke bare litt, for å si det sånn... Ikke vits i å trille tur hvis ungen vræler hele turen. :P

Jeg har hatt noen sånne turer også jeg. Det betyr ikke at vogn er utelukket. Da min var 2 mnd var det 50-50, enten bare skriking hele turen eller sove søtt. Vi fortsatte å prøve å trille, gikk det ikke så dro vi hjem, men etterhvert ble vogn kos :) Vi bar selvfølgelig også i bæretøy i tillegg, men det er greit å venne baby til å kunne sove i vogn,for bæretøy er ikke alltid praktisk :) 

Anonymkode: 69b7a...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 21.5.2019 den 22.59, AnonymBruker skrev:

Snart 2 mnd og hun skulle ikke kunne være borte i 5 timer?! Hun sa ikke 5 dager.. 

Baby har en pappa som fungerer like godt.

Anonymkode: 51208...197

Ja, jeg har en baby i den alderen selv og vet hvordan det er. Det er ikke for ingenting at jeg poengterte at jeg kom med en mammapoliti-kommentar, som ikke var ment sånn eller slemt eller med en pekefinger. Det var medfølelende ut i fra HI ... 

På 21.5.2019 den 23.11, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skal ha en eksamen.

TS

Anonymkode: 84f14...8b5

Lykke til!

ser du har fått gode råd, håper de fungerer for dere. Da jeg var lenge borte var babyen stresset og stiv i kroppen etter all gråten, så selv om vi hadde tilvent med flaske og fikk baby til å sove i den tiden så fungerte det ikke godt for oss. Derfor håper jeg det går bedre for dere 😞❤️

Anonymkode: 2a3b4...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg har en baby i den alderen selv og vet hvordan det er. Det er ikke for ingenting at jeg poengterte at jeg kom med en mammapoliti-kommentar, som ikke var ment sånn eller slemt eller med en pekefinger. Det var medfølelende ut i fra HI ... 

Lykke til!

ser du har fått gode råd, håper de fungerer for dere. Da jeg var lenge borte var babyen stresset og stiv i kroppen etter all gråten, så selv om vi hadde tilvent med flaske og fikk baby til å sove i den tiden så fungerte det ikke godt for oss. Derfor håper jeg det går bedre for dere 😞❤️

Anonymkode: 2a3b4...a9f

Hvor lenge var du borte? 

Anonymkode: 84f14...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...