Gå til innhold

Baby gråter/skriker hos alle andre enn meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til og med hos pappaen..

Hun er snart 7 uker. Jeg kan nesten ikke gå en tur med hunden heller, selv om pappaen er hjemme. Bare om hun er sovnet.

Noen med samme "problem"?

Anonymkode: 84f14...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt! Så små babyer kan bare ha en primær omsorgsperson.

Anonymkode: 6834c...c4b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt! Så små babyer kan bare ha en primær omsorgsperson.

Anonymkode: 6834c...c4b

Jeg må snart være borte i 5 timer, aldri vært borte så lenge. Planen er jo at pappaen skal ha henne men vet jo ikke hvordan det skal gå..

TS

Anonymkode: 84f14...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må snart være borte i 5 timer, aldri vært borte så lenge. Planen er jo at pappaen skal ha henne men vet jo ikke hvordan det skal gå..

TS

Anonymkode: 84f14...8b5

Og baby er 7 uker?

*føler meg som mammapoliti*

Beklager men synes det hørtes ungt ut å være borte så lenge dersom det kan unngås😊 Men det går sikkert fint 🙈

Anonymkode: 2a3b4...a9f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og baby er 7 uker?

*føler meg som mammapoliti*

Beklager men synes det hørtes ungt ut å være borte så lenge dersom det kan unngås😊 Men det går sikkert fint 🙈

Anonymkode: 2a3b4...a9f

Snart 2 mnd og hun skulle ikke kunne være borte i 5 timer?! Hun sa ikke 5 dager.. 

Baby har en pappa som fungerer like godt.

Anonymkode: 51208...197

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og baby er 7 uker?

*føler meg som mammapoliti*

Beklager men synes det hørtes ungt ut å være borte så lenge dersom det kan unngås😊 Men det går sikkert fint 🙈

Anonymkode: 2a3b4...a9f

Ja jeg skal ha en eksamen.

TS

Anonymkode: 84f14...8b5

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke optimalt å være borte så lenge fra baby når den er så liten, men eksamen må du jo ha og baby klarer seg helt fint med pappa den tiden. Kommer nok til å bli en del skrik, men pappa kan trøste og gi nærhet. Husk at du kan ha ammefri fra eksamen om du ammer slik at far kan komme til eksamensstedet med barnet 😊

min å skrek alle andre plasser enn hos meg, fortsatt skriker han mer hvis jeg skulle være borte for lenge nå som han er 6 mnd. Det betyr ikke at pappa er noe dårligere, han trenger bare mammaen sin litt ekstra i starten,og enda viktigere, jeg har puppen 😆 det vil gå seg til etterhvert 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Det er ikke optimalt å være borte så lenge fra baby når den er så liten, men eksamen må du jo ha og baby klarer seg helt fint med pappa den tiden. Kommer nok til å bli en del skrik, men pappa kan trøste og gi nærhet. Husk at du kan ha ammefri fra eksamen om du ammer slik at far kan komme til eksamensstedet med barnet 😊

min å skrek alle andre plasser enn hos meg, fortsatt skriker han mer hvis jeg skulle være borte for lenge nå som han er 6 mnd. Det betyr ikke at pappa er noe dårligere, han trenger bare mammaen sin litt ekstra i starten,og enda viktigere, jeg har puppen 😆 det vil gå seg til etterhvert 😊 

Takk for svar.

Har sendt epost til skolen, men tror kanskje jeg er for sent ute. :( søksøknadsfristen var vel i mars tror jeg.

Ja det er helt sant. Bare fælt at hun ofte skriker helt hysterisk til hun sovner, om jeg er en tur på butikken eller noe. Også nå er det liksom 5 timer... Kjenner jeg nesten får panikk selv.

 

TS

Anonymkode: 84f14...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er eksamen? Har dere tid på å "øve" på at du er borte? Dra bort i 30 minutter - mens hun er våken - her og der, om det går bra kan du ta en hel time og så videre. Mest for dine og barnefars vegne, baby vil tåle å være uten mor i 5 timer. 

Anonymkode: 013f2...fcd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelper det hvis pappaen har et av dine plagg rundt babyen så det lukter litt deg?

jeg har ikke barn selv, så vet ikke om det hjelper eller er greit å gjøre. 

Anonymkode: 21feb...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når er eksamen? Har dere tid på å "øve" på at du er borte? Dra bort i 30 minutter - mens hun er våken - her og der, om det går bra kan du ta en hel time og så videre. Mest for dine og barnefars vegne, baby vil tåle å være uten mor i 5 timer. 

Anonymkode: 013f2...fcd

Den er om 1,5 uke.. Uff!

Ja jeg prøvde meg på 1 time i går, men da måtte jeg hjem etter 45 min fordi hun skrek og skrek. Ikke enkelt.

Anonymkode: 84f14...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hjelper det hvis pappaen har et av dine plagg rundt babyen så det lukter litt deg?

jeg har ikke barn selv, så vet ikke om det hjelper eller er greit å gjøre. 

Anonymkode: 21feb...090

Ja vi kan jo prøve det. Jeg må virkelig ta denne eksamen, men jeg kjenner at jeg er så usikker på hvordan det skal gå.

TS

Anonymkode: 84f14...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du overtenker dette.. Babyen har en far som bør kunne ta vare på barnet sitt, og babyen overlever i 5 timer uten mor..

Anonymkode: 93f70...ebe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får jo bare jobbe med at pappa også er kos. Kan du pumpe og pappa gi flaske, sånn at baby forbinder ham og med mat?  

Hos oss ga pappa pumpet mm fra baby var ca 3 uker, så baby roet seg fint hos begge. Dessuten er pappaen helt rå på å bysse når baby er trist, bedre enn meg! Så kanskje hvis pappaen slipper mer til så blir det lettere? 

Anonymkode: 69b7a...fb8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt normalt! Så små babyer kan bare ha en primær omsorgsperson.

Anonymkode: 6834c...c4b

Dette er tull! Selvfølgelig kan baby har flere enn én primær omsorgsperson! Foreldre er primære omsorgspersonER, så lenge begge foreldre får tid og mulighet til å knytte seg med baby.

Spedbarn har veldig basale behov, hvor en av de er et holdende miljø. Det vil si at barnet opplever at personene rundt ser barnet, trøster og koser. Det å bli holdt litt tett inntil kroppen føles betryggende for barnet, fordi det minner om å være i mors mage :) Man skal ikke klemme barnet hardt, men holde det fast inntil seg. 

TS, det går helt fint at du reiser vekk i 5 timer! Skulle bare mangle at du kan det. Far må rett og slett være barnets omsorgsperson på lik linje som deg :) 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og baby er 7 uker?

*føler meg som mammapoliti*

Beklager men synes det hørtes ungt ut å være borte så lenge dersom det kan unngås😊 Men det går sikkert fint 🙈

Anonymkode: 2a3b4...a9f

Du høres ikke ut som mammapoliti, bare hysterisk. 

Anonymkode: 41728...809

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes i utgangspunktet ikke at det er noe problem å være noen timer borte fra babyen sin, men jeg hadde ikke gjort det i TSs situasjon. Hadde ikke klart å slappe av på eksamen dersom jeg visste at babyen var hjemme og bare gråt. Når babyen er så liten er det dens trygghet som er fokus, og jeg hadde blitt hjemme. 

Anonymkode: 3dfe1...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes i utgangspunktet ikke at det er noe problem å være noen timer borte fra babyen sin, men jeg hadde ikke gjort det i TSs situasjon. Hadde ikke klart å slappe av på eksamen dersom jeg visste at babyen var hjemme og bare gråt. Når babyen er så liten er det dens trygghet som er fokus, og jeg hadde blitt hjemme. 

Anonymkode: 3dfe1...dce


Ok så TS skal droppe eksamen for å være hjemme med babyen, uansett om babyen har en far som kan være hjemme?
Jeg tenker at du får gjøre det beste ut av situasjonen og møte opp på eksamen. Det er mange babyer som drikker fra flaske. Dere får øve dere. Det er bare 5 timer det er snakk om.

Anonymkode: 93f70...ebe

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:


Ok så TS skal droppe eksamen for å være hjemme med babyen, uansett om babyen har en far som kan være hjemme?
Jeg tenker at du får gjøre det beste ut av situasjonen og møte opp på eksamen. Det er mange babyer som drikker fra flaske. Dere får øve dere. Det er bare 5 timer det er snakk om.

Anonymkode: 93f70...ebe

Nå var jeg ute en tur med hunden i 30 min, gikk ut når babyen sov. Da jeg kom inn igjen hadde hun skreket hele tiden og var helt rødsprengt i øynene og snørret rant. Sånn har det vært hver gang. Får helt vondt. :( var pappaen som hadde henne.

tS

Anonymkode: 84f14...8b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...